Visual Effects Graph és CineCast a Unity-ben

A Unity Technologies bemutatta a Visual Effect Graph-ot, ami a Unity játékengine új framework-je komplex GPU-alapú effektek készítéséhez. A másik bemutatott újdonság a CineCast, ami egy AI által vezérelt rendezői rendszer.

A két új rendszert a Unite LA 2018 user eventjén mutatták be a Unity keynote-jában.

Összetett GPU-gyorsított effektek
A Visual Effect Graph közelebb áll a hivatalos kiadáshoz – épp most került be a Unity 2018.3 béta verziójába.

A rendszer koncepciója hasonlít az Unreal Engine Niagara VFX szerkesztőjéhez – ez utóbbi early accessben már elérhető az Unreal 4.20-as verziójában.

A Niagarához hasonlóan a Visual Effect Graph is a már létező particle rendszer alternatívája, és idővel esélyes, hogy le is cseréli azt. Az új toolsettel sokkal bonyolultabb effekteket hozhatunk létre, amik sok adatforrásból táplálkozhatnak.

A videóban 01:18:15-től láthatjuk, ahogy az új rendszert folyadékszimulációra és 3D hologram létrehozására használják. A Unity szerint az ilyen célokra ideális a Visual Effects Graph, az egyszerűbb törmelékes vagy szikrázó effektekre pedig maradhat a jó öreg szimpla particle effect.

Workflow programozóknak és művészeknek egyaránt
A Visual Effect Graph-ban a felhasználók node-ok összekötésével alkothatnak: vannak sima node-ok és 'block'-ok is, amik a fontosabb műveleteket reprezentálják és grafikusan jelenítik meg a paramétereiket.

A kezelőfelület nem olyan riasztó, mint a Niagaráé a modulhierarchiáival és emittereivel, viszont a programozók elkészíthetik és belehelyezhetik a saját node-jaikat is.

Mint ahogy a Niagara, a Visual Effect Graph is részben GPU-gyorsított, és elbír akár több milliónyi particle-t is.


A szerkesztőben készített effektek sokkal kevésbé képesek interakcióba lépni a scene fizikájával és a játékmenettel, viszont tudnak használni point cache-eket, vector field-eket vagy signed distance field-eket is, amiket vagy a Unity-ben, vagy külső DCC szoftverekkel készíthetünk el – a videóban példának a Houdini-t hozták fel.

A Unity 2018.3-ban a Visual Effect Graph-ot csak a High Definition Render Pipeline támogatja, amit PC-kre és erősebb játékkonzolokra terveztek. A hordozható eszközökre szánt Lightweight Render Pipeline-ba való integráció még fejlesztés alatt áll.

CineCast: AI által vezérelt "szintetikus rendező"
A CineCast távolabb áll a kiadástól, idén még bétában sem lesz elérhető.

Ez a rendszer a Unity Cinemachine procedurális kamera rendszerének a bővítménye. Segítségével rendezői szintű irányítást kapunk a kamerák fölött, így valós időben állíthatjuk be az ideális kameraállást.

A rendszer ray castinggal dönti el, melyik pályára lehelyezett kamera lát rá a legjobban a cél objektumra. Statikus és mozgó kamerákkal is működik – a demonstrációban, amit a videóban 00:53:00-kor láthatunk, több, mint 800 kamerát használtak –, viszont egyelőre úgy látszik, hogy a kamerák nem tudnak közelíteni menet közben.

Amellett, hogy az új rendszer segítségével manuálisan választhatjuk ki a legmegfelelőbb kameraállást, az eszköz teljesen automatikus módon is képes üzemelni. A történések és a visszajátszás között három másodperc szünetet hagytak, hogy a szoftver meg tudja oldani a trükkösebb vágásokat is a megfelelő időben – például hogy a fontosabb események megtörténte előtt váltson kamerát.

A Unity összeállt az Inria nevű francia kutatóintézettel, hogy mesterséges intelligenciának tanítsák meg a kamerakezelés és vágás alapjait, például a 180 fokos szabályt.

A keynote-ban a Unity Technologies cinematic-okért felelős fejese, Adam Myhill úgy jellemezte a CineCast-ot, hogy az "nem csak egy szintetikus operatőr, hanem egy valóságos szintetikus rendező".

A CineCast kiadási dátuma még nem ismert, viszont a Visual Effect Graph már letölthető a Unity 2018.3-mas béta verziójának részeként. A használatához legalább Windows 7-re vagy Mac OS X 10.11-re van szükségünk.

Több információ a Unity Visual Effects Graph-ról és a CineCast-ról a Unity Technologies blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag