Megérkezett az Unreal Engine 4.22

Az Epic Games kiadta az Unreal Engine 4.22-t. A motor legújabb frissítésében megérkezett a régóta várt valós idejű ray tracing támogatás az NVIDIA RTX videokártyáihoz.

Egyéb újdonság még az animation sharing, amivel gyorsabban készíthetőek nagy tömegek; és új virtual production funkciók, mint az OpenColorIO és GPU video decoding támogatás.

Valós idejű ray tracing az NVIDIA RTX GPU-in
Az Unreal Engine 4.22 legnagyobb újdonsága egyértelműen a valós idejű ray tracing támogatása.

A ray tracing az RTX-re, a DirectX 12 Raytracing (DXR) API-jának az NVIDIA által készített hardveres implementációjára épül. Ezt a funkciót az NVIDIA GeForce RTX, Titan RTX és Quadro RTX szériái támogatják.

Az Unreal Engine 4.22-ben pure path tracing engine és hybrid rasterisation/ray tracing rendszer is helyet kapott: az előbbi elsősorban fejlesztői toolként funkcionál, az utóbbit pedig kiadott játékokra szabták.

A hibrid rendszer még félkész – hivatalosan még csak early accessben elérhető –, de már támogatja a soft area árnyékokat minden UE4-es fénytípus esetében; a soft ambient occlusiont; és a translucent reflectiont és refractiont.

A technológia által adott képminőség a Goodbye Kansas készülő valós idejű rövidfilmjéből, a Trollból kiragadott videoklipen megtekinthető.

Az Epic Games GDC 2019-en bemutatott keynote-ja alatt a technológia egy GeForce RTX 2080 Ti GPU-n futott.

Az engine ezzel a frissítéssel a nagyobb, kommersz játékmotorok között elsőként támogatja a valós idejű ray tracinget: a Unity hasonló támogatása valamikor az idei év folyamán érkezik majd, a CryEngine pedig a saját hardverfüggetlen megoldását fogja piacra dobni.

Új Animation Sharing plugin és Skeletal Mesh Reduction Tool
Az animátorok ebben a verzióban már az új Animation Sharing pluginnal dolgozhatnak, ami a nagy tömegek készítését gyorsítja meg.

A plugin az UE4 már létező Master-Pose Component rendszerére épül: működéséről részletesen az Epic Games online dokumentációban olvashatunk.

Emellett egy Skeletal Mesh Reduction Tool is érkezett, amivel riggelt mesheknek generálhatunk LODokat.

OpenColorIO, GPU video decoding és Composure frissítés
Az Unreal vizuális effektes része is fejlődött: a VFX-es felhasználók már használhatják az OpenColorIO color-management standardot; illetve a H.264-es video streamek GPU által gyorsított dekódolása is támogatottá vált.

A Composure, az Unreal Engine saját compositing toolsetje is frissült. Az eszköz már képes materialokat használni layer blendingre, és készen kapott render pass-ok is érkeztek chroma keying-re, greenscreen despilling-re és tonemapping-ra.

A Composure emellett már támogatja az offline compositing workflow-kat is – exportálhatóak a kiválasztott Unreal Engine objektumokról készült renderek, hogy aztán később külső applikációkban, például Nuke-ban vagy After Effects-ben összeállíthassuk őket a motortól függetlenül.

Sequencer: jobb Composure integráció, új mocap felvétel funkció
A Composure és a Sequencer, az Unreal 4 cinematics editora között javult az integráció – a compositing layereket már egyenesen a Sequencerbe húzhatjuk, és mindegyiknek külön track készül.

A frissítéssel érkezett a Take Recorder is, ami a már létező Sequence Recorder kibővített változata.

A Take Recorder már nem csak a karaktereken játék közben lejátszódó animációkat képes felvenni, hanem a valós időben a karakterre streamelt mocap adatokat, és a más DCC applikációkból Live Link-en keresztül streamelt animációkat is tudja rögzíteni.

Niagara: új collision rendszer
Az Unreal 4.20-ban bemutatott Niagara vizuális effekt editor szintén frissült: új interface-t kapott a vector field data és a curl noise, illetve támogatottá vált a deterministic random szám generálás is.

A Niagara collision-öket teljesen újraírták, hogy támogassák a ray trace alapú CPU ütközéseket, a CPU+GPU analytical plane ütközéseket, a GPU scene depth-et, és a distance field ütközéseket is.

Multi-user szerkesztés early accessben
A frissítéssel egy experimental, multi-user szerkesztési funkció is érkezett, ami által több művész vagy level designer dolgozhat egyszerre egy közös scene-en.

A változtatások valós időben megjelennek minden más felhasználónál is, és kilépéskor permanensen el is menthetőek.

Live Coding
A programozók számára is érkeztek fontos újítások: a Live Coding által a C++ kódokon végzett változtatások már újratöltés nélkül tesztelhetőek az editorban vagy a futó játékban.

A buildek is gyorsabban készülnek el: a full buildek 30%-kal, az incremental buildek pedig akár 340%-kal gyorsulhatnak.

Az Unreal Engine 4.22 64 bites Windows 10-re, Mac OS X 10.14-re és Linuxra érhető el. Az editor használata ingyenes, de az Epic a kiadott játékok bevételéből az első 3000 dollár után 5% részesedést kér negyedévente.

Az Unreal Engine 4.22 újdonságainak teljes listája az Epic Games blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag