Itt a Radeon ProRender for Blender 2.0 nyílt bétája

Az AMD kiadta a Radeon ProRender for Blender 2.0-t, az ingyenes physically accurate GPU renderer Blender verziójának legújabb frissítését nyílt bétaként.

A frissítés után a szoftver már támogatja a Blender 2.8-at, és adaptive sampling, hajrenderelés és az AMD új AI alapú denoising rendszere is belekerült.

A renderer 3ds Max és Maya verziói is frissültek: a Maya verzió már támogatja a Maya Fluids volume-okat és az XGen interaktív grooming eszközeit.

Blender 2.8 támogatás, AI alapú denoising, adaptive sampling és hajrenderelés
Ezúttal a Blender plugin kapta a legnagyobb frissítést: a verzió sok részét újraírták, hogy támogassa a Blender 2.8-at, ami egyébként szintén bétában van.

A ProRender ezzel a frissítéssel már támogatja a leggyakrabban használt Blender shader node-okat, köztük a Principled shadert is, bár a saját render node-jai még mindig elérhetőek, ha valaki jobban bele szeretné ásni magát a shaderekbe.

A viewport és a végleges render teljesítménye nőtt a Blender 2.79 pluginhoz képest, bár azt nem tudni, pontosan mennyivel.

Egyéb újdonság még az új AI alapú render denoising rendszer, ami kiegészíti az AMD előző frissítésben bevezetett denoising technológiáját. Ez egyelőre csak a plugin Windows verziójában érhető el, a Linux és Mac OS X implementáció még várat magára.

A frissítéssel elérhetővé vált az adaptive sampling, amivel a számolás a render legzavarosabb részére koncentrál; és már a Blender natív haj materialját is támogatja a plugin.

Maya Fluids támogatás és automatikus material conversion a 3ds Max-ban
A Maya pluginba is belekerült az AI alapú denoising, adaptive sampling és a hajrenderelés – ez utóbbi a Maya XGen interaktív grooming tooljait támogatja.

Emellett a verzió a Maya Fluids volume-okat is támogatja, így már jobban renderelhetőek a gáz halmazállapotú anyagok, mint például köd vagy füst.

Mint ahogy a Blender verzió esetében is, a Maya pluginnak is csak a Windows verziója támogatja az AI denoising-ot; a többi újdonság Windows-on és Mac OS X-en érhető el.

A 3ds Max plugin is kapott AI denoising és adaptive sampling támogatást, illetve az Arnold és Redshift materialok már automatikusan átkonvertálhatóak a ProRender megfelelőikre.

Több információ a Radeon ProRender 3ds Max, Maya és Blender verzióiról

MEGOSZTÁS:
Meshmag