Itt az Unreal Studio 4.22

Az Epic Games kiadta az Unreal Studio 4.22-t. A valós idejű vizualizációs platform legújabb verziójában már importálhatóak animációk a 3ds Max-ból; illetve a gITF fájlok esetében is támogatott az animáció és a PBR materialok.

A frissítés több Unreal Engine 4.22-es újdonságot is hozott, mint a hardveres gyorsítású ray tracing-et az NVIDIA RTX GPU-in, illetve a render layerek támogatását a beépített compositing toolsetben.

Egyszerűbb módszer a CAD adatok importálására
Az Unreal Studio, ami tavaly jelent meg és azóta is bétában van, azoknak az építészeknek és dizájnereknek szól, akik felhasználóbarátabb módon szeretnék asseteiket áthelyezni Unreal Engine-be vizualizációs céllal.

Az Unreal Engine-en kívül a platformba még a Datasmith, az Epic Games 3ds Max scene és CAD adat importáló és feldolgozó toolsetje is beletartozik, illetve egy csomag készen kapott material is.

Datasmith: 3ds Max animáció támogatás
Az Unreal Studio 4.22-höz kapcsolódó Datasmith újdonságok között található a basic animáció támogatás 3ds Max scene fájlok importálásakor: az animált méretezéssel, forgatással vagy transzformációval ellátott objektumok támogatottak.

Emellett a Datasmith már képes vertex colort is importálni 3ds Max objektumokból, és az area lightok, physical camera beállítások is jobban támogatottak. A népszerű Forest Pack és RailClone archviz pluginok támogatásán is dolgoztak.

A gITF fájl import rendszer már támogatja az objektum alapú animációt, a basic lightokat és PBR materialokat, és már hozzáférhető a CAD fájlformátumokhoz is használt nondestruktív reimport workflow is.

A nagyobb CAD scene-ek importálásának is nőtt a teljesítménye, érkeztek új NURBS stitching opciók, illetve frissült a Revit, VRED, DeltaGen és Rhino fájl import is.

Unreal Engine: hardveresen gyorsított ray tracing és render layer támogatás
A frissítés erősen táplálkozik az Unreal Engine 4.22-es verziójának újdonságaiból is.

Ennek eredménye az RTX-es hardveres ray tracing – az RTX a DirectX 12 DirectX Raytracing (DXR) API-jának hardveres implementációja az NVIDIA-tól. A technológia az NVIDIA GeForce RTX, Titan RTX és Quadro RTX videokártyáiban érhető el.

Emellett a Composure, az Unreal Engine beépített compositing modulja, már lehetővé teszi az objektumok külön renderlayerekbe rendezését, aminek köszönhetően könnyebb az utómunka a Photoshopban vagy az After Effectsben.

Egyéb újdonság még a különböző viewportok több kijelzőre való renderelése egyetlen Unreal Engine instance-ből az nDisplay rendszer által.

A frissítéssel már lehetséges az asztali gépen futó Unreal Engine-ből contentet streamelni a Microsoft HoloLens mixed reality headsetjébe.

Az Epic Games blogbejegyzése az Unreal Studio 4.22-ről

Az Unreal Studio 4.22 újdonságainak teljes listája

MEGOSZTÁS:
Meshmag