Megérkezett a Corona Renderer 4 for 3ds Max

1

Megjelent a Corona Renderer 4 for 3ds Max. A 3ds Max production renderer legújabb nagyszabású frissítése intuitív caustics rendszerrel újít, és az Intel Open Image Denoisere is integrálásra került.

Egyéb újdonság még az objektumok kijelölésének és a fókuszpontok választásának lehetősége a VFB-ben; egy új halszemoptikás kamera; és a több Corona Sun vagy environment használatának lehetősége a LightMix-ben.

Az új kiadás fejlesztői Chaos Czech néven kerültek említésre, ami ezek szerint a Render Legion új hivatalos elnevezése, miután a Chaos Group megvásárolta őket 2017-ben.

Fast Caustics solver az egyszerűbb caustics rendereléshez
A Corona ezen frissítésében a legnagyobb újdonság a Fast Caustics solver, ami a caustics rendert – az íves felületekről lepattanó fények renderelését – hivatott kényelmesebbé tenni.

Az új solvert nem csak a klasszikus esetekkel, például az úszómedence aljáig behatoló napfény renderelésével reklámozzák, hanem kevésbé extrém eseteket is mutatnak: tükörről lepattanó fény, vagy dísztárcsa tükröződésének renderelése is látható a bemutatóvideóban.

A Chaos Czech elmondása szerint az új solver gyors, a beállítása nem igényel különösebb erőfeszítést a felhasználók részéről, és a Corona Renderer olyan funkcióival is működik, mint a LightMix.

CPU alapú, AI által vezérelt denoising az Intel Open Denoise-zal
A frissítésbe az Open Image Denoise, az Intel CPU alapú render denoising framework-jének implementációja is bekerült. A framework source kódját egyébként még januárban tették elérhetővé.

A denoiser a Corona már létező, GPU alapú OptiX denoiserére ad alternatívát azoknak a felhasználóknak, akik nem NVIDIA GPU-kkal rendelkeznek, vagy olyan méretű scene-eket használnak, amik nem férnek be a GPU memóriájába.

A Chaos Czech megjegyezte, hogy a denoiser nem elég gyors ahhoz, hogy interaktív renderekhez is használni lehessen, viszont így is sokkal gyorsabb, mint a Corona natív High Quality denoisere.

Új Pick mód, amivel kiválaszthatóak objektumok és fókuszpontok is a VFB vagy az IR ablakokban
A Corona Renderer 4 for 3ds Max-ban új Pick mód érkezett a Virtual Frame Bufferhez, aminek segítségével egyenesen a VFB-ben kattintva választhatóak ki az objektumok, illetve a kiválasztott kamera fókuszpontja is állítható.

Kijelölést interaktív és végleges render közben is lehet végezni, vagy a renderelés után is. Egy ehhez hasonló funkció a dockolt interaktív rendering viewportokban is elérhető.

Új halszemoptikás kamera, LightMix frissítés és új Corona Select Map és Material
Egyéb újdonság még az új halszemoptika mód a Corona Camera-hoz – ez látható a fentebb beágyazott képen is.

A frissítéssel a LightMix – a Corona renderelt képekhez való fényszerkesztő rendszere – már egyszerre több Corona Sun-nal vagy environment mappal is használható.

Ez az újdonság lehetővé teszi a markánsabb változtatásokat a LightMix-en belül: a nappali fények egyszerűen válthatóak éjszakaira, és a háttér is könnyedén lecserélhető.

A LightMix-en belül már denoise-olható és elmenthető a Rest layer is.

Érkezett egy új Corona Select Map és Corona Select Material is – mindkettő a material variánsok készítését teszi lehetővé assetek számára. A variánsok között egyszerűen lehet váltani.

Az új verzióban a Corona Scatter rendszer és az image sample filtering is frissült, és az overlappoló volumetric-ek kezelése is javult.

A Corona Renderer 4 for 3ds Max újdonságainak teljes listája

Share.

About Author

Avatar

1 hozzászólás

  1. Pingback: Itt a Corona Renderer 4 for Cinema 4D - Meshmag

Leave A Reply