Itt az appleseed 2.1

Az appleseed fejlesztői csapat kiadta az appleseed 2.1-et. Az open-source fizikai alapú renderer legújabb verziójában támogatottá vált a Cryptomatte, az on-the-fly OSL shader compilation, és az új halszemoptika.

A frissítéssel az appleseed automated importance sampling rendszere is frissült, és egy érdekes új rendszerrel manuálisan állíthatóak be a sampling értékek egy fekete-fehér maszk által.

Cryptomatte támogatás, on-the-fly OSL shader compilation, új halszemoptika
Az appleseed 2.1, ami majdnem egy éves kihagyás után érkezett, több új, várt és váratlan funkciót is hozzáadott a szoftverhez.

Előre sejthető volt például a Cryptomatte támogatás – a Psyop automatizált ID matte generáló rendszere széles körben támogatott a legtöbb másik rendermotor által.

Az Open Shader Language (OSL) shaderek már futtatás közben is compile-olhatóak. Egyelőre ez a funkció csak a Blender pluginban érhető el, de a 3ds Max és Maya pluginok is támogatni fogják a jövőben.

Emellett a frissítéssel a halszemoptika is támogatottá vált az equisolid angle, equidistance, stereographic és Thoby projekciókkal együtt.

Az új Texture-Controlled Pixel Rendererrel beállíthatóak a render sampling értékek
Váratlanabb újdonság a Texture-Controlled Pixel Renderer, ami egy custom fekete-fehér maszk által dönti el, hány sample kerül a pixelekre.

A felhasználók gyors tesztrendert készíthetnek a scene-ekről, amit aztán a maszk alapjaként használhatnak. A maszkkal lefuttatható a második, végleges minőségű render, ami a legtöbb erőforrást a maszk által meghatározott, legzajosabb részekre fekteti.

Emellett az appleseed automatizált render sampling rendszere filtered importance sampling-re változott, amitől jobb lett a minőség, és a jövőben egyszerűbben integrálhatóak majd a különféle új denoising rendszerek.

A frissítéssel a render checkpointing kezdetleges implementációja is megérkezett, így a félbeszakított multi-pass renderek egy adott passtól újrakezdhetőek; illetve a korábban befejezett renderekhez is hozzáadhatóak további passok.

Ez a rendszer egyelőre csak a renderer command-line kiadásában érhető el, de a GUI-ba is tervezik beletenni a jövőbeli verziókban.

Kisebb újdonság, hogy a progressive renderek adott idő után automatikusan leállíthatóak.

Az appleseed 2.1 újdonságainak teljes listája az online release note-okban

Több információ az appleseed-ről

A hírt a CG Channel oldalon találtuk.

MEGOSZTÁS:
Meshmag