A Pixar kiadta a Renderman 24-et

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Pixar a héten megrendezett RenderMan Art & Science Fair élő adásában mutatta be a RenderMan 24-et, a VFX és animációs munkákra szánt produkciós renderelő legújabb frissítését.

A jövő év elején megjelenő verzió számos - eddig ismeretlen - eszközkészletet tartalmaz, köztük egy új, stilizált renderelő rendszert, valamint az ILM által fejleszetett Lama-t, ami lényegében egy rétegzett anyagrendszer.

A Pixar megerősítette, hogy a régóta várt RenderMan XPU (GPU és CPU kombinált renderelő) is része a kiadásnak, valamint hivatalos Blender integrációs plug-in-t is kapunk.

Kreálj bármit a stilizált look-tól egészen a brush stroke effektekig

A már megtekintett funkciók mellett a RenderMan 24 támogatja a Stylized Looks -t is, amely egy új toolset a nem fotorealisztikus renderek előállításához.

A Stylized Looks képes a hagyományos cartoon árnyékolástól kezdve a sraffozáson (hatching) át a brush effektekig szinte mindenre. A sraffozás reagál az emulált fényhatásokra, támogatja az egyedi AOV-okat és a display filtereket.

A Pixar „szuperül-testreszabhatónak” írja le a megújult RenderMan-t, kiegészítve azzal, hogy a kép stilizálására szolgáló - általában comp-ban végzett - munka most már közvetlenül elvégezhető renderelés során.

Az eszközkészlet csak azon felhasználók számára lesz elérhető, akik a szoftver kereskedelmi kiadását használják.

A Pixar a LollipopShaders-el együtt dolgozott a fejlesztéseken.

A RenderMan 24 másik újdonsága az Industrial Light & Magic által fejlesztett, rétegzett anyagrendszer: a Lama

A Pixar „sokkal robusztusabb rétegrendszerként” jellemezte, mint a meglévő PxrLayerSurface-t, ezentúl elkerülhető annak szükségessége, hogy egyetlen anyagot kelljen rengeteg paraméterrel használni.

A shading TD-k számára a Lama lehetővé teszi, hogy rétegzett anyagokat építsenek moduláris workflowban, úgy, hogy összeköti az ILM által kifejlesztett BxDF (Bidirectional Distribution Function) node-ok sorozatát.

Gyakori kérdés a RenderMan felhasználók körében; igen, a Lama is támogatja a dispersion-t.

Igen, a felhasználók megírhatják saját egyéni node-jaikat is, de a Pixar szerint a Lama még "álmából felkelve is képes" replikálni a szoftverben meglévő 'monolit' BxDF-ek nagy részét.

Új Phasor Noise, Hex Tiling és Bump Mixer pattern-ek

A RenderMan anyagminta könyvtárát átírták, hogy támogassa az OSL-t (Open Shading Language).

A végrehajtás fel fog gyorsulni mind az Intel, mind az AMD CPU-k vagy a SIMD AVX-512 kiterjesztések esetén.

A rendelkezésre álló új minták között szerepel a Phasor Noise, amelyet az ILM fejlesztett ki a Star Wars: The Rise of Skywalker gyártása során, valamint a és a Hex Tiling, amelynek célja a csempézett textúrák zökkenőmentes összeblendelése lenne.

Az új Bump Mixer felváltja a régi bump map kezelő rendszert. Az ILM szerint ez azt jelenti, hogy a felhasználóknak „nem kell háromszor végrehajtaniuk a bump parancsot”.

Új élő statisztikai rendszer a TD-k számára, a kék zaj mintavételének támogatása

A TD-k egy felhasználó által testreszabható új statisztikai rendszert kapnak, amely valós időben jeleníti meg a memóriahasználatot, valamint a raytracing adatokat és egyéb kulcsfontosságú mutatókat renderelési munkamenetek során.

További változtatások közé tartozik az interaktív renderelésekhez tartozó blue noise mintavétel támogatása.

A szintén V-Ray 5-ben bemutatott funkció egyenletesebb zajeloszlást eredményez a renderelésben, valamint az előnézeti képet is gyorsabban állítja elő.

Az ACES és a VFX CY2019 referenciaplatform támogatása

A RenderMan 24 bevezeti az iparági szabvány ACES színkezelő rendszerének támogatását. A megvalósítás támogatja a fényeket, mintákat, textúrákat és az 'IT' render ablakot.

A Pixar továbbá megcélozza a VFX Reference Platform CY2019-, illetve az OpenColorIO 1.1.1 2020-as verzió specifikációját is.

Új CPU / GPU renderelő rendszer

A RenderMan 24 a Pixar régóta várt, heterogén renderelő rendszerével, a RenderMan XPU-val érkezik. Az XPU lehetővé teszik a RenderMan számára, hogy felváltva generáljon rendereket CPU-n, GPU-n, vagy mind a CPU-n, mind a GPU-n.

A kezdeti kiadás az interaktív renderelése fog összpontosítani a lookdev munkákhoz de a Pixar szerint az XPU végső soron a RenderMan meglévő RIS architektúráját hivatott felváltani az utolsó képkockák rendereléséhez.

A Pixar bemutatójában az XPU renderelések volt, hogy 10-szer gyorsabbak voltak, mint a RIS, a stúdió egyik 24 magos Intel Xeon Platinum 8268 CPU-val és Nvidia Quadro RTX 6000 GPU-val felszerelt munkaállomásán.

A sebességnövekedés azonban nagymértékben függ a jelenet geometriai és árnyékolási összetettségétől, valamint attól, hogy CPU-t, GPU-t vagy mindkettőt használjuk-e.

Az XPU támogatja a legtöbb kulcsfontosságú RenderMan funkciót, bár az „egzotikus” geometriai típusokat, - mint például a blobby felületeket, a Light Path Expressions-t, a fényszűrőket vagy a volumetrikát - nem.

Használatához Windows vagy Linux rendszer szükséges, valamint Nvidia GPU, így a jelenlegi Mac számítógépek AMD GPU-ját nem támogatja, valamint az Apple Silicon CPU-kat sem.

Maya, Houdini, Katana, Mari és Blender integrációs pluginok

A Maya, a Houdini és a Katana integrációs bővítmények mindegyike megkapja a funkciókat, a RenderMan 24 for Houdini pedig kiterjeszti a Houdini új Solaris megjelenés-fejlesztő eszközkészletének támogatását is.

A Solaris által támogatott új funkciók közé tartozik a DeepEXR output és a Preset böngésző. A felhasználók a renderelés során szerkeszthetnek vagy váltogathatnak az AOV között.

Az új verzió egy teljesen új integrációt is hoz: egy hivatalos Blender beépülő modult, amely felváltja a nem hivatalos - és nemrégiben frissített - verziót. További részleteket külön cikkben.

Ár és elérhetőség

A RenderMan 24 bétaverziója 2020 decemberében jelenik meg a kereskedelmi kiadás regisztrált felhasználói számára, a teljes kiadás 2021 első negyedévében várható Windows 10, CentOS / RHEL 7.x Linux és macOS 10.14+ rendszerekhez.

A RenderMan XPU és az új Blender integrációs plugin a 24-es verzióval érkezik.

A jelenlegi kiadás, a RenderMan 23.4, 64 bites Windows 8.1+, CentOS / RHEL 7.2 Linux és macOS 10.13+ rendszerekhez érhető el, integrációval a Maya 2018.3+, Houdini 17.0+, Katana 3.0+ és Mari 4.5+ verziókhoz.

Az új node-locked és flocaeting licencek ára 595 dollár. Az ingyenes, non-commercial RenderMan kiadás használható tools development-hez is.

Látogasd meg a RenderMan weboldalát.

Töltsd le az ingyenes, non-commercial verziót. (regisztráció szükséges)

MEGOSZTÁS:
Meshmag