A tavalyi év legjobb VFX és animációs breakdown-jai

0

Fedezd fel a 2019-es év legjobb technical breakdown-jait filmektől és broadcast effektektől egészen az animációkig és motion grapics-ig, valamint kutatás-fejlesztési munkákig, melyeket a CG Chanel 120.000 követője szavazott meg.

Minden nap végigpörgetjük a YouTube-ot és a Vimeo-t a legjobb, legmerészebb és részletgazdagabb videók után kutatva, melyeket aztán online bemutatunk, a világ legnagyobb VFX és animációs stúdióitól kezdve az egyéni artistokig.

Minden év januárjában összegyűjtjük azokat, amelyek a legtöbb reakciót, megtekintést, hozzászólást, like-ot, kommentet kaptak a CG Channel Facebook oldalának 120.000 követőjétől, hogy összeállítsuk az előző év legjobb breakdown-jainak listáját.

A 2019-es lista jópár elképesztő munkát foglal magába, szektorokra osztva: filmek és broadcast visual effektek, motion graphics, valamint kutatás-fejlesztési projektek.

A kategóriák többsége változatlan a 2018-as évhez képest, de volt néhány nagyszerű zenei és game art breakdown is, ezért visszaállítottuk ezeket a kategóriákat az előző évek listájáról.

Magától értetődik, hogy az összes bemutatott CG kiváló, de ne feledjük, hogy ez a legjobb breakdown-ok listája, nem a 2019-es év legjobb filmjeinek vagy tévéműsorainak listája. Az editing, a prezentáció, valamint a making of minősége itt sokat számít.

Ha érdekelnek a CG rövidhírek, demoreel-ek, kutatás-fejlesztési tesztek, akkor kövesd a CG Channel-t Facebookon és Twitteren.

A 2019-es év 10 legjobb VFX és animációs breakdown-jaiért olvass tovább…

A legjobb film breakdown (VFX)

A képre kattintva megtekintheted a breakdown videót a Vimeo-n

Cím: Bottleship’s work on Shanghai Fortress
Studio: Bottleship VFX

Remek év volt ez a kínai kasszasikerek számára, a shortlist-ünkben szerepel mind a The Wandering Earth című sci-fi epic (breakdown videók ide és ide kattintva tekinthetőek meg), mind pedig a Viy 2 orosz-kínai fantasy. (breakdown itt).

Végül a Shanghai Fortress nyert, az epic, várost leromboló jelenetek nagyobb visszhangot váltottak ki, mint a DNEG Oscar-díjas First Man-je.

Technikai megjegyzések: A Bottleship VFX a 3ds Max thinkingParticles pluginjait használta a rombolások szimulációihoz, továbbá Fume FX-et használtak a füsthöz, Houdini-t a vízhez. A renderelést V-Ray-ben, a compositing-et pedig a Nuke-ban végezték.

Nézd meg a Bottleship VFX alapítójának, Hristo Velev-nek értekezését a Shanghai Fortress-ről.

A legjobb film breakdown (Anim)

Cím: Making of TKWWBK
Studio:Glassworks

Bár a legtöbb jegyeladást Disney Frozen 2 és a Pixar Toy Story 4 produkálta, nálunk egy szokatlan projekt kapta a legtöbb megtekintést.

A Glassworks gyönyörű, alulértékelt fantasy filmje, a The Kid Who Would Be King az 1970-es évek gyermekkönyveiből merít inspirációt, ötvözve a a 2D-t és a nem fotorealisztikus 3D-t.

Technikai megjegyzések: A 3D karektereket toon outline-okkal renderelték, és CMYK channel-ekre osztották Photoshop-ban, ezzel utánozva a halftone printing-et. Az Glassworks számos 3D-s tool-t használt, köztük a Cinema 4D-t, a Houdinit és a Mayát.

További információ a TKWWBK renderelési munkafolyamatáról Gergely Wootsch 3D artist blogján.

A legjobb broadcast breakdown

Cím: The Man in the High Castle Season 3 Visual Effects Breakdowns – Barnstorm VFX
Studio:Barnstorm VFX

Bár a Game of Thrones negyedik éve uralja a listát, az Amazon, Philip K. Dick által inspirált alternatív történelmi sorozata, a The Man in The High Castle kerültTv-s breakdown-jaink élére.

Az Emmy ű-esélyes effekt többek között a Golden Gate híd alatt gőzölgő hadihajók, a Manhattan utcáit megtöltő tömeg, és a Szabadság-szobor megsemmisítése.

Technikai megjegyzések: A szabadságszobros felvételeken a szobor, a víz, a csónakok és a repülőgépek egy az egyben CG-vel készültek. Elsődleges 3D eszközként a Blende használják, melyet továbbvisznek a 3. évadhoz is.

További információ a The Man in the High Castle-ről az Animation World Network oldalán.

A legjobb kereskedelmi breakdown

Cím: BMW Legend – Making of
Studio:MPC

Szigorúan véve 2019 legnézettebb hirdetés breakdown-ja A Yggdrazil Group thai stúdió reklámja volt a Chia Tai műtrágyáról, de maga a videó már régebben megjelent.

Az idén közzétett breakdown-ok közül az MPC szerezte meg az első helyet, VES-díjra jelölt BMW X7-es hirdetésével, melyben az autó árvízzel és „Roy the Destroyer”-el is szembenéz.

Technikai megjegyzések: A tech scouting során Leica scannert használtak, ezzel previzelve Roy-t egy létező helyszínen. A 3D munkát Houdiniben és Mayában végezték, majd Arnoldban renderelték. A composit-hoz Nuke-t használtak.

További információ az MPC BMW ’Legend”-jéről a stúdió weboldalán.

A legjobb game cinematic breakdown

Cím: Game of Thrones: Winter is Coming – Breakdown
Studio:Realtime

A Yoozoo Games Game of Thrones: Winter is Coming-ja generálta 2019 két legnépszerűbb cinematics breakdown-ját, beleértve a Dragonstone és Winterfell-t is.

A 135 másodperces CG-trailer legnagyobb kihívása az eredeti tévésorozat szereplőinek pontos újratervezése volt – mely 3Dscan nélkül valósult meg.

Technikai információk: A karaktereket ZBrush-ban sculpolták, Mari-ban texturázták. Az environment modelleket 3ds Max-ban készítették, majd Substance Painter-ben textúzták, végül V-Ray-ben renderelték.

Tudj meg többet a GoT: Winter is Coming cinematic pipeline-járól a Chaos Group blogján.

A legjobb zenei videó breakdown

Cím: Making of for Ed Sheeran’s music video ‘Cross Me’
Studio:MPC

Az MPC Ed Sheeran „Cross Me” című promójában egy mocap-táncos átalakul Sheeran 3D-s avatarjává, amelyet a róla formázott Madame Tussaud viaszbabából rekreáltak.

Technikai megjegyzések: Az MPC számos eszközt használt, köztük Cinema 4D-t, Houdini-t, Maya-t, Unreal Engine-t, X-Particles és ZBrush-t. A Houdini Vellum solver-ével készítettek ruha-szerű szakadás átmeneteket a karakterek között.

Olvass többet az MPC ‘Cross Me’ pipeline-járól a Greyscalegorilla interjújában.

A legjobb game art breakdown

Cím: Spider-Man PS4 Keyframe Animation Reel
Artist:Chris Lalli

A 2018-as év legjobb Wired játéka és minden idők második legjobban eladott PlayStation 4 játéka a Marvel Spider-Man valóban nagyszerű játék, amely a szuperhős-képregény franchise-on alapszik.

Az Insomniac Games senior animátora, Chris Lalli animálta a karaktereket, previstől kezdve a final animációig, beleértve a Doc Ock, Mr Negative, és természetesen a Spider Man cinematics-okat és harci mozdulatokat.

Technikai megjegyzések: Az animáció teljesen kézi, nincs benne mocap, valamint Lalli kezelte a kamera-animációt is.

Az összes bemutatott munka vagy Maya Playblast, vagy ingame futtatott videó.

További információ a rigging-ről és animációs munkafolyamatokról a Riggin Dojo-n.

A legjobb motion grapics

Nézd meg a breakdown-t a Behance-n.

Cím: R I G H T – A Reverse Film
Artist:SOMEI

A Somei Sun által készített branfilm A VIVO Nex ikerképernyős telefonját mutatja be, s szokatlan kreatív kihívás elé a nézőket: a filmnek visszafelé nézve is van értelme.

A CG-animáció jól kihasználja ezt a fordulatot, két alternatív jövőben ábrázolja a főszereplőt: maszkos drónként, valamint gyermekkori álmát megvalósítva űrhajósként.

Technikai megjegyzések: A film klasszikus motion design pipeline-t használt. Cinema 4D, OctaneRender ,Adobe Creative Cloud, Mixamo és Marvelous Designer .

R I G H T making of Somei Behance galériáján.

A legjobb technical reel (studio)

Cím: WeFX Studio Tiger Showreel
Studio:WeFX Studio

A tajvani WeFX Stúdió híres fotorealisztikus nagymacskáiról, melyeket láthattunk számos projektben, egész-estés filmektől kezdve a koreai Hotel del Luna fantasy tévésorozaton át az óvszerhirdetésekig.

A technikai reel egy nőstény tigrist mutat be, majd elegánsan lebontják a CG cica rigjét, és a render passokat.

Technikai megjegyzések: A tigrist a ZBrush-ban sculpt-olták, és a Mayában retopologizálták, riggelték és animálták, az izomszimulációkat pedig Ziva VFX segítségével készítették. A ZBrush FiberMesh-ét használták haircurve-ökgenerálásához, Yetit pedig a végső hair munkához.

Tudj meg többet a WeFX creature pipeline-járól az InCG Media oldalán.

A legjobb technikai reel (egyéni)

Cím: breakdown
Artist:Mike Poretti

A VFX művész, Mike Poretti artstation-je olyan varázslatos dolgokat tartalmaz, mint a Mr. X, Pixomondo and Intelligent Creatures, de ebben az évben saját projektjéért, az Elektra-ért jár az elismerés.

A fotorealisztikus emberi karakter hosszú távú development projekt, de az izomrendszert bemutató breakdownja annyira meggyőző, hogy ez az első work-in progress projektünk, mely a lista élén áll.

Technikai megjegyzések: Poretti a Ziva VFX, a Ziva Dynamics Maya soft tissue szimulációs pluginját használta a karakter izmainak, kötőszöveteinek és szubkután zsírjának szimulálásához. A renderelés Redshift-ben történt.

Mike Poretti Elektra karakterének evolúcióját a Ziva VFX fórumon követheted nyomon.
(Ahol újabb demó videókat is találsz)

Írd meg kommentben, ha kihagytunk egy gyöngyszemet. Hasonló videókért kövess minket a Facebookon.

Share.

About Author

szadani

Leave A Reply