Itt a Maya 2020.4 és a Maya LT 2020.4

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Autodesk kiadta a Maya 2020.4-et, 3D modellező és animációs szoftver legújabb verzióját.

Az új funkciók többsége a Bifrost 2.2-ben található, ami a Maya multifizikai plugin-jának nagy frissítése, mely hajszimulációs és scatter & instance tool-lá bővíti azt.

Továbbá lehetőségünk nyílik innentől arra, hogy egyedi 3D field-eket állítsunk be, amik irányítják a részecskéket, a gáz-halmazállapotú fluidokat és a ruhaszimulációt.

A Maya LT kisebb frissítéseket kapott, a a 2020.4-es verzióval lehetőség van arra, hogy ugráljunk a kulcsok között Graph Editorban, majd frissíthetjük a Substance plugin-t is.

Maya 2020.4 a Bifrost plugin 2.2-es verziójával együtt

A Maya 2020.4 fő változása a Bifrost 2.2 for Maya: a multiphysics plugin új verziója.

A Maya eredeti Bifrost Fluids szimulációs eszközkészletének kibővített változata node alapú vizuális programozási környezetet biztosít, multifizikai szimulációk készítéséhez használhatunk.

A folyadékok mellett a gázok, szemcsés anyagok és szövetek solver-eit is tartalmazza.

A Bifrost 2.2 for Maya a plugin második frissítése idén és a legjelentősebb egyben.

Bifrost 2.2: szimulációk vezérlése skaláris vagy vektoros 3D field-eken keresztül

Az egyik fő változás az, hogy a szimulációkat a felhasználó által definiált 3D vektoros vagy skaláris field-eken keresztül vezérelhetjük: az előbbi a flow-t, az utóbbi a súlyozást vagy a távolságfüggvényt jelenti.

A meglévő volume-okat átalakíthatjuk field-ekké és fordítva, a volumetrikus ábrázolásoktól, például az OpenVDB-től eltérően, a field-ek végtelen felbontást biztosítanak, a memóriaterhelés csekély növekedésével.

Az Autodesk szerint az új field-ek képesek úgy befolyásolni a különböző részecske-, ruha- és aerodinamikai szimulációkat, hogy nincs szükség hozzá az FX compounds-ban való szerkesztésre.

Bifrost 2.2: új instancing és scattering lehetőségek

Az effekt munkafolyamatokon kívül a field-ek felhasználhatók olyan tárgyak szétszórásának szabályozására is, mint a sziklák vagy a fák.

A Bifrost most már lehetőséged ad számunkra az instance & scattering geometria funkcióra, amivel magas felbontású felületek pontjain tudunk szétteríteni geometriákat és létező disztribútor pontokká konvertálni őket, amit instance-ként használhatunk fel.

A mid-level node-ok olyan taskokat kezelnek, amelyek képesek az instance-okat irányba fordítani, vagy randomizálni a transzformációikat.

Bifrost 2.2: a Maya curve-ök támogatása, valamint az MPM és Aero solverek frissítései

A Bifrost 2.2 for Maya egyéb változásai többek között a Maya curve-ök támogatása, amelyeket mostantól a Bifrost-grafikonokba lehet húzni, és automatikusan átalakítani Bifrost-gráfokká.

A javasolt felhasználási módok között szerepel az is, hogy Maya Curve-öket használjunk a scattering kontrollálására, továbbá guide-ként tud szolgálni a hajszimulációnál is, mivel a Bifrost interpolált szőrszálakat generál közöttük: ezt a feladatot általában az XGen kezeli.

A solverek is kaptak pár frissítést, az MPM (Material Point Method) cloth-solver pontosabb collisions-t és self-collisions-t generál.

Az Aero solver támogatja a fizikai viszkozitást, a finom részletek pontosabb generálás és a jobb teljesítményt is, bár az Autodesk nem számolt sebességnövekedéssel.

A volume tool-t is frissítették, hogy támogassa a teljesen adaptív átalakításokat a mesh-ek és volume-ok között, valamint a Boolean műveletek végrehajtását a volume-okon, például az adaptív level set-ek mergelését.

Bifrost 2.2: másodlagos változtatások és munkafolyamat-fejlesztések

A Bifrost gráfok Mayában való megjelenítésének módját is átalakították, egyesítve a korábban különálló node-okat, amelyeket a graph kiszámításához és annak kimenetének megjelenítéséhez használtak viewportban vagy offline renderelőben.

Alapértelmezés szerint a Bifrost graph-ok most DAG node-ként viselkednek, mindegyikük egyenként combine-olhatja a Bifrost graph node-jait a Maya shape node-jaival.

Lehetőség nyílt egy grafikon áthúzására az Outliner programból a Bifrost Graph Editor második graph-jára is, megkönnyítve ezzel a subgraph chain-ek létrehozását.

További változtatások közé tartozik az [Esc] megnyomásának lehetősége a Bifrost graph kiszámításának leállításához, megkönnyítve ezzel a sikertelen szimulációk megszakítását. A teljes lista megtalálható a cikk végén.

Maya 2020.4: Arnold és Rokoko integrációs pluginok frissítése

A Bifroston kívül az MtoA, az Autodesk Arnold renderelőjének Maya integrációs bővítménye frissült, hogy támogassa az év elején az Arnold 6.1-ben bevezetett új funkciókat.

A Rokoko integrációs pluginja is kapott egy kisebb frissítést, új hatókör funkció, amikor preview-oltatsz egy karaktermozgást.

Maya és Maya LT 2020.4: graph editor és Substance plugin változások

A Maya LT 2020.4 egy sokkal kisebb frissítés, az egyetlen új funkcióra lehetőség arra, hogy a kurzorral a kiválasztott animációs kulcs pozíciójára ugorjunk Graph Editorban.

A Substance plugin-t, amely lehetővé teszi a procedural material-ok szerkesztését Adobe .sbsar formátumban Maya-n belül, szintén frissítették, hogy támogassa a Substance Designer 20202.2 új node típusait.

Ár és elérhetőség

A Maya 2020.4 csak bérelhető alapon érhető el Windows 7/10, RHEL / CentOS 7.3-7.7 Linux és macOS 10.13+ rendszerekhez. A teljes előfizetés ára 205 dollár havonta, vagy 1620 dollár évente.

Sok országban azok az artistok, akik évente kevesebb mint 100 000 dollárt keresnek, jogosultak a Maya Indie előfizetésre, ennek ára jelenleg 265 dollár évente. További részleteket itt találsz.

A Maya LT 2020.4 is csak bérelhető, Windows 7/10 és macOS 10.13+ rendszerekhez érhető el. Az előfizetések ára 35 dollár havonta, vagy 265 dollár évente.

Bifrost 2.2 for Maya áttekintő az Autodesk blogján.

A Maya 2020.4 új funckióinak teljes listája itt olvasható el.

Olvasd el a Maya LT 2020.4 új funckióit.

MEGOSZTÁS:
Meshmag