Így kelts életre egy szobrot a Character Creator és a ZBrush segítségével

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Ebben a cikkben felfedezheted, hogyan keltett életre Michael Pavlovich egy realisztikus szobrot a ZBrush és a Character Creator segítségével, egyéni arckifejezésekkel gazdagítva az animációt. 

Az egyik legvarázslatosabb dolog a 3D animációban, hogy képes élettelen tárgyakat életre kelteni. Ez az „élő mozgás” megváltoztatja azt a módot, ahogyan azokat a tárgyakat nézzük, amelyeket egykor élettelennek tartottunk, és akár múzeumokban is felhasználhatóak, megváltoztatva magát a művészetet. 

Michael Pavlovich, a Certain Affinity igazgatója annak a határát feszegeti, hogy mit nevezünk “élőnek”. 

A Reallusion Character Creator szoftverével és a ZBrush digital sculpting szoftverrel életre keltette a British Múzeumban található rajnai Rupert herceg szobrát. 

Egy Michael által készített fotó a tizenhetedik századi rajnai Rupert herceg mellszobráról

Arcanimáció gyorsan és intuitív módon

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy hogyan használta Michael a Character Creator Headshot 2.0 plugin-t, melynek segítségével Rupert herceg arcát egy CC karakterre tette, majd ZBrush és ZBrush Face Tools plugin-nel testreszabta az arckifejezéseket. 

Miután CC-ből exportálta a riggelt 3D modellt, Michael gyönyörűen megmozgatta a karaktert, majd az iClone-al és a Live Face iphone-os mocap app-al kiegészítette lypsinc-el is. 

A részletes munkafolyamat megtekinthető a cikk elején beágyazott timelapse videóban, amely azt is bemutatja, hogy Michael hogyan tette rá Rupert herceg arcát egy másik 3D karakterre.

A Metashape fotogrammetriai szoftverrel Michael elkészítette Rupert herceg mellszobrának 3D-s modelljét a British Museum-ban készült forrásfotók alapján.

Statikus fotókból 3D fej

Egy ilyen részletes 3D-s modell elkészítése általában fáradságos munka, nem is beszélve arról a többletmunkáról, amely a modell animációra való előkészítéséhez szükséges, de a rendelkezésére álló tool-oknak köszönhetően Michael kis gond nélkül megugrotta ezt a feladatot.

A Metashape segítségével kiváló minőségű 3D modellt készített a szoborról a British Museum-ban készült képek alapján, ZBrush-ban finomítgatta, majd exportálta CC-be. 

Mivel Michael-nek csak az arcot kellett előkészítenie az animációhoz, mielőtt exportálta volna CC-be, ZBrush-ban  levágta az arcot az alapmodellről.

3D arc transzferálása animációkész topológiába

A Character Creator mesterséges intelligencia által fejlesztett Headshot 2.0 plugin-nel Michael Rupert herceg arcát egy animációkész CC karakterre transzferálta. 

A Character Creator és a Headshot 2.0 kombinációja lehetővé tette a nagy felbontású textúrákkal rendelkező modell létrehozását, kiterjedt morp és finomítási opciókkal. 

Innentől kezdve egy egyszerű folyamattal a CC fejet visszavitték ZBrush-ba, mely készen állt az arckifejezések megformálására. 

Töltsd le a Character Creator 4 ingyenes 30 napos próbaverzióját még ma!

Ez a munkafolyamat páratlan rugalmasságot biztosít a statikus képek 3D fejekké alakításához. A Headshot 2.0 egyszerűsítette a 3D karaktereket animációhoz való előkészítését, lehetővé téve, hogy Michael Rupert herceg arckifejezéseire és az animáció finomítására összpontosíthasson. 

Michael az új Mesh Workflow funkciót alkalmazta, mely a szobor arcát automatikusan a CC animációra kész topológiájára wrap-elte

Egyedi arckifejezések a ZBrush Face Tools segítségével

Hihetetlenül nehéz az emberi kifejezéseket átadni 3D-ben, ráadásul nagyon sok munkát igényel, hogy minden egyes arckifejezést kézzel animáljuk meg. 

A folyamat egyszerűsítésére Michael a Reallusion új ZBrush Face Tools bővítményét használta, mely intuitív módon integrálja a ZBrush-t a Character Creator-rel, lehetővé téve a művészek számára, hogy a Character Creator kész arckifejezéseit átvigyék ZBrush-ba, ahol saját igényeikhez igazíthatják azokat.

A CC összes alap arckifejezése személye szabható.

„A ZBrush Face Tools egyszerűen használható, egygombos kezelőfelülete leegyszerűsíti a pózok alkalmazását a ZBrush karaktereken, lehetőségét tárházát nyitja meg a modellek életre keltéséhez.” - Michael Pavlovich

Ezenkívül a ZBrush Face Tools automatikus wrinkle map-et is generál az ultra-high subdivison level-ekről. Ezek a textúrák használhatóak a CC dynamic wrinke rendszerében, soha nem látott valósághűséget kölcsönözve az arckifejezéseknek. 

Minden módon egyénre szabható Character Creator arckifejezések

A ZBrush Face Tools olyan művészi szabadságot ad, melynek hála gyorsan sculptol-hatjuk és finomíthatjuk a 3D karakterek arckifejezéseit. 

A plugin szinte korlátlan lehetőséget kínál a Character Creator kifejezések mélyreható testreszabására, így az artist-ok teljes kontroll kapnak a karaktereik által megjelenített érzelmek felett.

3D karakterek mozgatása az iClone és a Live Face segítségével

Miután beállította az arckifejezéseket, Michael animálásra készen exportálta a riggelt Rupert herceget CC-ből.

A Character Creator karakterek alkalmasak 3D játékokban és filmekben való használatra, és kompatibilisek a vezető 3D animációs platformokkal, biztosítva az összes animáció, anyag és textúra azonnali szinkronizálását.

Rupert herceg animálásához Michael az iClone-t, a Reallusion valós idejű 3D-s animációs szoftverét és a Motion Live-t, a beépített mocap platformot használta.

A folyamat hihetetlenül intuitív és gördülékeny, Michael az Iphone-ján vette fel az arcmozgásokat a Reallusion Live Face app-al. 

A Live Face az iPhone-t egy nagy teljesítményű biometrikus 3D mocap kamerává alakítja, fejlett True Depth rendszerével élőben továbbítja a rögzített arcadatokat közvetlenül a munkaállomásra. 

Az alkalmazás számos életminőséget javító funkciót tartalmaz, mint például a Live Smooth, a Clip Smoothing, a Expression Mapping és a Multipass Recording, amelyek segítségével Michael személyre szabhatta az animációt elképzelésének megfelelően.

A Live Face alkalmazás lehetővé tette az arc mozgási adatainak rögzítését iPhone-on, valamint az élő stream-elésüket, így valós időben keltette életre Rupert herceg szobrát. 

Komplett toolset arckifejezések létrehozásához és animálásához

A Character Creator, a Headshot 2.0 plugin, a ZBrush, a ZBrush Face Tools plugin, valamint az iClone és a Live Face alkalmazás kombinációja soha nem látott szabadságot biztosít arckifejezések készítésekor és animálásakor. 

Zökkenőmentes integrációjuknak köszönhetően ezeknek a programoknak a párhuzamos használata lehetővé teszi, hogy a 3D artist-ok víziói életre keljenek. 

Töltsd le a Character Creator 4 ingyenes 30 napos próbaverzióját

MEGOSZTÁS:
Meshmag