Már elérhető a Deep Rising FX 2.0

A Deep Rising FX, a részecskealapú folyadékszimulációs rendszer megkapta legújabb változatát, amelyben tovább gyorsult a GPU-támogatás és új eszközök is debütáltak.

A Deep FX stúdió csapata elkészült a saját fejlesztésű, részecskealapú folyadékszimulációs rendszer, a Deep Rising FX legújabb, 2.0-s verziójával. A LightWave-hez készült plugin új kiadásában tovább bővítették a GPU-támogatást, valamint új eszközök is kerültek a régiek közé.

A rendszer felhasználóbarát módon teszi lehetővé különféle folyékony anyagok szimulálását, amelyek a valóságnak megfelelően viselkednek a szimulációban is. Olyan paramétereket figyel a rendszer, mint a viszkozitás, a felületi feszültség vagy az örvénylés. Mivel a Deep Rising FX támogatja a RealFlow .bin és a Houdini .bgeo formátumait is, így ezekkel is együtt tud működni.

Az új verzióban két új solver is került, amelyek két különleges anyag szimulációját teszik lehetővé. Az első az olyan finom részecskékből álló anyagokhoz kapcsolódik, mint a homok, míg a második a sűrűn folyós anyagokhoz, mint a méz vagy a fagylalt. Szintén fontos fejlesztés, hogy immár az Arena solver és az Euphorik solver is GPU-támogatást kapott. Igaz, egyelőre a GPU által hajtott szimuláció teljesítménye elmarad a CPU által számoltétól, de a mivel a rendszer OpenCL alapú, így bármely gyártó kártyáival kompatibilis. Emellett az Euphorik egy sor optimalizáción és finomhangoláson is átesett, hogy még stabilabb és használhatóbb eredményeket hozzon.

A Deep FX a következő frissítésekkel új funkciókat és szimulációs lehetőségeket adhat a pluginhez. Így olyan elemek szimulálására is lehetőség lesz, mint a hab vagy a buborékok. De várhatóak fejlesztések a lövedékek fizikája és a motion blur effektek terén is. A Deep Rising FX 2.0a LightWave 11.6.3-as verziótól felfelé kompatibilis, egyelőre kizárólag Windows 7-től felfelé. A Mac OS változat valamikor később várható.

MEGOSZTÁS:
Meshmag