Megérkezett a Maya 2019 és a Maya LT 2019

Az Autodesk kiadta a Maya 3D modellező és animációs szoftver 2019-es frissítését.

A frissítés elsősorban az animációs workflow-ra és a teljesítményre koncentrál – érkezett egy új cached playback rendszer a hagyományos Playblastok mellé, és a scene betöltési idők is felgyorsultak a Viewport 2.0 alatt.

Az Autodesk emellett a Maya LT 2019-et is kiadta: ez a Maya játékgrafikusokra szabott verziójának a frissítése.

Az új cached playback rendszer interaktívabb alternatívát nyújt a Playblasts-re
Az új cached playback rendszer mind az animációs workflow-n, mind a teljesítményen javít. A segítségével a viewportban végigpörgethetjük az animációkat anélkül, hogy arra kéne várnunk, hogy a Maya befrissítse és újrarenderelje a scene-t.

A caching alapértelmezetten engedélyezett, és folyamatosan dolgozik a háttérben. Csak azokat a frame-eket frissíti a cache-ben, amikre hatással voltak az editorban legutoljára végzett módosításaink.

A visszajátszáshoz beállíthatunk egy elérni kívánt framerate-et, és kiválaszthatjuk, hogy a caching a CPU-t vagy a GPU-t célozza. A GPU processing AMD és NVIDIA hardveren is elérhető.

Ezzel a rendszerrel az animátorok gyorsabban iterálhatnak, mint a hagyományos Playblast-ekkel: amellett, hogy alapvetően gyorsabb a működés, már bármilyen kameraállásból visszajátszhatjuk az animációkat anélkül, hogy re-cache-elni kéne őket.

Az Autodesk marketing managere, Wes Adams szerint ez a közelmúltban a legnagyobb animációs rendszerbeli frissítés a Mayában. A frissítés nagy hatással lesz az animátorok workflow-jára.

Egyelőre nincs cache-elés a nonlineáris animációkhoz
Az Autodesk nem tervezi teljesen lecserélni a Playblasts-et, mivel még mindig azt a rendszert ajánlják a shotok gyors rendereléséhez.

Emellett elég hosszú a cached playback által nem támogatott funkciók listája is – rajta van például a nonlineáris animáció a Trax Editorban vagy Time Editorban, vagy bármi, ami XGen-t vagy dynamics szimulációt használ.

Bár ezt a listát tervezik zsugorítani, és minél több mindent támogatni róla a jövőben, bővebb információt még nem osztottak meg ezzel kapcsolatban.


Új key reduction filterek a Graph Editorban
Egyéb animációval kapcsolatos frissítés még a két új key filter a Graph Editorban: a Butterworth és a Key Reducer. Mindkettő az animációs curve-ökben található felesleges keyframe-ek eltávolítására és a noise elsimítására szolgál.

A filterek a MotionBuilder-es megfelelőikhez hasonlóan működnek, bár nagyobb hangsúlyt fektetnek a kiszámítható eredményre, mint az animációs curve-ök formájának tökéletes megtartására.

A Bake Deformer tool, ami a complex deformer-alapú animációs rigek outputját bake-eli a gyorsabb ellenőrzés végett, szintén kapott néhány új funkciót.

Az egyik ilyen a weight mappolás közben létrejött spike-ok eltávolításának lehetősége; illetve a felhasználó által beírt treshold alapján a kicsi értékek eltávolítása, ami segít megszüntetni a rigging noise-t.


Gyorsabb fájlbetöltés a Viewport 2.0-ban
A fájlok betöltésének teljesítménye is javult a Viewport 2.0 alatt, főleg azoké, amikben komplex geometry vagy metadata található. Az objektumok kiválasztása és a kiválasztás törlése, illetve a snapping is felgyorsult.

A Viewport 2.0 memóriakezelése is javult, azáltal, hogy a nagy textúrákat down-samplinggel teszi kezelhetőbbé.

A fentebb beágyazott képen egy viszonylag bonyolult scene látható, aminek a betöltése a Maya 2018-ban több, mint egy percig tartott, míg a Maya 2019 47 másodperc alatt megbirkózott vele.

Új renderelési opciók
Az új verzióban új workflow érkezett a több layer egyszerre felkészítésére, amiket utána a Render Setup editorban batch renderelhetünk is.

A batch renderinghez használt template fájlok importálására és az egy seten belüli tagok felülírására vonatkozó workflow is javult, és a Render Setup node-ok már az AOV-ktől és scene render beállításoktól függetlenül exportálhatók.

Emellett a Viewport 2.0 jobban támogatja a Standard Surface shadert is, ami az Arnold 5.0-ba került bele; és az area light-ok tükröződései már valós időben is láthatóak.

Több, mint 400 bugfix
A Maya 2019 bugfix listája lenyűgözően hosszú: több, mint 400 hibát sikerült kijavítaniuk ebben a verzióban. Ezek közül sokat eredetileg az Autodesk Maya Ideas community fórumán reportoltak.

Az Autodesk ezt a rengeteg bugot okolja a frissítés csúszásáért – a mostani verzió 6 hónappal később jött ki, mint ahogy azt megszokhattuk tőlük.

A Maya LT 2019 a teljes verzióval szemben csak a teljesítménybeli javításokat és az új ingyenes stock asseteket kapta meg, a cached playback rendszert nem.

A Maya 2019 és a Maya LT 2019 futtatásához legalább Windows 7-re; RHEL vagy CentOS 7.3 vagy 7.5-ös Linuxra; vagy Mac OS X 10.11-re van szükségünk. A szoftverek csak előfizetéssel érhetőek el: a Maya előfizetés havi 190, vagy évi 1,505 dollárba; a Maya LT előfizetés havi 30, vagy évi 245 dollárba kerül.

Maya 2019 újdonságok teljes listája az Autodesk online dokumentációjában

Maya LT 2019 újdonságok teljes listája az Autodesk online dokumentációjában

MEGOSZTÁS:
Meshmag