Megjelent a Golaem 7.0

A Golaem kiadta a Golaem 7.0-t. A Mayás tömegszimulációs eszköz legújabb verziójában a Golaem Layout-ot átalakították: az eredetileg egyszerű, csak szimulációs adatok szerkesztésére való szoftver standalone crowd layout tool-lá vált. Emellett az applikáció kapott egy Unreal Engine integrációs plugint is.

Standard Maya workflow-t használó tömegszimulációs eszköz
A 2011-es megjelenése óta a Golaem rengeteg VFX iparban dolgozó stúdió standard munkaeszközei közé került: a Trónok Harca vizuális effektjeihez például nem kevesebb, mint négy különálló stúdió használta a szoftvert.

A Golaem elsősorban azért készült, hogy intuitívabb workflow-t biztosítson, mint a hagyományos szimulációs szoftverek: a felhasználók a Golaem-ben a Maya natív eszközeivel befolyásolhatják a tömeg viselkedését.

A szoftverben találhatóak toolsetek saját AI logika építésére, karaktervariációk generálására, illetve interaktív preview-ra és szerkesztésre.

A szoftver outputja natívan kompatibilis a 3Delight-tal, az Arnolddal, a Guerilla Renderrel, a Mental Ray-jel, a Redshift-tel, a RenderMannel és a V-Ray-jel; illetve az anyag kiküldhető a 3ds Max-ba V-Ray-jel, vagy a Softimage-be Arnolddal való rendereléshez.

Golaem 7: A Golaem Layout standalone crowd layout tool-lá vált
A 7.0-s verzió legnagyobb újdonsága a Golaem Layout standalone crowd layout tool-lá alakítása.

A Golaem 5.0-ban bevezetett Layout eredetileg arra volt kitalálva, hogy a tömeg karakterein anélkül lehessen változtatni, hogy újra kéne futtatni a szimulációt.

A Golaem 7.0-ban a Layout képessé vált létező Maya karakteranimációk 'population vignette'-ákká konvertálására – ezeket utólag layerelve crowd scene-ek készíthetőek.

A külön layeren található actorok mozgatása, forgatása vagy méretezése mellett külön FaceTo és LookAt targetek, vagy külön vector field controlok is beállíthatóak.

A Layout új GroundAdapt layere automatikusan hozzáigazítja az actorok lábait a talajhoz; egy full IK rig layerrel pedig direktben újraanimálhatóak a karakterek.

A layering egy új node alapú szerkesztőben történik, ami miatt a változtatások non-destruktívak. Ez a workflow a fent beágyazott videóban látható.

Új UE4 integrációs plugin
A frissítéssel egy új integrációs plugin is érkezett az Unreal Engine-hez. A plugin segítségével a szimulációk a játékmotorban nézhetőek elő anélkül, hogy a geometry cache-eket manuálisan bake-elni kéne.

A szimuláció Mayában szerkeszthető, a változások pedig az Unreal Engine-ben egy frissítés után azonnal láthatóvá válnak.

A Golaem 7.0 futtatásához legalább Maya 2016-ra van szükség, legalább 64 bites Windows 7 vagy CentOS/RHEL WS 6-os Linux alatt.

A Golaem 7.0 újdonságainak teljes listája a Golaem blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag