Az Epic Games megvásárolta a Quixel-t

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Epic Games megvásárolta a Quixelt a Megascans 3D scan adatlibrary-val, illetve a materialszerkesztő Mixerrel és az asset browsing Bridge szoftverrel együtt.

A Megascans assetek ingyenesen elérhetőek lesznek minden Unreal Engine felhasználó számára, a nem UE4 assetek árát pedig csökkentik. A Mixer és a Bridge mindenki számára ingyenes lesz.

A Quixel megtartja az eredeti nevét, és a teljes fejlesztőcsapata – ez jelenleg összesen több, mint 100 dolgozót jelent 6 különböző országban – csatlakozik az Epic Games-hez. A tranzakció pénzügyi részletei nem nyilvánosak.

Quixel: a Photoshop pluginoktól a standalone scan adat és material authoring eszközökig
A Quixelt a Starbreeze Studios két művésze, Teddy Bergsman és Waqar Azim alapította 2011-ben – akkoriban a cég a Quixel Suite Photoshop textúrakészítő pluginjairól, a DDO-ról, az NDO-ról és a 3DO-ról volt ismert.

A Quixel 2016-ban elindította a 3D szkennelt materialokat és tárgyakat tartalmazó Megascans online könyvtárat, amit széles körben használni kezdtek a játékfejlesztők és VFX stúdiók.

Az évtized vége felé a textúraművészek egyre inkább eltávolodtak a Photoshop-tól és átálltak a Substance-re, így a Quixel is másra helyezte a hangsúlyt.

A Quixel a csőd szélén arra használta az utolsó tartalékait, hogy külön szoftvert készítsenek az NDO-ból és a DDO-ból. Így született meg 2018-ban a Mixer – bár akkor még főleg Megascans adatok blendelésére és szerkesztésére készült.

A szoftver idén vált le a Megascans előfizetésről, és fokozatosan egyre önállóbb material-authoring eszközzé vált.

Ingyenes a Mixer és a Bridge; minden Megascans asset ingyenes az Unreal Engine felhasználói számára
A tranzakciónak köszönhetően a Mixer és a Bridge is teljesen ingyenesen elérhetővé válik.

Az első ingyenes verziók, a Mixer 2020 és a Bridge 2020 még idén érkeznek. Nem lesz szükség semmilyen előfizetésre a használatukhoz, és mindkettő teljes funkcionalitással rendelkezik majd.

A több, mint 10 000 Megascans asset ingyenesen használható válik az Unreal Engine-ben: az Epic már elkezdte kiadni az asseteket az Unreal Engine Marketplace-en.

Emellett a Megascans előfizetés ára is csökkent, és eltörölték a felbontási limitet is.

Több információ az Epic blogján

Teddy Bergsman véleménye a Quixel blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag