Alexey Vanzhula kiadta a Modeler 2021-et Houdini-hez

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Alexey Vanzhula developer kiadta a hard surface modeling toolkit legújabb verzióját, a Modeler 2021-et. A frissítéssel ZBrush live linket és új tool-okat kapunk a nagy felbontású karaktermodellek retopologizálásához.

Megjegyzés: az új verzió valójában az év elején került kiadásra, de csak a múlt héten figyeltünk fel rá, amikor felbukkant a hír más CG weboldalakon.

Klasszikus hard surface és Boolean modelling toolkit Houdini-hez

A 2018-ban Direct Modeling HDA-ként kiadott, majd később DM-re átnevezett Modeler egyszerűsíti a Houdini-s hard surface modellezés workflow-kat.

A "Modeler" elnevezés eredetileg kifejezetten a toolkit „klasszikus modellezési környezetére” hivatkozott, melynek célja, hogy a Houdini modellezési munkafolyamatai hasonlóak legyenek a többi DCC-alkalmazáséval.

Az add-on egy real-time Boolean modellező rendszer és egy geometriai komponensekből álló könyvtárat tartalmaz, amelyből a felhasználók a szoftver KitBash tool-jával modelleket készíthetnek.

Új tool-ok high-res mesh-ek retopozására

A Modeler 2021 új tool-okkal bővült az olyan nagy felbontású geometriák retopozásához, mint a karakter sculpt-ok.

Az új Topo Strokes tool lehetővé teszi, hogy edge loop-okat rajzoljuk egy nagy felbontású modellre, a Modeler olyan is felbontású geometriát generál, amely passzol a nagy felbontású surface-el.

Hasonló elven működik, mint a Maya Quad Draw vagy a Blender Poly Build, de az individuális vertice-kek elhelyezése helyett az egde loop-ok rajzolásán alapszik, ezáltal a workflow sokkal egyszerűbbnek tűnik.

Az egyes edge-k vagy vertice-kek elhelyezésének finomhangolásához a Polypen hibrid modellező és retopológiai tool-al az új edge loop-ok mesh-é vághatóak.

Ezenkívül, a ZBrush live link lehetővé teszi, hogy ZBrushban dolgozzunk egy karakter sculpt-al és retopozzuk azt Houdini-ben történő animáláshoz. A változtatások mindkét szoftverben automatikusan végrehajtódnak.

A live link jelenleg csak a Modeler Windows kiadásában érhető el.

Új Lattice deformer, Lazy Drag és Lazy Selection

A demo videóban láthattuk továbbá az új Lattice deformer-t, valamint az UV unwrapping és mesh aligning tool-ok frissítéseit.

A videó szövege szerint további új funkciók a Lazy Drag és a Lazy Selection. Egyiket sem mutatják külön, e cikk írásakor az online dokumentáció pedig nem érhető el.

A Lazy Drag egy olyan rendszernek tűnik, automatikusan simítja a kézi mozdulatokat a ZBrush Lazy Mouse mentén, csökkentve a szükséges „toll és egér kattintások számát.

A Lazy Selection lehetővé teszi az objektumok / komponensek explicit kiválasztás nélküli használatát.

Az interfész új viewport toolbar-t kapott a legfontosabb tool-ok gyors eléréséhez és a szimmetria vezérléséhez. A felhasználói felületet táblagépekre is optimalizálták.

Ár és elérhetőség

A Modeler 2021 elérhető a Houdini 18.5 verzióhoz. A kommentek szerint ehhez Python 3 szükséges. Az új Studio licencek 400 dollárba kerülnek, és korlátlan számú hozzáférést biztosítanak.

További információ a Modeler 2021 új funkcióiról az Odforce fórumon

Töltsd le a Modeler-t Alexey Vanzhula Gumroad áruházából

MEGOSZTÁS:
Meshmag