Stúdiótól a színpadig #3

Kik is azok a „Foley Artist”-ok? Hogyan is műveli ezt a kihívásokkal teli szakmát Gary Hecker? Miért nem néznek rá furcsán, és miért nem kérdeznek semmit a munkatársai, ha tűsarkúban, láncfűrésszel a kezében sétálgat a stúdióban?

Ennek az első oka, hogy ha kedves az életük, nem tesznek fel kérdéseket egy körömcipős, láncfűrészes férfinek. A második pedig az, hogy Gary csak a munkáját végzi.

A „Foley Artist” szakma az 1900-as években alakult ki a rádió stúdiókban. Az akkori stúdiók még nem rendelkeztek hatékony felvételezési módszerekkel ahhoz, hogy a műsorban szereplő összes hanghatás elkészítését külső felvételezésekkel oldják meg. Az összes felvétel a stúdióban készült. Ezeknek a hanghatásoknak és zörejezéseknek az elkészítése volt a „Foley Artist” feladata.

Napjainkra a technika fejlődése ellenére ez a szakma mégsem tűnt el. Ha beülünk egy Hollywood-i  mozifilmre, biztos, hogy találkozni fogunk a „Foley Artist”-ok munkáival. Pedig lehet, hogy nem is gondolnánk… Talán pont ez a szépsége ennek a szakmának. A „Foley Artist” legtöbb esetben akkor végzett jó munkát, ha a néző egy pillanatig sem kételkedik a hangok eredetiségében.

És hogy hogyan is dolgozik egy professzionális „Foley Artist”, aki a Sony Pictures Entertainment vezető zajongója?

Gary Hecker, Öné a szó.

MEGOSZTÁS:
Meshmag