Frissült a Radeon ProRender 3ds Maxhoz és Mayához

Az AMD ingyenes GPU-alapú renderelője 3ds Max és Maya mellett immár Blenderhez is elérhető.

Az AMD tavaly év végén jelentette be, hogy 3ds Max és Maya mellett idén Blenderhez is elérhetővé teszi ingyenes GPU-alapú renderelőjét, a Radeon ProRendert. Erre egészen mostanáig kellett várni, mostantól viszont már a Blender Foundation nyílt forráskódú szoftveréhez is elérhető. Emellett a 3ds Maxhoz és Mayához készült változat új frissítést kapott.

Mivel a Radeon ProRendert integrálták a Blenderbe, így a jelenetek módosításait élőben végezhetjük el. Emellett a csoportos renderelés, a háttérben történő renderelés is elérhető, de arra is van lehetőség, hogy szüneteltessük, és később folytassuk a folyamatot. A ProRenderhez járó tartalomkönyvtárak a 3ds Maxhoz és Mayához készült változattal is kompatibilisek. Emellett a plugin kezeli az X-Rite AxF fájljait, vagyis a scannelt tartalmakat is. A Radeon ProRender a Blender 2.78-tól felfelé érhető el Windowsra és Linuxra, azonban macOS-re nem. Bár a ProRender kifejezetten az AMD videokártyái által támogatott OpenCL-re támaszkodik, ha Windows 10-zel rendelkezünk, ezt elérhetjük az Nvidia és az Intel kártyáin is.

A Blenderhez készült kiadással egyszerre érkezett meg a 3ds Maxhoz és a Mayához elérhető változat új frissítése is. Ezzel több olyan funkció is elérhetővé vált, amely a Blenderben is jelen van. A plugin támogatja a V-Ray tartalmakat, valamint lehetőséget ad, hogy erőforrásainkat a GPU-ra, a CPU-ra vagy e kettőre közösen osszuk szét. Ezzel jelentős mértékben optimalizálhatjuk a renderelés folyamatát. A Radeon ProRender 3ds Maxhoz érkezett frissítéséről itt, míg a Mayához érkezett frissítésről itt olvashattok.

MEGOSZTÁS:
Meshmag