Megjelent a Godot 3.0

A nyílt forráskódú grafikus motor, a Godot legújabb verziója új 3d-s renderelőt, új audio motort és VR-támogatást is kapott.

A Godot Team először tavaly ősszel beszélt a saját fejlesztésű grafikus motor, a Godot legújabb, 3.0-s verziójáról. A nyílt forráskódú motor jelentős fejlesztésen esett át az elmúlt hónapokban, ennek eredményeként számos új funkció mellett több régi is frissült. Megújult a 3d-s rendermotor, de új rendszer kezeli a hangokat is, valamint napjaink trendjének megfelelően a grafikus motor immár VR-támogatással is rendelkezik.

A Godot 3.0 tehát új 3d-s rendermotort kapott, ami azért is érdekes, mert a több grafikus motorral ellentétben a Godot sokkal inkább a 2d-s tartalmakra koncentrált eddig. Az új renderelővel viszont nagyot fejlődött a 3d-s irány is, új funkciókkal bővült a rendszer: physically based shading, screen-space reflections és valós idejű GI. Emellett a post-process funkciók is új bloom és glow effektekkel bővültek. Hogy azért a 2d-s vonalról se feledkezzenek meg, új soft-shadow effekt, valamint GPU által számolt részecskeeffektek is kerültek a motorba. Utóbbi 2d-ben és 3d-ben is használható, részecskék millióit képes megjeleníteni.

Az új audio motor egy sor valós idejű effekt kezelésére képes, amellyel jelentősen nőnek a felhasználók lehetőségei. A programozók pedig az új GDNative modullnak köszönhetően továbbfejlesztett C++ támogatást kapnak, valamint a VisualScript formájában új eszközt is. Tovább javítottak a fájlok importálásán és exportálásán is. Utóbbi kapcsán a HTML5 exportáló már a WebAssemblyt és a WebGL 2-t is támogatja. Végül ne feledkezzünk meg a VR- és AR-támogatásról sem, amely kifejezetten az OpenVR SDK-ra épül, így elsősorban a HTC Vive-ot célozza. A Godot 3.0 már a Bullet Physics könyvtárat is kezeli, de egyelőre a korábbi fizikai rendszer is elérhető. A motor az elsők között van, amely támogatja a Khronos Group által fejlesztett nyílt forráskódú gITF 2.0 formátumot is. A kisebb fejlesztések között pedig a kezelőfelület módosításait (amely így már rendben működik HiDPI monitorokon is) találjuk.

A Godot 3.0 tehát már elérhető a Windowsra (32 és 64 bit), valamint Linuxra és OS X-re. A forráskódot a GitHubról lehet letölteni. A fejlesztők elmondták, hogy már folynak a 3.1-es verzió előkészületei. A következő frissítésben várhatóan átalakítják az animációs funkciókat, valamint visszaállítják a jelenlegi változatból átmenetileg kivett visual material editort. Utóbbi a visszafelé kompatibilitás hiánya miatt került ki a motorból.

MEGOSZTÁS:
Meshmag