Megérkezett a Substance Designer 2018.1

Az Allegorithmic csapata elkészült a Substance Designer legújabb frissítésével, amely kimondottan a VFX-effekteket helyezi a középpontba, de sokat gyorsul is.

A Substance Designer a napokban megkapta legújabb frissítését. Az Allegorithmic stúdiója a tavaszi frissítésben kifejezetten a VFX-effektekre helyezte a hangsúlyt, ennek köszönhető az UDIM UV formátum támogatása is. Emellett a nagyméretű elemek betöltése akár 30%-kal is gyorsabbá vált.

Az UDIM UV teljes körű támogatásával jelentősen átalakul a munkafolyamat. A 2d-s nézetben a szoftver az összes UDIM elem vagy textúra alakulását valós időben jeleníti meg. A 3d-s viewportban viszont csak az aktuálisan kiválasztott UDIM-elemek jelennek meg. A rendszer lehetővé teszi, hogy egyetlen grafikát több UDIM-elemhez rendeljünk egyszerre, míg a $uvtile révén az effekteket akár külön-külön is kezelhetjük. A Substance Designer 2018.1 export ablakában csoportosan is megadhatjuk az UDIM-elemeket.

A szoftver fejlesztése egy ideje új irányt vett, hogy a jövőben ne csak a játékfejlesztésekhez legyen hasznos, hanem sokkal szélesebb körben használhatóvá váljon. A 2018.1-es változatban több új 3d-s eszköz is helyet kapott, mint a 3d volume mask, a 3d linear gradient, a planar projection vagy a négy új 3d noise típus. Emellett a fejlesztéseknek köszönhetően gyorsult is a program, főleg a memóriakezelés terén történt előrelépés. Az Allegorithmic állítása szerint ezzel a nagyméretű objektumok betöltése akár 30%-kal is gyorsabbá vált.

A Substance Designer 2018.1 Windows 7-től felfelé, Linux CentOS 6.6-tól felfelé, Linux Ubuntu 12.4-től felfelé, valamint Mac OS X 10.11-től felfelé kompatibilis. A tavaszi frissítés részletes leírását a fejlesztők oldalán olvashatjátok.

MEGOSZTÁS:
Meshmag