Mit várhatunk a 3ds Max 2019-től?

Holnap jelenik meg a 3ds Max 2019, a szoftver legújabb kiadása. Az Autodesk összegyűjtötte, milyen újdonságokra számíthatunk, és milyen pluginek fognak működni az új verzióval.

Az Autodesk elkészült a 3ds Max 2019-cel, a népszerű 3d-s modellező szoftver legújabb kiadásával. A premierre holnap kerül sor, a készítők pedig összegyűjtötték, mi mindent érdemes tudni a szoftverről. A fejlesztések a gyorsabb tartalomgyártásra és szerkesztésre fókuszáltak. Az egyik legfontosabb újdonság az OSL, vagyis az Open Shader Language támogatása. Jelentős fejlesztéseken esett át a fatextúrák generálása, amely sokkal nagyobb beleszólást enged a folyamatokba. Emellett új VR-szerkesztő és Boolean rendszer is került a szoftverbe.

Az Open Shader Language támogatásának köszönhetően száznál is több shader közül lehet válogatni. A legegyszerűbb matematikai node-októl kezdve a legbonyolultabb procedurális textúragenerálásig terjed a lista. Az OSR shadereket közvetlenül az anyagszerkesztőben lehet módosítani, a változásokat pedig élőben láthatjuk a Viewportban és az ActiveShade-ben. A shaderek emellett beimplementálhatóak az adott jelenetbe, de meghagyhatjuk őket küldős hivatkozásként is. Emellett a 3ds Max API formának köszönhetően a külsős rendermotorok, mint a Corona is képesek kezelni.

Mivel egyre nagyobb teret hódít a virtual reality technológia is, ezzel is foglalkozott az Autodesk csapata. A 3ds Max 2019-ben új VR-szerkesztő kap helyet, amelyben a felhasználók egy VR-headset és az ahhoz tartozó kontrollerek segítségével dolgozhatnak. Mivel ez a rendszer a 3ds Max Interactive-ra épül, a felhasználók HTC Vive vagy Oculus Rift használatával navigálhatnak a jelenetek közt. Objektumokat mozgathatnak és törölhetnek, módosíthatják a kamerabeállításokat. Az eredmények pedig azonnal megjelennek a 3ds Max 2019-ben.

Az Autodesk végül azt is felvázolta, hogy várhatóan a premierkor mely pluginek fogják támogatni az új kiadást. Így számíthatunk a BonesPro, a Flatiron, az Unwella, az UV-Packer jelenlétére a 3d.io stúdiótól. De elérhető lesz a Substance Designer az Allegorithmictől, a Shotgun, a thinkingParticles, a finalRender és a finalToon is. Emellett a V-Ray és a Corona, a VUE xStream és az Octane renderelő is szerepelni fog. A teljes listát a hivatalos oldalon olvashatjátok.

Az Autodesk már korábban bevezette, hogy egyetlen nagy verzióváltás helyett nagyjából negyedévente frissítik az aktuális kiadást. Így lesz ez a 3ds Max 2019 esetében is, ez pedig megmagyarázza, hogy miért nem nyúlik hosszabbra az újdonságok listája. Az új kiadás holnap, vagyis március 22-én érkezik meg és Windows 7-től felfelé lesz kompatibilis.

MEGOSZTÁS:
Meshmag