CAD adatok egyenesen a Unity motorba a PiXYZ pluginnel

0
A Unity Technologies összeállt a PiXYZ Software-rel, hogy közös technológiákkal fejlesszék tovább a Unity motort. A PiXYZ több szoftver és plugin fejlesztésén is dolgozik, amelyek a grafikus motort tennék a felhasználók egyik eszközévé.

 

PIXYZ Plugin

A Unity Technologies fejleszti napjaink egyik legnépszerűbb ingyenes grafikus motorját, a Unityt. A cég a napokban bejelentette, hogy megállapodtak a PiXYZ Software képviselőivel. A startup a jövőben olyan szoftverek és pluginek fejlesztésén fog dolgozni, amelyek a felhasználóknak nyújtanak majd új eszközöket a grafikus motorok révén. Bár a fejlesztéseket a Unity támogatja, azok nem kötődnek majd kizárólagosan a Unity motorhoz.

 

A PiXYZ Plugin például a Unity mellett az Unreal Engine-nel is kompatibilis. Segítségével a felhasználók a Unity Editioron belül új menüben kezelhetik a CAD adatok importálását a motorba. A támogatott formátumok tárháza elég széles: CATIA, Rhino, SolidWorks, NX és Inventor. A plugin segítségével méretezhetjük, forgathatjuk a CAD modelleket, de akár tesselationt is adhatunk hozzájuk. Megadhatjuk az importált objektumok hierarchiáját, valamint LOD-ot generálhatunk hozzájuk. A pluginnel Windows parancsfájlt is létrehozhatunk, amellyel a felhasználók elindíthatják az importálást, ezzel leegyszerűsítve a tartalmak későbbi frissítését.

PiXYZ Studio, Pipeline és Review

A plugin egy alapvetően egyszerű beépülő modul lesz, amely bonyolultabb műveletek elvégzésére nem alkalmas. Ezt a feladatot a PiXYZ Studio és Studio Editor szoftverei fogják ellátni. Ezek a plugin összes funkcióját magukba foglalják, csak épp egy sor további eszközzel és lehetőséggel bővítik ki azokat. A felhasználók leegyszerűsíthetik a modelleket, törölhetik a nem látható vagy felesleges geometriát, valamint az esetleges hibákat is javíthatják. A Studio Editor ezeken túl a Python szkripteket is kezeli. A PiXYZ dolgozik a Pipeline és a Pipeline Editor szoftvereken is, amelyek nagyjából ugyanezeket a feladatokat látják el, csak épp helyi szerverekre vagy felhőszolgáltatásokra optimalizálják őket, hogy nagyobb mennyiségű adatállománnyal is megbirkózzanak.

Végül a PiXYZ egy olyan szoftverrel is készül, amely egyáltalán nem igényel semmilyen grafikus motort. A Review és Review Premium ehelyett közvetlenül dolgozik a CAD adatokkal, a felhasználó pedig interaktív módon kezelheti azokat. A Premium emellett lehetőséget ad az objektumok VR és AR eszközökkel való vizsgálatára is. Kompatibilis lesz az Oculus Rifttel, a HTC Vive-val és a Windows HoloLensszel is.

A PiXYZ egyelőre nem fedte fel, hogy mikor fognak megjelenni a szoftverek és a plugin, de a tervek szerint a premierre a közeljövőben sor kerülhet. Bérleti formában és megvásárolva is hozzájuk lehet majd jutni. Mindegyik termék Windows 7-től felfelé lesz kompatibilis a Unity 2017.3-tól felfelé és az Unreal Engine 4.17-től felfelé.

Share.

About Author

Leave A Reply