Megjelent a Substance Painter 2018.1

Az Allegorithmic elkészült a 3d-s textúrafestő szoftvere, a Substance Painter legújabb, tavaszi frissítésével. Finomítottak a kezelőfelületen, de a magas felbontású textúrák esetében a teljesítményen is javítottak.

Ahogy néhány nappal ezelőtt megérkezett a Substance Designer tavaszi frissítése, úgy már elérhető a Substance Painter 2018.1-es változata is. Az Allegorithmic csapata sokat dolgozott a kezelőfelület leegyszerűsítésén, valamint javítottak bizonyos esetekben a szoftver teljesítményén is.

A frissítés telepítése után természetesen a kezelőfelület megújulása és átalakulása a legszembetűnőbb változás. A fejlesztők szándéka az volt, hogy a lehető legkisebb képernyőfelületet foglalják el a kezelőszervek, menük és eszköztárak. Így a tényleges munkafelület, vagyis az aktuális jelenet, amelyen dolgozunk, sokkal nagyobb helyet kapott. A készítők ezzel nem csak a szoftver hatékonyságán és kezelhetőségén kívántak javítani, de egyben követik napjaink trendjét is az egyszerű, minimalista kezelőfelületek terén. Ennek megfelelően az oldalsó kezelőszervek és ablakok alaphelyzetben egyetlen vékony oszlopba rendeződnek. Ténylegesen csak akkor jelennek meg átmenetileg, ha rájuk kattintunk. Ha viszont folyamatosan szükségünk van valamelyikre, akkor az elég egy mozdulattal elhúznunk a képernyő szélétől és külön ablakban megmarad.

Emellett egy új változó eszköztár is megjelent a viewport tetején (ez egyébként jobb kattintással lebegőmenüben is előhívható), amely mindig az aktuálisan használt eszköz legfontosabb funkcióit és beállításait tartalmazza. A Lightning, Camera és Display beállításokat egyetlen ablakba tömörítették, ahol külön füleken érhetőek el. A shaderek beállításai viszont külön dedikált ablakot kaptak. Ami viszont talán a legjobban leegyszerűsíti a felhasználók életét és munkáját, az a drag & drop rendszer bevezetése a viewportban. Mostantól elég az anyagokat egyszerűen az adott vázra húzni a viewportban.

De nem csak a megjelenésen csiszoltak az Allegorithmic stúdiójában (ahol egyébként azt is elárulták, hogy idén az összes többi szoftver is megkapja ezeket az újításokat). Javítottak a Substance Painter teljesítményén is, kiváltképp a magas felbontású textúrák kezelése terén. A fejlesztők elmondása szerint a mentés és betöltés folyamata, a viewport teljesítménye és általában a számítási teljesítmény is jelentős javuláson esett át.

A Substance Painter 2018.1 Windows 7-től felfelé, CentOS 6.6 vagy Ubuntu 12.4 Linux rendszerekkel és Mac OS X 10.11-től felfelé kompatibilis. A frissítés részletes leírását a hivatalos oldalon olvashatjátok.

MEGOSZTÁS:
Meshmag