Megjelent a Substance for 3ds Max 1.0

Az Allegorithmic elkészült a tavaly ősszel bejelentette Substance pluginnel a 3ds Max 2018-hoz. Így a felhasználók importálhatják a .sbsar formátumú anyagokat és a szoftveren belül szerkeszthetik azokat.

Az Allegorithmic tavaly novemberben tette elérhetővé a Substance for 3ds Max béta változatát. A plugin segítségével a felhasználók gyorsan és egyszerűen importálhatták a Substance által generált anyagokat tartalmazó .sbsar fájlokat. Majd ezeket már a 3ds Maxon belül kezelhették és szerkeszthették. A plugin mostanáig csak béta állapotban volt elérhető, de ezt ma leváltotta a teljes, 1.0-s kiadás.

A 3ds Max már jó ideje kezelte a Substance által készített formátumokat, ám a korábbi verziók elavulttá váltak, így szükség volt az Allegorithmic által fejlesztett új megoldásra. Ennek újdonságai közé tartozik, hogy immár 8K felbontású textúrákat is kezelhetünk, köszönhetően az új GPU-alapú motornak. A korábbi verzió még a CPU számításaira támaszkodott és legfeljebb 2K felbontású anyagokkal birkózott meg. Szintén újdonság az automatizált exportálás a 3ds Max Slate editorán keresztül, amely a V-Ray és az Arnold által kezelt pontos formátumban továbbítja az anyagokat.

Az új, 1.0-s verzióban nem az új eszközökre és funkciókra helyezték a hangsúlyt a készítők, hanem a munkafolyamatok optimalizálására. A legfontosabb újítás a renderelők támogatásában van, ugyanis a V-Ray és az Arnold mellett immár a Corona és az OctaneRenderer is szerepel a listán. A Substance plugin használatával készült presetek (.sbsps fájlok) most már az Allegorithmic által fejlesztett összes szoftverrel kompatibilisek.

A Substance for 3ds Max ingyen tölthető le, mindössze regisztrálni kell az Allegorithmic oldalán. A plugin kompatibilis a 3ds Max 2019-cel, de a korábbi béta változattal nem. Így az abban készült projekteket manuálisan kell frissíteni. A frissítés részletes leírását a hivatalos oldalon olvashatjátok.

MEGOSZTÁS:
Meshmag