Így készült a The Plague

Többek közt a madridi Twin Pines stúdió felel a The Plague című sorozat vizuális effektjeiért és az utómunkáért. A spanyol sorozat egyelőre csak egy évadot ért meg, de ez is kemény kihívások elé állította a stúdiót, akik egy breakdown videóban mutatták be munkájukat.

A The Plague számos rekordot megdöntött Spanyolországban. Az egyelőre mindössze egy évadot megért sorozat a valaha készült legnagyobb költségvetésű szériának számít Hispániában. Emellett több nézettségi rekordot is megdöntött. A sorozat elkészítésében a madridi székhelyű Twin Pines stúdió is közreműködött, akik most az alábbi breakdown videóban mutatják be munkájuk egy-két részletét.

A stúdió tíz hónap leforgása alatt az első évad epizódjaiban ötszáznál is több jelenet elkészítéséből vette a ki a részét. Mivel a történet a XVI. századi Sevillában játszódik, az egyik legnagyobb kihívást a korabeli város megalkotása jelentette. A város hiteles ábrázolása érdekében számos történésszel konzultáltak, emellett korabeli festményekre és térképekre is támaszkodtak. Ezek alapján tervezték meg a város látképét, amelyet teljes egészében 3d-ben valósítottak meg.

A stúdió jóval a tényleges forgatás megkezdése előtt munkához látott, hiszen az ő feladatuk volt a környezet megtervezése, amelybe aztán a jeleneteket ültették. Emellett nagy figyelmet fordítottak a város kikötőjének megtervezésére, mivel ez akkoriban a város legfontosabb helyszínének, központjának számított. Ehhez számos felvételt készítettek a Guadalquivir folyóról, majd ezeket ültették az aktuális jelenetekbe. A kikötőben horgonyzó hajókat is a stúdió készítette 3d-ben.

A Twin Pines csapata felelt az egyik epizódban látható 15 000 fős tömeg ábrázolásáért is. Ehhez mindössze 100 statisztát alkalmaztak, akiket korabeli ruhában be is scanneltek, majd digitálisan többezres tömeget generáltak belőlük. Az utcákon játszódó jelenetekben látható házak sem valódiak, ezeket is a stúdió készítette el. Az összes munka 50 terrabyte adatot generált, a renderidő pedig 19 500 órára rúgott. A legtöbbet használt eszközök és szoftverek a Nuke és a Foundry voltak.

MEGOSZTÁS:
Meshmag