Megjelent a V-Ray Next Mayához

A Chaos Group kiadta a V-Ray Next Maya renderer legújabb verzióját.

Új scene intelligence és GPU rendering funkciók, új haj és toon shaderek
A V-Ray Next Maya verziója már egy ideje fejlesztés alatt állt. Az első videót kicsivel azelőtt láthattuk róla, hogy kijött volna a V-Ray Next 3ds Max verziója.

A legtöbb újdonság már megtalálható a szoftver 3ds Max verziójában, például a scene intelligence eszközök, mint az automatikus exposure és fehéregyensúly; vagy az új V-Ray GPU architektúra. Az új physically based hajshader és az NVIDIA AI alapú OptiX render denoising technológiájának integrálása is már ismerős lehet a Max változatból.

Viszont vannak a Maya verzióban exkluzív újdonságok is: a VRayToonMtl egy új toon shader rengeteg beállítással, például anizotrópiával és glossy Fresnel effektekkel, ami csak a Maya verzióban érhető el.

A frissítésben bemutatkozik az új IPR architektúra is, ami által gyorsabban kapunk visszajelzést a bonyolultabb scene-ekről, és támogatja az animáció Playblast-okat is. Az IPR-ben már megy a viewport denoising és a textúra izoláció is, hogy könnyebb legyen a shader debugging.

A Maya verzió emellett kapott néhány olyan GPU rendering funkciót, amik még nem kerültek bele a 3ds Max verzióba: ilyen például a bucket rendering.

Kisebb újdonság még az új metalness paraméter a standard V-Ray Material-hoz a PBR workflow-k támogatása érdekében; layered Alembic fájlok támogatása; és egy új layered textúra.

A V-Ray Next Maya verziójának használatához legalább Maya 2015-ös verzióra lesz szükségünk a Windows-on vagy Linux-on való futtatáshoz, és legalább Maya 2016-ra a Mac OS X-en való munkához.

Több információ a V-Ray Next-ről a Chaos Group weboldalán

Újdonságok teljes listája az online changelog-ban

MEGOSZTÁS:
Meshmag