Megérkezett a Lumberyard 1.16

Az Amazon kiadta a Lumberyard játékfejlesztői környezet 1.16-os verzióját bétában. Többek között egy új Simple Motion component érkezett, amivel motion klipeket játszhatunk le animation graph nélkül is; illetve az FBX fájlokból már támogatott a tangent információ importálása, beleértve a MikkT tangent space-t is.

A művészek számára a legérdekesebb újdonság a Lumberyard 1.16-ban az új Simple Motion component az EMotion FX animációszerkesztőben. Ezzel az új komponenssel motion klipeket rendelhetünk hozzá karakterekhez, anélkül, hogy az animation graph-fal kéne bajlódnunk.

A motor továbbá már a tangent és bitangent információk importálását is támogatja FBX formátumból. Még a MikkT tangent használatát is sikerült megoldaniuk, pedig ez általában gondot szokott okozni a játékengine-eknek.

Ezeken kívül leginkább a motor teljesítményét javító változtatások érkeztek: a memóriakezelő rendszert felújították, így könnyebben tudjuk majd kezelni a memory leak-eket; illetve a dokumentációt is átláthatóbbá tették.

A Lumberyard 1.16 futtatásához legalább Windows 7-re van szükségünk. A motor ingyenes offline és local multiplayer játékok fejlesztéséhez, még a source kódhoz is hozzáférhetünk; az online játékoknak viszont az Amazon Web Services szolgáltatást kell használniuk, amit az Amazon standard AWS díjazásában érhetünk el.

A Lumberyard 1.16 újdonságainak teljes listája az online changelog-ban

A Lumberyard weboldala

Meshmag