Itt a Modo 12.2

A Foundry kiadta a Modo 12.2-es frissítését. Az új verzióban már elérhető az NVIDIA Optix alapú denoising; a UI layoutokat az új Workbenches rendszerrel rendezhetjük; és rengeteg újdonság érkezett a modellező, UV szerkesztő és animációs toolsetekhez is.

Renderelt képkockák denoise-olása az NVIDIA OptiX technológiával
Az új verzióban a Modo is integrálta az NVIDIA GPU gyorsított OptiX render denoising rendszerét, követve az Arnold, Clarisse, Houdini és V-Ray példáját.

Egyelőre csak végső renderre és RGB pass-ekre használhatjuk, progresszív renderre még nem.

Új Workbenches rendszer a UI layoutok rendezéséhez
A másik nagy újdonság a Modo 12.2-ben a Worbenches rendszer. Ezt az új rendszert a Form Editor alternatívájaként készítették, és saját interfész paneleket hozhatunk létre benne, amiken belül a legtöbb Modo-s parancsot megjeleníthetjük.

Egyéb újdonság még az item-ekhez a kommentek hozzáadásának lehetősége, amik utána tooltip-ként jelennek meg, és akár kommentek alapján is szűrhetjük az elemeket; a Clip Choice és a Preset Browser is frissült.

A fent beágyazott videóban látható, hogy a UV workflow több új procedurális parancsot kapott az unwrapping-hez, packing-hez és a UV-k méretezéséhez. Egy új paranccsal egy már létező UV mapot átkonvertálhatunk új meshekre is.

Modo modellezési újdonságok
Mint az előző frissítésekben, ebben a verzióban is frissült a legtöbb modellező toolset: a procedurális modellezésben például egy új Jitter művelettel randomizálhatjuk a meshek felületét.

Egy új procedurális varrási rendszer is érkezett, amit ruhákra és cipőkre terveztek.

A modellezésben segítségünkre lesz az új depth snapping, amivel könnyebben navigálhatunk a bonyolultabb scene-ekben. A geometry és a kijelölések is érthetőbben jelenítődnek meg az Advanced Viewport-ban.

Animációs és rigging újdonságok
Az Envelope presetek, amik a 12.1-ben kerültek be, már a vectorra, scale-re, value-ra és color-ra is kiterjednek, így saját animációs curve-öket is elmenthetünk.

Továbbá már a Channels listát és a Groups viewport-ot is rendezhetjük filterekkel, és a Schematic viewport-on is javítottak – ott is lehet már kommenteket írni.

VR viewport újdonságok és Modo Bridge javítások
Az integrált VR viewport, amit a Modo 12.1-ben vezettek be, új geometry selection opciókat kapott: akár componenteket is kiválaszthatunk; a geometry layerek is támogatottak; és néhány új modellező eszköz is érkezett.

A pen tool-lal egyenként helyezhetünk le vertexeket, rajzolhatunk curve-öket, illetve működtethetjük vele a slice, bevel, extrude, thicken és subdivide parancsokat is.

Az Unreal Engine-hez készült live link, a Modo Bridge is frissült: a fények és kamerák is támogatottak a geometry mellett, és a transzformációk már megbízhatóan működnek.

A Modo 12.2-es újdonságok teljes listája

A Modo weboldala

MEGOSZTÁS:
Meshmag