A Clarisse iFX 4.0 SP2 GPU ray tracing-gel újított

https://youtu.be/2blG7YXq_O8

Az Isotropix kiadta a Clarisse iFX 4.0 SP2-t. A layout, lighting és rendering szoftver legújabb frissítésében a legnagyobb újdonság a GPU gyorsított ray tracing a 3D viewportban.

Az Isotropix elmondása szerint az NVIDIA RTX technológiáján alapuló implementáció lehetővé teszi a több százmilliárd polygont tartalmazó scene-ekkel való munkát valós időben.

Eget rengető viewport teljesítmény layout munkához
A Service Pack 2 legnagyobb újítása a GPU ray tracing, ami az Isotropix és az NVIDIA három éves együttműködéséből született.

A technológia egyelőre csak a 3D viewportban érhető el, végleges renderekhez nem; és a viewportban is csak a wireframe-et és a simple-shaded nézetet támogatja, a Clarisse Previz vagy Progressive render módjait nem.

Ettől függetlenül ez hatalmas teljesítménybeli ugrást jelent: az Isotropix értékei szerint tízszer, vagy akár százszor olyan gyors lehet a render, mint az eddigi CPU-s megoldás.

Az NVIDIA RTX technológiája az alap, de megy régebbi NVIDIA GPU-kkal is
A rendszer az NVIDIA DirectX Raytracing (DXR) API hardveres implementációjára, az RTX-re alapul, ami a cég GeForce RTX, Titan RTX és Quadro RTX GPU-iban található meg.

Ettől függetlenül a hardveres gyorsítás bármilyen Maxwell vagy annál újabb GPU-n is elérhető, ami valószínűleg az NVIDIA legújabb driver frissítésének köszönhető. A frissítés, bár limitáltan ugyan, de elérést adott a régebbi GPU-k számára is a DirectX Raytracing funkcióihoz.

A viewport beállítható pure GPU vagy pure CPU renderingre, de akár hybrid módra is, ami által a rendszer a GPU memóriából kifutó renderelnivalót átpasszolja a CPU-nak.

A CPU akkor is harcba száll, ha képbe jön egy-egy olyan funkció, ami a GPU-n nem támogatott: ilyen például a render-time displacement, vagy a volume-ok.

Jobb importance sampling CPU renderek esetében
A Clarisse iFX 4.0 SP2 kisebb újdonsága a fények és materialok importance sampling-jének javítása, mind a specular, mind a transmissive path-eken.

A scene-ek ezáltal akár négyszer gyorsabban renderelődnek, mint a korábbi Clarisse iFX kiadásokban.

Több információ a Clarisse iFX 4.0 SP2 újdonságairól az Isotropix blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag