Modo 13.1 preview

1

A Foundry bemutatót tartott a Modo 13.1 újdonságaiból. Ez az első a modellező és animációs szoftver idei frissítései közül.

Az új verzió a teljesítmény javítására és a stabilitásra fókuszál: jelentős változtatások történtek a szoftver alapjaiban, amik felérnek a Modo 901 változásaival.

Ezek mellett új funkciók is érkezik a karakterriggeléshez: egy új Morph Container rendszer. A Spline Effectoron is frissítettek.

A többi újdonságot a kiadás dátumához közelebb érve fogjuk megtudni – a szoftver jelenleg zárt bétában van, és a tervek szerint a jövő hónapokban fogják hivatalosan is kiadni.

Az első Modo bétával kapcsolatos Foundry livestream
A Modo 13.1 újdonságait a Pixel Fondue Modo-val foglalkozó community által hostolt livestream-ben mutatta be. Ezt a livestreamet fentebb be is ágyaztuk.

A videón nem igazán látszik maga a Modo, csak pár percnyi anyag van róla, de a Foundry beszélt a fejlesztés várható folyamatáról is.

Jobb teljesítmény komplexebb assetekkel való munka közben
A Modo 13.1-hez több rendszert alapjaitól újraírtak. Ennek a célja a viewport teljesítményének javítása, főként komplex assetekkel való munka közben.

A középpontban a mesh képernyőre renderelése áll. A 13.0-s verzióig a legnagyobb terhelést a renderelés előtti felület generálása jelentette.

A Modo 13.1-ben a polygon face-ek renderelésének kódja teljesen, a bounding boxoké nagyrészben megújult. A változások a jövőben más polygontípusokra is vonatkoznak majd. A frissítésnek köszönhetően a renderelés a négyszeresére gyorsult.

Bár ez nem jelenti azt, hogy a scene teljesítménye is ugyanilyen mértékben javult, viszont a 13.1 sokkal reszponzívabb, mint az elődjei: Greg Leuenberger, a Sabertooth Productions elnöke szerint a különbség ég és föld.

Emellett a thread allocation is javult: deformerek használatakor a többmagos CPU-val rendelkező gépek jobban kezelik a threadeket.

A timeline már nem renderelődik újra minden egyes paraméterváltozással, ami sokat fog dobni a viewport animációlejátszásán.

Az Advanced Viewport és a final-frame rendering is javult.

A Foundry senior product managere, Shane Griffith ezeket a változtatásokat a Modo 901-éhez hasonlította. Ezért is hangsúlyozta, hogy jó lenne, ha minél több ember kipróbálná a bétát, hogy a legnagyobb problémákat még a végleges kiadás előtt ki tudják küszöbölni.

Új karakterriggelő funkciók: Morph Containerek, megújult Spline Effector
Bár a stream nem koncentrált a Modo 13.1 új funkcióira, mivel azokat csak később fogják bemutatni, két újdonságot azért bemutattak.

Mindkettő a karakterriggelés workflow-jával kapcsolatos: az egyikük egy új Morph Container rendszer, ami a Modo már létező Weight Container modelljére épül.

A Weight Containerek meshtől független weight mapokként működnek: segítségükkel a vertexek weight értékei a meshtől függetlenül tárolhatóak karakterek skinnelésekor.

Emiatt a Weight Containerekkel készített karakterrigek univerzálisak – a kész rig hozzácsatolható egy új karakterhez, és minimális változtatásokkal működésre bírható.

Az új Morph Containerek is ehhez hasonlóan működnek, csak blendshape adatokkal weightek helyett.

Segítségükkel a karakterrigekhez tartozó blendshape-ek – a csontok forgatásából és a hajlatok mozgatásából adódó nem kívánt deformációt kijavító formák – a meshtől függetlenül tárolhatóak, és szabadon mozgathatóak karakterek között.

Emellett a Spline Effector is frissült. A Spline Effector hosszú, vékony testek, például csápok és farkak riggelésére való. A frissítéssel az értékek parametrikusan változtathatóak lesznek a spline hossza mentén.

Modo 13.2: teljesítmény és rendering
A Foundry elmondta, hogy a Modo 13.2-es frissítés középpontjában szintén a teljesítmény és a stabilitás áll majd. A Modo 13.2 lesz a harmadik és ezzel utolsó 13-mas számú frissítés, és még idén érkezik.

A 13.2 emellett a renderelés több fázisába is belenyúl majd – ezen az AMD-vel együtt dolgoznak a Foundry-sok.

A Modo 13.1 jelenleg zárt bétában van – ehhez a verzióhoz azok férnek hozzá, akiknek előfizetésük vagy maintenance szerződésük van. A frissítés publikus kiadása várhatóan a következő hónapokban érkezik.

Több információ a Modo 13.1 livestream-jéről a Pixel Fondue weboldalán

A Modo termékoldala a Modo weboldalán

Share.

About Author

Avatar

1 hozzászólás

  1. Pingback: Megjelent a Modo 13.1 - Meshmag

Leave A Reply