Megjelent a Radeon ProRender 2.8 for Maya az AMD-től

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az AMD kiadta a Radeon ProRender 2.8-at Mayához. Az ingyenes GPU renderer Maya változatának legújabb verziójában támogatást kaptak a MASH instance-ek, és egy új "full spectrum rendering" rendszer is érkezett.

Az új viewport rendering mód egy Vulkan alapú hibrid raszterizációs/ray tracing rendszer, aminek segítségével a felhasználók finomra hangolhatják a vizuális minőség és a teljesítmény egyensúlyát.

A renderer 3ds Max verziója is frissült, bár annak a frissítésnek a nagy része csak bugfix.

Új rendering mód a raszterizáció sebességével és a ray tracing vizuális minőségével
A full spectrum rendering, amit először a renderer Blender verziójában mutattak be az idei év folyamán, egy Vulkan alapú viewport preview, ami raszterizációt és ray tracinget is használ, a felhasználó által meghatározott arányban.

A render alapja raszter, amire a Radeon ProRender képes compute shaderek és smart denoising általi ray tracelt effekteket építeni, úgy mint tükröződéseket, refractiont és ambient occlusiont.

A renderer minőségi beállításainak finomhangolásával megváltoztatható a raszterizáció és a ray tracing aránya, így testre szabható az interaktív teljesítmény és a vizuális minőség egyensúlya.

Az AMD az új rendering módot gyors, Playblast-stílusú előnézetekre ajánlja. Ez a funkció egyelőre csak Windows-on érhető el.

MASH instance támogatás motion graphics munkához
A Radeon ProRender 2.8 for Maya emellett már támogatja a Maya motion graphics toolsetje, a MASH által generált instance-eket, és a Maya material node-jainak támogatásán is javított.

A frissítéssel egy egyszerű tonemapper is érkezett, illetve a lens shift effektek is támogatottá váltak.

A Radeon ProRender for Maya 2.8 használatához legalább Maya 2017 szükséges Windows 7/10, vagy legalább Mac OS X 10.13.3 alatt.

Több információ a Radeon ProRender for Maya újdonságairól az AMD blogján

A Radeon ProRender 2.8 for Maya újdonságainak teljes listája az online release note-okban

MEGOSZTÁS:
Meshmag