Fedezd fel a Unity 2020.1 legfontosabb CG funkcióit

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

A Unity Technologies kiadta az Unity 2020.1 első nyilvános bétaverzióját, mely a game engine és game development enviroment két tervezett frissítésének egyike. 

Mint általában, a frissítés most is több funkciót érint, így  kiválasztottuk az az 5-öt, melyek a legfontosabbak lehetnek a CG artistok és a fejlesztők számára. Ilyen péládul a karakter rigging, animáció, lightning, valamint a renderelés. 

1. Ray traced karakteranimáció (HDRP)

A hardveres gyorsítású árnyékkövetésről – az Nvidia legújabb generációs RTX grafikus kártyáival – már kaphattunk egy kis preview-t az Unity 2019.3-ban, bár kezdetekben ez csak a vizualizációs munkákra korlátozódott.

Ahogyan az Unreal Engine-ben, most itt is bevezették a hibrid árnyékkövetést és a valós idejű munkákhoz készült raszterizációs rendszert. Új funkció a full path tracer is, mely a progresszív renderelésnél hasznos. 

Az új hibrid rendszer támogatja a ray traced reflections-t, árnyékokat, GI-t, AO-t és SSSS-t. 

Az Unity 2020.1-el az árnyékkövetés gyerekjáték, mivel elősegíti a ray tracinget a ’Skinned Mesh Renderer’ komponensben, amelyet karakteranimációkhoz használunk. 

2. Kamera stacking a Universal Rendering Pipeline-ban

Bár az RTX gyorsítású árnyékkövetés csak High Definition Render Pipeline-ban érhető el, melyet konzolokhoz vagy asztali gépekhez szántak, egyes mobiltelefonos változatai mégis kaptak frissítést. 

A korábbi nevén Lightweight Render Pipeline-nak nevezett Universal Render Pipeline (URP) ezentúl támogatja a camera stacking-et,  lehetővé téve a több kamerából renderelt végeredmények layerezését.

Ahelyett, hogy teljes körű – valós idejű kompozíciós rendszernek szánták volna, a javasolt felhasználási esetei között inkább a 2D felhasználói felület layerezése szerepel 3D-s jelenettel szemben.

A camare stackinget jelenleg még nem támogatja a 2D renderer vagy VR multi pass mód, az Unity Technologies ígérete szerint ez az URP következő frissítésénél már elérhető lesz. 

3. Russian Ruoulette GI 

A Unity 2020.1 új lightning funckiói közé tartozik a Russian Roulette támogatás, mely opcióként szolgál a GI kiszámításakor, és lehetővé teszi a visszaverődött fénysugarak megállítását, ahelyett, hogy egy maximális visszapattanási határt állítana be.

A rendszer figyelembe veszi a fény útját a GI során, s azt az esetet is, amikor a fény útja lerövidül sötét felületről való visszapattanás miatt.

Ez az eljárás lerövidíti a GI baking idejét, ahogyan azt fentebb a demo képen is láthatod. A Unity Technologies figyelmeztet, hogy a túl erős Russian Roulette értékek zajossá tehetik a lightmapeket. 

Az új módosításoknak köszönhetően lehetőségünk van lighning beállításokat elválasztani a Unity jelenetfájltól, lehetővé téve azok újbóli felhasználását más projektekben is. 

Az Unity részletes összefoglalóját a lighning funckiókról itt olvashatod. 

4.  Bidirectional Motion Transfer 

A riggerek és az animátorok örömére szolgál a Bidirectional Motion Transfer, amely lehetővé teszi az artistok számára, hogy a meglévő mozgást létező constrainekbe helyezzék át, és ezt oda-vissza.

Sajnos erről nem találtunk demo-t, de itt egy részletes workflow leírást találsz. 

A javasolt felhasználási esetek között szerepel a constraint által generált mozgás kibake-elése –  például a ruha vagy egyéb kellékek másodlagos mozgásai – a karakter csontjainak mozgására.

A constraint ezután eltávolítható a runtime alatt, megtartva ezzel másodlagos mozgást, ám javítva a valósidejű teljesítményen.

A végleges verzióban egy másik animációs funció is elérhető: Kinematika

A gépi tanuláson alapuló rendszer nyers animációs klipeket vagy motion capture adatokat használ a karakterpozíciók automatikus beállítására, a tervezett mozgás leírása alapján. 

A Unity 2020 konferencián elhangzott további részletek itt olvashatóak.

 5. Jobb 2D-s fizika

Az engine 2D-s fizikai rendszere is számon téren fejlődött.

A fenti videóban bemutatottak tartalmazzák a Rigidbody2D komponensek constrain-jeinek javítását is, amivel a rigid body-k teljesen szilárddá vállnak bármilyen erő alatt, bármilyen runtime veszteség nélkül.

Az EdgeCollider2D-nek köszönhetően a felhasználók kontrollálhatják a kezdő és végpontokat, ezzel lehetővé téve az élek átfedését más ütközőkkel azért, hogy fent tudják az ütközési felületet.

A Distance Joint 2D is sokat javult chain-, illetve soft body szimuláció terén.

A Unity Technologies újítása a képkockánkénti auto-szimuláció, amely lehetővé teszi a játék fizikai rendszerének szinkronizálását a renderelési ciklusokkal, ezzel finomabb mozgásokat eredményezve.

Részletes leírás az új 2D funkciókról

Nagy teljesítmén javulást sikerült elérni a magas csontszámú modellek esetében is. A Burst Compiler telepítésével tovább javíthatjuk a sprite mesh teljesítményét munka közben.

Egyéb változtatások:

  • A game artistok számára releváns változtatás a Sprite Packer frissítése, amely lehetővé teszi textúrákból vagy sprite-okból készülő sprite-atlasz létrehozását a kísérleti Scripted Importer workflow segítségével.
  • A rendszer egy új, „ Freeform Stretching” módot is kapott, mely olyan effekteknél hasznos, mint a  mint például folyadékcseppek vagy mozgó lángok.
  • A Unity munkafolyamatok általánosságban javultak, szerkeszthetjük az előtagokat Scene view-ban, valamint presetek használatakor lehetőségünk van a tulajdonságok csak bizonyos részeit alkalmazni.
  • A fájlok importálásának és exportálásának változtatásai között szerepel az FBX fájlokban az egyedi Sketchfab attribútumok támogatása, valamint a PNG-fájlok importálásakor a gammakorrekció figyelmen kívül hagyásának lehetősége.
  • A virtual texturing-et ismertető cikk itt olvasható. A funckióval a textúrákat tile-okká szedhetjük, s csak akkor továbbítódnak a GPU memóriájába, ha szükséges, így sokkal nagyobb textúrák használhatóak a jelenetben.
  • A Microsoft Visual Studio IDE támogatása átkerült az alapmotorból egy külön csomagba
  • A Unity 2020.1 bővítette a HDR kijelzők támogatását is, mind in-editorban mind a játékokban; bővült az eszköz-szimulátor, amellyel megnézhetjük, hogy a játék miként fog megjelenni  a mobiltelefonokon.
  • Az Unity megvásárolta a Bolt vizuális szkriptrendszert az eredeti fejlesztőtől, a Ludiq-tól. Ingyenesen letölthető az Unity Asset Store-ból, ingyenes feliratkozással rendelkezők számára is.  Itt pedig a további fejlesztéssel kapcsolatos, gyakran ismételt kérdések olvashatóak. 

Ár ér rendszerkövetelmény

  • Rendszerkövetelmény: Windows 7+, Ubuntu 16.04/18.04 and CentOS 7 Linux, and macOS 10.12+.
  • Ár: a szoftvert egyenlőre csak bérelni lehet, az ingyenes verzióban nem tudjuk eltávolítani a splash screen-t, ám bárki használhatja, akinek éves bevétele nem haladja meg a 100.000 dollárt. A Plus and Pro plans előfizetés árát kicsit megemelték, választhatjuk a havi előfizetést, melynek ára 40 dollár/fő,  ha az éves opciót választjuk, akkor pedig 150 dollár/fő árral kell számolnunk.

Az Unity Technologies összefoglalóját itt érheted el.

A változtatások teljes listáját pedig itt. 

Share.

About Author

szadani

Leave A Reply