Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.
A Nekki játékfejlesztő cég megjelentette a várva-várt fizika-alapú animációs szoftver – a Cascadeur első nyilvános bétaverzióját.
A Cascadeur számos fizikai és gépi tanuláson alapuló eszközt használ a karakterek és creature-ok animálásának korszerűsítéséhez.
Ez az első alkalom, hogy a nagyközönség is kipróbálhatja a Cascadeur 2020.1b-t. Sokat fejlődtek a rigging tools-ok, valamint kereskedelmi munkákhoz is alkalmassá vált a szoftver.
Készíts animációkat valós fizika alapján, gépi tanuláson alapuló eszközök segítségével
Bár eredetileg csak saját mobilos játékaihoz fejlesztették (pl Shadow Fight 3), hamar rájöttek, hogy a Cascadeur a karakterek és creature-ok animálásának nagyon artist-barát módja.
A hagyományos animációs eszközökkel ellentétben, arra ösztönzi a felhasználókat, hogy összpontosítsanak a fizikai tulajdonságokra, például a karakter pályájára, szögmozgására, kontaktpontjaira és a talajpontokra.
A szoftver képes egy hozzávetőleges mozgást kiszámolni a beállított kulcspózok alapján.
A kulcspózok is részben automatizálhatóak egy gépi tanuláson alapuló rendszer segítségével, amely figyelembe veszi a kritikus joint-okat: a nyakat, a csípőt, a csuklót és a bokát. Ha beállítjuk az egyik pontot, a szoftver automatikusan hozzáigazítja a többit.
A fizikai és a gépi tanuláson alapuló rendszeren kívül a Cascadeur számos – már ismert – rigging és animációs eszközöket is magában foglal, más DCC szoftverekbe pedig Collada és FBX formátumban tudjuk exportálni.
Jobb rigging tools-ok, QML alapú kezelőfelület
Az első bétaverzióban már lehetőségünk van forgássegítő csontok hozzáadására, több súlypont elhelyezésére, valamint egyes joint-ok tükrözésére is.
Az alap architektúrát szintén átdolgozták a teljesítmény javítása érdekében, bár a cég nem számít a sebesség növekedésére. Az UI QML-t használ.
A Nekki nyilatkozata alapján a szoftvert szabadon használhatjuk kereskedelmi projektekhez “A Cascadeur új OBT verziójával létrehozott animációk szabadon felhasználhatók játékokban és filmekben [a mi]engedélyünk nélkül”
Ár és rendszerkövetelmény
Windows 7+, Ubuntu 16.04+ Linux. (macOS hamarosan)
A Nekki célja, hogy ingyenes verziót kínáljon indie-fejlesztőknek, szabadúszóknak és bármilyen nem kereskedelmi felhasználásra.
A Pro verzió valószínűleg rental-only alapon lesz elérhető.
A Cascadeur fejlesztési ütemterve a Trelloban látható: a következő hat hónapban esedékes szolgáltatások közé tartozik a Python szkript és az alapvető graph editor fejlesztése.
Töltsd le a Cascadeur ingyenes bétaverzióját a Nekki webhelyéről. (regisztráció szükséges)