Töltsd le a Cascadeur ingyenes bétaverzióját

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Nekki játékfejlesztő cég megjelentette a várva-várt fizika-alapú animációs szoftver - a Cascadeur első nyilvános bétaverzióját.

A Cascadeur számos fizikai és gépi tanuláson alapuló eszközt használ a karakterek és creature-ok animálásának korszerűsítéséhez.

Ez az első alkalom, hogy a nagyközönség is kipróbálhatja a Cascadeur 2020.1b-t. Sokat fejlődtek a rigging tools-ok, valamint kereskedelmi munkákhoz is alkalmassá vált a szoftver.

Készíts animációkat valós fizika alapján, gépi tanuláson alapuló eszközök segítségével

Bár eredetileg csak saját mobilos játékaihoz fejlesztették (pl Shadow Fight 3), hamar rájöttek, hogy a Cascadeur a karakterek és creature-ok animálásának nagyon artist-barát módja.

A hagyományos animációs eszközökkel ellentétben, arra ösztönzi a felhasználókat, hogy összpontosítsanak a fizikai tulajdonságokra, például a karakter pályájára, szögmozgására, kontaktpontjaira és a talajpontokra.

A szoftver képes egy hozzávetőleges mozgást kiszámolni a beállított kulcspózok alapján.

A kulcspózok is részben automatizálhatóak egy gépi tanuláson alapuló rendszer segítségével, amely figyelembe veszi a kritikus joint-okat: a nyakat, a csípőt, a csuklót és a bokát. Ha beállítjuk az egyik pontot, a szoftver automatikusan hozzáigazítja a többit.

A fizikai és a gépi tanuláson alapuló rendszeren kívül a Cascadeur számos - már ismert - rigging és animációs eszközöket is magában foglal, más DCC szoftverekbe pedig Collada és FBX formátumban tudjuk exportálni.

Tavaly, a zárt bétaverzió megjelenésekor részletesebben elemeztük a szoftvert, ebben az összefoglalóban bővebben olvashatsz a Cascadeur eszközkészletéről.

Jobb rigging tools-ok, QML alapú kezelőfelület

Az első bétaverzióban már lehetőségünk van forgássegítő csontok hozzáadására, több súlypont elhelyezésére, valamint egyes joint-ok tükrözésére is.

Az alap architektúrát szintén átdolgozták a teljesítmény javítása érdekében, bár a cég nem számít a sebesség növekedésére. Az UI QML-t használ.

A Nekki nyilatkozata alapján a szoftvert szabadon használhatjuk kereskedelmi projektekhez "A Cascadeur új OBT verziójával létrehozott animációk szabadon felhasználhatók játékokban és filmekben [a mi] engedélyünk nélkül"

Ár és rendszerkövetelmény

Windows 7+, Ubuntu 16.04+ Linux. (macOS hamarosan)

A Nekki célja, hogy ingyenes verziót kínáljon indie-fejlesztőknek, szabadúszóknak és bármilyen nem kereskedelmi felhasználásra.

A Pro verzió valószínűleg rental-only alapon lesz elérhető.

A Cascadeur fejlesztési ütemterve a Trelloban látható: a következő hat hónapban esedékes szolgáltatások közé tartozik a Python szkript és az alapvető graph editor fejlesztése.

Töltsd le a Cascadeur ingyenes bétaverzióját a Nekki webhelyéről. (regisztráció szükséges)

Olvasd el Nekki online GYIK-ját a Cascadeurról.

MEGOSZTÁS:
Meshmag