A Reallusion kiadta a Character Creator 3.4-et!

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Reallusion kiadta a Character Creator 3.4-et, a 3D-s karakter készítő tool legújabb ingyenes frissítését.

A 3.4-es kiadás egyik újdonsága a Smart Hair: a moduláris frizurák és arcszőrzetek rendszere, frissített hair shader-ekkel, valamint két fizetős, haj elemeket tartalmazó kiegészítő csomaggal.

A szoftverrel létrehozott karakterek ezentúl támogatják az új ExpressionPlus facial blendshape-ket és az AccuLips lip sync rendszerével, iClone 7.9-en belül készített visemes-eket.

Smart Hair: új moduláris rendszer a readymade hair part-ok match-eléséhez és mixeléséhez

Tavaly július óta ez az első frissítés, eredetileg 2020 második felére tervezték a kiadását.

A legfőbb változás a Smart Hair, mely egy új moduláris rendszer 3D-s karakterek hajának hozzáadásához.

A frizurák háromféleképpen lettek csoportosítva, úgy mint haj, arcszőrzet, valamint szemöldök, az első két csoport pedig további részekre bomlik.

Az alaphaj, frufru, és hátsó haj külön csoportokat alkotnak, akárcsak a lófarok és a különböző hajkiegészítők.

Az arcszőrzet alcsoportjai a szakállak, bajuszok, pajeszek, valamint a különálló szakállrészek.

A haj patch-ek finom hajszálak hozzáadásával lágyítják a hajvonalat

Az ingyenes kiadás tartalmaz pár haj- és arcszőrzet mintát, de a readymade asset-ek nagy részét két fizetős add-on-on, a Prime Hairstyles-on és a Beard & Brows Builder-en keresztül érhetjük el.

Az új Smart Hair Shader szabályozza a fejbőr, a hajszálak és a melírok színét

Az egyes hajelemek match-elése és mixelése mellett a felhasználók a haj újraszínezésével testre szabhatják a frizurákat.

A szoftver új Smart Hair Shader-e különböző komponenseket biztosít az alap hajszínhez, melyet a fejbőr geometriájának vertex color-ja határoz meg, a hajgyökér- és a hajszálak végeinek színei pedig a texture map-ektől függnek, csakúgy, mint a balayage melírok és a specular highlight-ok.

Direct shader támogatás

A Reallusion nyilatkozata alapján a Smart Hair rendszer real-time app-okra lett tervezve.

A haj kártya-alapú geometriaként kerül kiexportálásra, több száz vagy ezer sokszögből áll, frizurák esetében 2K-s, - arcszőrzet esetében pedig 1K-s texture mape-kkel.

A Smart Hair az Unreal Engine 4 Auto Setup alkalmazással közvetlenül exportálható Unreal Engine-be. Az Unreal Engine 4 Auto Setup a Reallusion ingyenes bővítménye, amelynek 1.2-es verziója szintén tegnap jelent meg.

Ez magába foglalja az új Smart Hair Shader támogatását, bár akad néhány vizuális eltérés.

A cikk megjelenésekor a Auto Setup for Unity-t még nem frissítették, de a shader effekteket bake-lhetjük PBR texture map -ekre-, azok Unity-ben vagy más DCC app-ban történő használatához.

Limitált haj fizika támogatás a fizetős asset-ekben, nincsenek új natív hajkészítő tool-ok?

Arcanimációnál a rövidebb szakállaknak és szemöldököknek követniük kell az arc felületét, míg a hosszabb szakállak és bajszok mozgása skin weighting rendszerrel módosítható.

A haj kérdése már vitatottabb, a Reallusion szerint a Prime Hair asset-ek nem fizikailag támogatottak, bár a fórumbejegyzések azt sugallják, hogy létezik rá pár kézi megoldás.

Frissítés: A Reallusion új fórumbejegyzése szerint a Smart Hair style-ok kompatibilisek a Character Creator hajfizikai rendszerével, de a Prime Hair csomagban nem minden asset rendelkezik fizikai weight map-el.

Jelenleg nem áll rendelkezésünkre natív toolset új haj elemek készítéséhez vagy a már létezőek grooming-jához. Felvettük a kapcsolatot a Reallusion-nel, update-lni fogok ha válaszolnak.

A felhasználók azonban OBJ vagy FBX formátumban importálhatnak más szoftverben létrehozott, card-based haj mesh-eket, bár a shader-hez meglehetősen speciális texture map készletre van szükség, amelyek igényelhetnek némi kézi átalakítást is.

Az is lehet egy opció, hogy importáljuk a DAZ Studio G8 karaktereinek arcszőrzetét, valamint hogy a Pixologic’s GoZ rendszerével exportáljuk a meglévő haj elemeket azok ZBrush-ban történő szerkesztéséhez.

Az iClone 7.9 új funkcióinak támogatása

A Character Creator 3.4 további változásai között szerepel a CC3 Base + karaktergeometria frissítése, amelyet tavaly a 3.3-as verzióban vezettek be.

A CC3 Base + már kompatibilis az ExpressionPlus (ExPlus) facial blendshape-kkel, melyeket a tegnap kiadott iClone 7.9-el jelentettek be. A visem-eket frissítették, hogy megfeleljenek az iClone új AccuLips ajak szinkronizáló rendszerének.

Ebben a bejegyzésben szó esik számos workflow és UI fejlesztésről is.

Nincs azonban jele annak a dinamikus wrinckle rendszernek, amelyet eredetileg a Character Creator 3.3-as verzióval együtt terveztek kiadni, majdaz új lyp sync rendszer miatt átütemezték a 3.4-es kiadásra.

Felvettük a kapcsolatot a Reallusion-nel, update-lni fogok ha válaszolnak.

Ár és elérhetőség

A Character Creator 3.4 elérhető 64 bites Windows 7+ rendszerhez. Az alapkiadás ingyenes a regisztrált iClone 7 felhasználók számára. A teljes Pipeline kiadás 199 dollárba kerül. A két verzió összehasonlítását itt olvashatod el.

Az ingyenes verzió esetén a karakterek OBJ vagy FBX formátumban történő exportálásához a felhasználóknak egy külön fizetős add-onra, a 3DXChange-re is szükségük van.

A Pro kiadás 199 dollárba, a Pipeline kiadás pedig 499 dollárba kerül.

Az új Prime Hairstyles, valamint a Beard & Brows Builder kiegészítő csomagok MSRP-je 99 dollár, azonban ha szeretnénk a hajakat játékmotorokba vagy más DCC alkalmazásokba exportálni, akkor 149 dollárral kell számolnunk.

További információk a Character Creator új Smart Hair rendszeréről a Reallusion weboldalán

Olvasd el a Character Creator 3.4 új funkcióinak teljes listáját a Reallusion fórumán

MEGOSZTÁS:
Meshmag