Az AWS bemutatta az Open 3D Engine-t

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

Az Amazon bemutatta a Lumberyard néven ismert game engine utódját, az Open 3D Engine-t.

Az O3DE egy nyílt forráskódú, cross-platform „AAA-szintű” játékmotor, moduláris, SDK-szerű kialakítással, nyílt forráskódú rendszerrel és új networking veremmel.

Magába foglalja az Atom-ot, a cég új, hardveresen gyorsított ray tracing renderelőjét, mely szintén nyílt forrású.

Az engine, melynek forráskódja az Apache 2.0 licenc alatt érhető developer preview-ként, az első Linux-Foundation által támogatott Open 3D Foundation kiadás.

A Lumberyard előnyei, új moduláris architektúrára bontva

Noha az Amazon Web Services O3DE-t bemutató blogbejegyzése a “Lumberyard utódjaként” írja le az új engine-t, azt is kiemelik, hogy nagyon különbözik tőle.

“Megtartottuk azokat a dolgokat amelyeket a vásárlók a legjobban szerettek a Lumberyard-ban, a többi pedig jelentős ráncfelvarráson esett át” – olvasható. “

“Célunk egy olyan engine “megépítése” volt, amely képes kiállni az idő próbáját egy nyílt forráskódú világban.”

A legfontosabb változtatások közé tartozik a modulárisabb kialakítás: Az engine szinte minden része – beleértve a renderelőt, az audio alrendszert és a fizikai rendszert is – könyvtárként érhető el, lehetővé téve a cserélgetésüket.

A precompiled könyvtárakat nem szükséges recompile-olni.

Az engine szintén SDK szerűen van felépítve, lehetővé téve az engine module-ok számára a precompiled formátum használatát.

Új engine verziók megjelenésekor a develop-erek frissítik az alap Gem-eket (modulokat és pluginokat), így a compile problémákat csak magában a projektkódban kell megoldani.

Nyílt forráskódú rendszer és ember által olvasható projektfájlok

A Lumberyardtól eltérően az O3DE build rendszere is nyílt forráskódú, az AWS átköltözött a CMake-re.

A váltással megnyílt a Ctest-hez hasonló automatizált unit testing tool-ok és pluginkönyvtárak, valamint a leggyakrabban használt IDE-k natív támogatásának lehetősége, beleértve a Visual Studio-t és az XCode-ot is.

Az AWS az összes bináris formátumot is eltávolította az ember által olvasható JSON fájlok javára, lehetővé téve Gem-ek hozzáadását vagy eltávolítását egy projektből.

Hálózati és teljesítménybeli fejlesztések

A további strukturális változások közé tartozik egy új networking verem, ami a leírtak szerint egy rendkívül rugalmas adatközpontú modell, amely támogatja a TCP / UDP-t alacsony késést eredményező transport layer-rel abstract-olva egy egyszerű API mögött.

A teljesítménye is sokkal jobb, mint a Lumberyard-é, az AWS több mint 2 millió sornyi régi kódot távolított el, valamint új, nagy teljesítményű matematikai könyvtárakat mutattak be.

Atom: az új, fizikán alapú ray tracing renderelő

Az online dokumentációban jelenleg meglehetősen kevés szó esik az art és game design funkciókról, de az O3DE egyik kulcs komponense az Atom, az AWS új renderelője.

Az év elején bejelentett Atom egy fizikán alapuló renderelő, amely hardveresen gyorsított ray tracing-re képes a DirectX 12 DXR, Vulkan és Metal segítségével.

A további részletek IDE kattinva érhetőek el, a legfrissebb blogbejegyzésből kiderül, hogy az Atom támogatja az ACEScg colour space-t, melyre széles körben szükség van a filmes VFX munkákhoz.

Fizika szempontjából az O3DE hardver-agnosztikusnak vagy legalábbis hardver-sokszínűnek tűnik: a támogatott fizikai rendszerek között megtalálható az Nvidia PhysX, a Cloth and Blast, valamint az AMD TressFX.

In-engine footage az Apocalypse Studios készülő, ingyenes RPG Deadhaus Sonata-jából. Az eredetileg Lumberyardban fejlesztett title-t most az O3DE-ben fejlesztik.

Vajon szélesebb körben fogják használni, mint a Lumberyard-ot?

A nyílt forráskódú tool-ok egyik nyilvánvaló előnye, hogy ingyenesek, de az O3DE esetében ez valójában nem újdonság: a Lumberyard a kezdetektől fogva szabadon használható volt, beleértve a forráskód-hozzáférést is.

Az egyetlen kikötés az volt, hogy az online játékoknak az Amazon webszolgáltatásait kell használniuk: használhatjuk a saját network hardvereinket, de a rivális felhőplatformok szolgáltatásait nem.

Az AWS blogbejegyzése szerint az O3DE és számos online platformjuk között “mély integrációs kapcsolat” van, tehát az AWS felhőszolgáltatások nem tűntek el, bár használatuk ma már csak opcionális.

Az O3DE fő előnye a Lumberyardral szemben az új architektúra, és a nagyobb szabadság, amelyet a nyílt forráskódú licencelés biztosít a fejlesztőknek.

Érdekes lesz figyelni, hogy vajon bővül-e a felhasználói kör: az Amazon Game Studios-tól eltekintve az egyetlen nagy cég, amely a Lumberyard-ot használta, a Cloud Imperium Games volt. A Lumberyard YouTube csatornáján említett többi cég indie stúdió.

A cikk elején található videó azt sugallja, hogy az AWS az O3DE-t más olyan iparágakra irányítaná, amelyek valós idejű renderelést használnak, mint például az autóipar és a termék vizualizáció.

Preston Woo, az AWS technológiai partnerének (Tafi) vezető stratégája szerint az O3DE és a tágabb Open 3D Foundation kezdeményezés „ugyanolyan forradalmi, mint az internet 3.0” és „alapjaiban alakítja át az összes 3D-t érintő iparágat”.

Elérhetőség és rendszerkövetelmények

Az Open 3D Engine developer preview-ként csak Windows 10-re érhető el.

A felhasználók projekteket telepíthetnek Windows 10, Linux, macOS, iOS, Android rendszerekre, az online dokumentációban nincs szó konzolokról.

A forráskód Apache 2.0 licenc alatt érhető el. Használatához neked kell fork-olni a kódot, majd buildelned. A teljes verzió „2021 végén” lesz elérhető.

Olvasd el az AWS bejelentését az Open 3D Engine-ről

Nézd meg a további videókat az Open 3D Engine-ről az O3DE honlapján

Share.

About Author

Leave A Reply