A Chaos kiadta a V-Ray 6 for 3ds Max szoftvert

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Chaos ingyenes nyilvános bétaként kiadta a V-Ray 6 for 3ds Max szoftvert, a produkciós renderelő következő nagyobb verzióját, illetve a teljes V-Ray termékcsalád újgenerációs frissítéseinek első tagját.

Új funkciói közé tartozik a Chaos Scatter, egy önálló sokoldalú object scattering eszköz, valamint a VRayEnmesh, egy érdekes új rendszer, amellyel egy objektum felületén instanciálás nélkül lehet geometriát többszörözni.

A frissítés ezenkívül kibővült a VRaySky procedurális felhőinek támogatásával, Dome Lighthoz egy új Finite Dome modullal, VRayMtl-ben egy integrált Thin Film réteggel, frissül továbbá a VFB és a V-Ray GPU renderelő motor is.

A V-Ray termékcsalád újgenerációs frissítéseinek első tagja

A V-Ray for Maya szoftverrel kezdve a Chaos általában a 3ds Max szoftverben és a V-Ray önálló kiadásaiban mutatja be az új funckiókat mielőtt a többi verzióba is beépítené őket.

Ennek eredményeként a V-Ray 6 béta nemcsak az új funkciókba hanem az egész termékcsalád újgenerációs kiadásaiba is bepillantást enged a 3ds Max felhasználóinak.

Az új önálló Chaos Scatter eszköz jó választás lehet a külső beépülő modulok helyett

A V-Ray 6 for 3ds Max legfontosabb újdonságai közé tartozik a Chaos Scatter, a Chaos új önálló object scattering eszköze, amely a Corona 8 verzióval jelent meg először az év elején.

Jó választás lehet a hagyományosan sokoldalúbb külső scattering beépülő modulok, mint például az iToo Software Forest Pack csomagja helyett: a jellemzők nem teljes körű összehasonlítása megtekinthető ebben a fórumszálban.

Az új Enmesh modifier instanciálás nélkül állít elő ismétlődő felületi geometriát

Egy másik érdekes új funckió a VRayEnmesh modifier, amely ismétlődő geometriával vonja be az objektumok felületét egy textúra kicsempézéséhez hasonló módon.

Az instanciálással ellentétben a geometria többszörözésénél nincs többletmemória-felhasználás – csak a forrás mesh kerül betöltésre –, ami lehetővé teszi, hogy „több millió geometria legyen (egy jelenetben) anélkül, hogy ennek bármilyen hatása lenne a memóriahasználatra”.

Az ajánlott felhasználási esetek a kerítéstől a páncélingig, illetve a rattantól a mikro szövésű anyagokig terjedő skálán mozognak.

A rendszer még félkész állapotban van, és nem támogatja jelenleg a szoftver GPU-képes renderelő motorját, a V-Ray GPU-t. A jelenleg érvényes egyéb korlátozások ebben a fórumszálban vannak felsorolva.

Anyagok és textúrák: a VRayMtl és a VRayDecal frissítései

V-Ray 6 verzióban jelentős frissítéseket kap a VRayMtl, a V-Ray standard anyaga.

A változások közé tartozik egy integrált Thin Film réteg színjátszó anyagok, például szappanbuborékok és olajfoltok készítéséhez: ezeket az effekteket korábban csak egy OSL shader révén lehetett elérni.

Új megvalósítást kapott az SSS-mód is, amitől az áttetsző anyagok renderelésének gyorsulására lehet számítani.

Ezenkívül a GTR BRDF-ben energiakompenzációt hajtottak végre, amitől egy régóta fennálló hiba megoldása várható, amikor is nagyon alacsony glossiness értékek mellett valószínűtlenül sötétnek látszanak a tükröződések.

VRayDecal, a V-Ray 5 for 3ds Max 2. frissítésében bemutatott textúraprojektáló rendszer most már támogatja a displacement mapeket.

Fényelés: a VRaySky új, procedurális égi felhőrendszere, a Dome Light frissítései

Procedurálisfelhő-támogatást kapott a V-Ray fizikailag pontos égboltrendszere, a VRaySky, mely a valós idejű renderelő cég, az Enscape technológiájára épül, amellyel idén egyesült a Chaos.

A jelenlegi megvalósítás egyetlen felhőrétegre korlátozott, és sem felülről, sem belülről nem lehet renderelni, de az ebben a fórumszálban szereplő tesztrenderekből ítélve elég jól megállja a helyét a közeli felvételeken.

A felhők még árnyakat is vetnek a környező ködre.

A fényelést érintő egyéb változások közé tartozik egy új Finite Dome mód a V-Ray Dome Light számára a földfelületekre vetülő fények három új beállítás segítségével történő finomhangolásához: Radius, Projection height és Ground blend beállítások.

Renderelés: a V-Ray GPU, a Cryptomatte és a VFB frissítései

A V-Ray GPU-képes renderelő motorja, a V-Ray GPU egyre közelebb kerül ahhoz, hogy tudásában felvegye a versenyt a központi CPU-renderelő motorjával, mivel VRaySphere geometriatípus-támogatást kapott a V-Ray 6.

két renderelő motor jelenlegi jellemzőinek összehasonlítását itt tekinthetitek meg.

A V-Ray 6 számára tervezett egyéb V-Ray GPU-jellemzők közé tartozik egy új eszközkezelő, amely lehetővé teszi az alap renderelő és az AI denoiser külön GPU-n történő futtatását.

Deep output támogatást kapott a VRayCryptomatte, a V-Ray GPU- és a CPU-renderelő motorban is elérhető Cryptomatte ID matte render elem.

Számos új jellemzőt kapott a V-Ray Frame Buffer (VFB) is, ilyen például a panoráma viewer, egy új Proportion Guides Layer, amely a jelenet-beállítást segíti, illetve egy Flip gomb a képek forgatásához.

A felhasználók a VFB-ből közvetlenül a Chaos felhőbe is elküldhetik a rendereket, hogy visszajelzéseket kérjenek az ügyfelektől vagy a munkatársaktól, miközben a megtekintők széljegyzeteket és észrevételeket is fűzhetnek hozzájuk.

A későbbi béta buildekben további jellemzők várhatók

A munkafolyamat fejlesztések közé tartozik egy új hierarchy view a VRayProxy menüben, ami megkönnyíti a kapcsolgatást az egyes objektumok vagy a nagyobb anyagfelülírások láthatósága között.

Az új jellemzők teljes listáját megtekinthetitek a leírás alján található linkeken keresztül: a Chaos szerint a végleges kiadásig még hónapok vannak hátra, illetve addig még további új jellemzőkkel is fog bővülni.

Frissítés 2022. július 7-én: Jóval hamarabb jött a végleges kiadás: a Chaos kiadta V-Ray 6 for 3ds Max szoftvert.

Az eredeti leírásunkban nem érintett új funkciók közé tartozik a textúrák csoportos betöltése a VRayMultiSubTex menübe, illetve .vrscene fájlok sorozatának támogatása, amikor is a V-Ray automatikusan betölt minden új fájlt, ha megváltozik egy frame.

Már csak előfizetéses alapon érhető el, viszont a licencek nyolc másik host alkalmazásra is érvényesek

A Chaos megváltoztatta továbbá a V-Ray licencelési modelljét is, ezzel csak előfizethetővé vált a szoftver, viszont az előfizetői licencek most már több host alkalmazásra, nem pedig csak egyre érvényesek.

Van három új előfizetői csomag is: V-Ray Solo, V-Ray Premium és V-Ray Enterprise.

Az évi 466,80 dollárba kerülő V-Ray Solo előfizetés node-hoz kötött; a floating V-Ray Premium előfizetés évente 694,80 dollárba kerül. A V-Ray Enterprise előfizetések legalább öt munkaállomás vásárlására vonatkozó mennyiségi kedvezmények.

Mindegyik együttműködik „valamennyi támogatott host alkalmazással, (úgymint például) 3ds Max, Cinema 4D, Houdini, Maya, Nuke, Revit, Rhino, SketchUp és Unreal”: a kereskedelmi forgalomban jelenleg kapható V-Ray-integrációk teljes választékával.

Minden előfizetés hozzáférést ad a Chaos Cosmos eszközkönyvtárhoz is.

A Premium és az Enterprise előfizetés hozzáférést tartalmaz továbbá a Chaos Scans anyagkönyvtárhoz és még a következő három alkalmazáshoz is: Chaos Vantage scene-exploration eszköz, az újonnan átnevezett Chaos Player image player, illetve a Chaos Phoenix folyadékszimulációs eszköz, amely már maga is-csak előfizetéses.

Bár a Chaos megszüntette a korábban 1180 dollárba kerülő örökös licencek értékesítését, a V-Ray 3+ for 3ds Max érvényes örökös licencével rendelkező felhasználók már csak V-Ray 6 for 3ds Max szoftverre frissíthetnek.

Árak, rendszerkövetelmények és kiadási dátum

A V-Ray 6 for 3ds Max kompatibilis a Windows 8.1+ rendszeren futó 3ds Max 2018+ szoftverrel.

Néhány új funckióhoz 3ds Max 2019 vagy újabb változat szükséges, ideértve a V-Ray Proxy hierarchiát, a multi-sub textúrák csoportos feltöltését, illetve VFB-fől a Chaos Cloud együttműködést.

A szoftvert már csak előfizetéses alapon érhető el. Egy új V-Ray Solo előfizetés havonta 77,90 dollárba vagy évente 466,80 dollárba, a V-Ray Premium havonta 144.90 dollárba vagy évente 694,80 dollárba, a V-Ray Enterprise pedig évente 598,80 dollárba kerül.

Olvasd el a Chaos Group összefoglalóját az új funkciókról

Nézd meg az új funkciók teljes listáját az online kiadási jegyzékben

MEGOSZTÁS:
Meshmag