A Reallusion kiadta a Headshot 2.0-t

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Reallusion kiadta a Headshot 2.0-t, a Character Creator AI-asszisztált fejgeneráló plugin legújabb verzióját. Az új Mesh Mode képes az importált 3D modelleket CC4 karakterekké konvertálni. 

Az új toolset-et 3D scan-ekkel és digitális sculpt-okkal való munkára tervezték, az AI segítségével, mely rekonstruálja a hiányzó vagy sérült részleteket megbirkózik a részleges arc scan-ekkel is. 

A plugin a Character Creator 4.3-mal együtt került kiadásra. 

AI vezérelt tool 3D fejmodellek generálásához forrásképekből

Az először 2019-ben kiadott Headshot egy „one-click” tool, mellyel 3D fejmodelleket generálhatunk egyetlen fényképből. A képen nem látható fejrészeket AI pótolja. 

Close up-ok esetén a fejek 4096 x 4096 px méretű textúrákkal generálhatóak, crowd karakterek esetén ez pedig 1024 x 124 px. 

A modellek a Headshot Morph 1000+ segítségével, csúszkákkal állíthatóak be, amely több mint ezer morph-al szabályozza a fejformát és egyes arcvonásokat. 

Az új Mesh Mode CC4 karakterekké konvertálja a 3D scan-eket és sculpt-okat

A Headshot 2.0 új Mesh mode-ja lehetővé teszi az importált 3D mesh-ek Character Creator 4 (CC4) karakterekké konvertálását. 

Habár a Character Creator-nek van saját beépített modell importáló rendszere, a Reallusion szerint a Headshot  „súlyosan hibás modellekkel is kitűnően dolgozik”, ilyenek a nyers 3D scan-ek. 

A modellek importálhatók OBJ vagy FBX formátumban – bár csak FBX 2018 és korábbi verziókban – teljes 3D karakterként, fejmodellként vagy akár fejrészekként.

A munkafolyamat támogatja a humanoid karaktereket – bár az online dokumentáció azt sugallja, hogy jobban működik normál emberi fejekkel –, de a nem emberi lényeket nem. 

Új brush alapú toolset az arcgeometira beállításához

A konvertálási procedúra ún. alignment pontokat használ az arc landmark-jainak azonosítására. A felhasználók a Headshot segítségével automatikusan elhelyezhetik ezeket, de lehetőség van 35 pont meghatározására manuálisan is. 

A Headshot legenerálja a fej hiányzó részeit, lehetővé téve scan-ek vagy sculpt-okat importálását hajjal vagy akár kalappal, a plugin pedig figyelmen kívül hagyja a forrásmodell ezen részeit. 

A kapott arc mesh manuálisan szerkeszthető az új Move, Smooth, Clone és Project brush-okkal. 

A generálást követően a 3D-fej rögzíthető egy CC4-testhez exportálás céljából, és kimaszkolhatjuk a fej egyes részeit is a texture artefacts elkerülésének érdekében. 

Ár és rendszerkövetelmények

A Headshot 2.0 kompatibilis a Character Creator 4+  szoftverrel. Az öröklicenc 199 dollárba kerül.

Maga a Character Creator a 64 bites Windows 7+ rendszerhez érhető el, ára 299 dollár. 

Olvass többet a Headshot-ról a Reallusion honlapján

Olvass többet a Headshot 2.0 új Mesh mode-járól az online dokumentációban

MEGOSZTÁS:
Meshmag