Az NVIDIA is támogatja a Blender Development Fund-ot

Az NVIDIA a legújabb jelentős nevű cég, aki támogatja a CG ipar első számú open-source applikációjának, a Blendernek a fejlesztését – a cég a Blender Development Fund támogatója, Corporate Patron-ja lett.

A vállalat támogatásából – a Corporate Patron-öknél ez az összeg minimum évi 120 000 euró – a core Blender fejlesztéséhez további két fejlesztőt tudnak felvenni.

A Blender fejlesztésének pénzügyi alapja több, mint a duplájára nőtt idén
A Blender fejlesztésének pénzügyei jelentősen nőttek ebben az évben az Epic Games bejelentését követően – a cég 1.2 millió dollárt adományozott a Blender fejlesztéséért felelős non-profit Blender Foundation-nek.

Az adomány előtt a Blender Development Fund havi 37 538 eurónál tartott: ez az összeg majdnem a kétszeresére nőtt csak az Epic adományától.

A Ubisoft ezt követően havi 30 000 eurót ajánlott fel a fejlesztésre, és erősen dicsérte a Blender 2.80 kiadását.

Egyéb nagy cégek is támogatták a Blender arányaiban kisebb adományokkal: az Intel, az Ubuntut fejlesztő Canonical és a Google is e cégek közt van. A fundban rajtuk kívül több, mint 3000 egyedülálló támogató van.

Több, mint havi 10 000 dollár érkezett az NVIDIA-tól
Az NVIDIA adományának köszönhetően – a Blender Foundation tweetje nem közli a pontos összeget, de a Corporate Patron titulust csak a 120 000 eurós összeg feletti adományok esetében használják – a Blender Development Fund több, mint havi 82 000 euróból gazdálkodhat.

A Blender Foundation elmondása szerint az adományból két további fejlesztőt vehetnek fel a core Blender feljesztéshez, és az NVIDIA GPU technológiáit is stabilan támogatni tudják majd.

Az NVIDIA más módon is támogatja a Blender fejlesztését – a Blender GPU rendereréhez, a Cycles-höz a Blender 2.81-es verzióban érkező Optix backend-jét ők írták.

A backend-del támogatottá válik a hardveresen gyorsított ray tracing az NVIDIA RTX videokártyáin – a Blender benchmark scene-ei 30-100%-kal gyorsabban renderelnek egy GeForce RTX 2080 Ti kártyán, mint az NVIDIA régebbi CUDA API-jával.

Több információ a Blender Development Fund-ról

A hírt a CG Channel oldalon találtuk.

MEGOSZTÁS:
Meshmag