Flame 2018.3 újdonságok

Befutott az Autodesk 3d-s szoftvere, a Flame új kiadása, benne az új Motion Warp követési rendszerrel, valamint a 360 fokos VR-előnézettel.

Az Autodesk a napokban elkészült a Flame legújabb kiadásával. A Flame 2018 idén februárban jelent meg, az elmúlt háromnegyed évben pedig ez már a harmadik frissítés hozzá. Az újdonságok között találjuk az új Motion Warp követőt az Action kompozitáló eszközben, valamint a Stingray PBS-t is.

Az Action Selectives segítségével 2d-s területeket különíthetünk el egy felületen vagy egy kamerán, majd ezen effekteket alkalmazhatunk a Flame Matchbox shaderrendszerével. Az eszköz célja, hogy gyorsabban és egyszerűbben lehessen egy bizonyos területet átszínezni vagy feleffektezni. Az Action mostantól támogatja a Stingray PBS-t (physically based shader) is. Így megjeleníthetünk 3ds Maxban, Mayában vagy Stingrayben készült tartalmakat is, majd könnyedén exportálhatjuk őket FBX formátumban.

A Flame 2018.3-ban a lejátszók és a viewport is fontos fejlesztéseket kapott. Az új 360 fokos előnézetben a felhasználók LatLong formátumban, interaktív módon nyúlhatnak bele a lejátszott jelenetekbe. Ez a megoldás egyelőre nem támogatja a VR-headseteket, de a későbbi tervek között ilyen irányú fejlesztések is szerepelnek. A viewportban mostantól a Waveform, a Vectorscope és a 3d Cube is megjeleníthető. Ezekben a hagyományos jelenetekhez hasonlóan lehet belenagyítani.

Az új kiadásban már arra is van lehetőség, hogy a Shotgun Loaderrel tartalmakat importáljunk a Shotgunból. Különböző csoportosításokat lehet tervezni az új Python API-val, ennek konzolja már közvetlenül a Flame menüjén keresztül érhető el.

A Flame 2018.3 CentOS 7.2-től felfelé, valamint MacOS X 10.10-től felfelé érhető el, kizárólag havi vagy éves bérleti formában. Az újdonságok részletes leírását a hivatalos oldalon olvashatjátok.

MEGOSZTÁS:
Meshmag