Megjelent az OpenToonz 1.2

Számos újdonsággal érkezett meg a nyílt forráskódú OpenToonz új kiadása.

Az OpenToonz a napokban megkapta legújabb változatát, az 1.2-es kiadás több érdekes és hasznos új funkcióval bővült. Az elsősorban reklámokhoz használt 2d-s animációs szoftver tavaly vált nyílt forráskódúvá, az óta több jelentős frissítést is kapott. A legutóbbival megérkezett a MyPaint motor támogatása az ecsetekhez, valamint elérhetővé vált a vezetett vektorrajzolás is. Kaptunk horizontális idősávot és külön ablakban foglalkozhatunk a LipSync-kel is. Emellett továbbfejlesztették a színválasztó eszközt is.

https://www.youtube.com/watch?v=Oo2UehoMbws

Az újdonságok sorát az új brush engine, a szintén nyílt forráskódú MyPaint támogatása nyitja. Ennek beépítésével sokat bővült a felhasználók rendelkezésére álló eszközök tárháza. Többek közt arra is van lehetőség, hogy bármilyen ecsetet és radírt elkészítsünk. A vektoros rajzeszközök is bővültek, így már csomópontról csomópontra tervezhetünk velük. Arra is van mód, hogy a csomópontokat egy csoporthoz kössük. Mostantól egyszerűen húzhatunk egyenes vonalat a Shift billentyű nyomva tartásával.

Szintén újdonság a horizontális idősáv, amely a szerkesztő felett kapott helyet. Ebben rá is közelíthetünk minden egyes képkockára, így sokkal könnyebben nyomon követhetővé válnak a változások. A LipSync funkció külön ablakban érhető el, ahol a felhasználó egyedi ajakformákat tervezhet meg. Ezeket aztán az OpenToonz automatikusan az animációhoz rendeli a dialógus szövegforrása alapján.

Akadnak olyan újítások is, amelyek csak az OpenToonz Morevna kiadásában érhetőek el. Ilyen a továbbfejlesztett színválasztó eszköz is. Ez lényegében ugyanazokat a funkciókat kínálja, mint a Photoshop vagy más szoftverek színválasztó eszközei. Ez első körben csak a Morevna kiadásban kap helyet, de később a standard verzióba is megérkezik.

Az OpenToonz 1.2 Windows 7-től felfelé és MacOS X 10.9-től felfelé érhető el.

MEGOSZTÁS:
Meshmag