Megjelent a StemCell

0
A TurboSquid StemCell szolgáltatása mostantól nem béta állapotában, hanem teljes verziójában érhető el, amely új funkciókkal bővült.

 

Tavaly tavasszal rajtolt el a TurboSquid által fejlesztett StemCell béta változata. Egy online converter szolgáltatásról van szó, amely a leggyakrabban használt 3d-s tervezőszoftverek anyagait alakítja át valamely grafikus motor anyagaivá. A béta változatot a napokban leváltotta a teljes kiadás, amely új funkciókkal is bővült.

A StemCell lényege, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen alakíthassák át valamely 3d-s szoftver saját fájljait egy grafikus motor által használt fájlokká. Erre nagy szüksége lehet minden olyan grafikusnak és művésznek, aki több különböző szoftvert is használ egy-egy jelenet elkészítéséhez. Ezek a szoftverek ugyanis gyakran nem képesek olvasni és kezelni a más szoftverek által generált fájlokat. Sokan ezért univerzális formátumokat használnak (Alembic, FBX, OBJ), ezek azonban gyakran nem tárolják az eredeti jelenet összes adatát. Vannak átalakítók is, mint a NuGraf vagy a PolyTrans, ezekért viszont fizetni kell.

A StemCell ezzel szemben egyszerű megoldást kínál, persze némi megkötéssel. Ezekről a hivatalos oldalon olvashattok részletesen. A szolgáltatás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyszerűen feltöltsék a 3ds Max (V-Ray vagy Mental Ray), a Maya (V-Ray vagy Mental Ray) vagy Cinema4D (Physical Render) fájlokat. A konvertálás automatikusan lezajlik, és már csak le kell tölteni a Unity vagy az Unreal Engine által használt fájlokat. Természetesen a konvertálás egyik szoftverből a másikba is működik.

 

A StemCell minden olyan felhasználó számára elérhető, aki igénybe veszi a TurboSqid szolgáltatásait.

Share.

About Author

Leave A Reply