Treehouse Ninjas stúdiólátogatás - Meshmag

Treehouse Ninjas stúdiólátogatás

0

A Treehouse Ninjas egy feltörekvő magyar stúdió, amely nem is akármilyen projekttel indította karrierjét. A két alapító, Pócza Zoltán és Mauro Frau mesélt nekünk az első évről és a jövőbeli tervekről.

 

Míg az ezredforduló utáni években, sőt, talán évtizedben a multik uralták a videojátékos és filmes ipart, addig napjainkban egyre inkább előtérbe kerülnek a kisebb, úgynevezett butikstúdiók. A nagy létszámú fejlesztőgárdák ugyan képesek nagy mennyiségben tartalmat gyártani, de gyakran figyelhetjük meg, hogy ezekből épp csak a fantázia, a kreativitás hiányzik. Ezzel szemben a mindössze néhány (tíz) főből álló csapatok képesek folyamatosan megújulni és új ötleteket megvalósítani. Többek közt erről is mesélt az egyik legújabb hazai stúdió, a Treehouse Ninjas két alapítója, Pócza Zoltán és Mauro Frau.

Az alapítók

Pócza Zoltán neve videojátékos körökben sokaknak csenghet ismerősen. A szakmát még az előző évezredben kezdte, vagyis jó két évtizednyi tapasztalattal a háta mögött vágott bele a Treehouse Ninjas megalapításába. Az első játék, amely a nevéhez fűződik, sokak kedvence volt a 2000-es évek elején. Ez volt a Clever’s Games stúdiójában készült Screame 4×4. Az egyik első autós játék, amely már valósághű fizikával rendelkezett, de grafika terén is számos újító megoldást vonultatott fel. Később útja a Crytekhez vezetett, ahová a Far Cry megjelenése után került. Így elsőként a Crysis fejlesztésében vett részt, mint Senior CG Artist. Természetesen a német cég budapesti stúdiójának megalapításánál is tevékenyen részt vett, ahol aztán a Crysis Warhead grafikai fejlesztését is koordinálta. Részt vett a Ryse: Son of Rome készítésében is, de ezt a projektet később Frankfurtba költöztették. Miután útjai elváltak a Crytekkel, napjaink egyik legismertebb hazai grafikus cégéhez, a Digic Pictureshöz tette át a székhelyét, ahol az Environment Division igazgatójaként  tevékenykedett. Részt vett számos nagyszerű játék átvezetőinek és előzeteseinek elkészítésében. Így az Uncharted 4: A Thief’s End vagy az Assassin’s Creed Syndicate és a The Witcher 3: Wild Hunt trailereinél is.

Mauro Frau is több mint húszéves szakmai múlttal büszkélkedhet, ám ő elsősorban filmes vonalon mozgott. Karrierjét még a Scramble Entertainmentnél kezdte, de később megfordult a Sony Interactive Entertainment Europe, , BUF, a Filmax, Discovery Channel, BBC, Aardman Animation, Image Engine, Framestore, az Industrial Light and Magic, valamint a The Walt Disney Studios csapatában is. Munkája során olyan filmek speciális effektjein és utómunkáin dolgozott, mint a Star Wars: The Force Awakens, a Warcraft, a Pirates of the Carribbean: Dead Men Tell No Tales, a Jupiter Ascending vagy épp az Edge of Tomorrow. Elmondható tehát, hogy olyan filmek viselik magukon a keze nyomát, amelyek látványvilágát aligha érheti kritika.

A stúdió

A Treehouse Ninjas stúdióját 2017 márciusában alapították, miután egy januári találkozó után kiderült, hogy mindketten hasonló vállalkozás beindításán gondolkodnak. Az elsődleges cél egy olyan stúdió megteremtése volt, amely a legmagasabb színvonalon dolgozik, de megmarad egy kis létszámú csapatnak. Ahol a munka mellett mindig szól a zene, mindig mindent gyorsan át lehet beszélni és, ahol mindig van egy perc szusszanni két feladat között. Ilyenkor néha egy gitár is előkerül… Mind Zoltán, mind Mauro egyetért ugyanis abban, hogy a nagy céges környezetben sok bába közt elvész a gyermek. Mindketten megtapasztalták, milyen állandóan meetingekre járni ahelyett, hogy a tényleges munkával telne az idő. Az állandó kommunikációs zavarok sem segítik elő egy-egy projekt haladását, hiszen gyakran nem is ismerjük minden kollégánkat. „Nem tudjuk, hogy akivel a konyhában találkozunk, az egy idegen, egy újságíró vagy épp egy kolléga.” – mondta erre Zoltán.

A Treehouse Ninjas stúdiója jelenleg egy pici irodában található Budán, de a középtávú távú tervek között a bővülés függvényében egy nagyobb iroda is szerepel. A bővülést pedig első lépésben 12-15 fősre tervezik. Most hat-hét fő dolgozik a csapatban, de számos feladatot külsős partnereknek, grafikusoknak adnak ki. Elsősorban olyan csapattársakat keresnek, akik egy picit mindenben otthonosan mozognak. Hiszen így később akár több száz fős specializálódott gárdák munkáját is ki tudják váltani. Olyan arcokban gondolkoznak, akik nem szorítkoznak egyetlen szakterületre, hanem nyitottak új dolgokat is kipróbálni, megtanulni.

A stúdió igyekszik minden olyan szolgáltatást és szakterületet lefedni, amelyre a filmes, illetve videojátékos projektek során szükség lehet. Ahogy ők fogalmaznak „őrült jó dolgokat készítünk játékokhoz, filmekhez és VR-ra”. Leginkább környezeti elemeket, komplett pályákat, tereptárgyakat és használati eszközöket készítenek el digitálisan, vagyis olyan tartalmakat, amelyeket a megrendelők be tudnak építeni aktuális projektjeikbe. Ebben egyik erősségük sok más hasonló stúdióval szemben az alkalmazkodóképességük. Munkafolyamataikat úgy tervezték meg, hogy bármilyen igényhez igazodni tudjanak, legyen szó speciális szoftverkörnyezetről vagy extra kívánságokról, technikai problémák megoldásáról a megrendelők részéről.

A Treehouse Ninjas abban a ritka szerencsés helyzetben volt, hogy első projektjét Zoltán és Mauro szakmai reputációja hozta meg számukra. Ez volt a Woflenstein II: The New Colossus. Hogy miként került a stúdióhoz a megbízás, milyen technikai nehézségekkel néztek szembe a munka során, pontosan milyen feladataik voltak, illetve milyen jövőbeli terveik vannak, arról hamarosan bemutatónk második részében olvashattok majd.

Share.

About Author

Leave A Reply