A Pixar és Disney hajszimulációs tool-jainak fejlesztői Academy Awards elismerésben részesültek

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

A Pixar Taz hajszimulációs rendszerének – mellyel Merida digitális fürtjeit is készítették – fejlesztői elnyerték a Sci-Tech Academy Awards-ot, a Disney, az ILM és a Weta Digital házon belüli hair tool-jaival együtt.

A világ legnagyobb VFX és animációs cégeinek (köztük a Pixar és a Walt Disney Animation Studios) házon belüli hajszimulációs tool-jai Scientific and Technical Academy Awards elismerésben részesültek.

Az idei Sci-Tech díjazottak közé tartoznak továbbá a két gyártássegítő szoftver, a Shotgun és az ftrack Studio, valamint az Embree fejlesztői. A díjakat a hónap során fogják átadni.

A Pixar és Disney fejlesztői díjat kaptak a stilizált fürtök létrehozásához szükséges art-directing tool-okért

Az idei Technical Achievement Awards közül négyet az elmúlt évtized legnagyobb animációs filmjeihez használt hajszimulációs tool-ok fejlesztői kapják.

Hayley Iben, a Pixar mérnöki igazgatója elismerést kapott a stúdió Taz hajszimulációs rendszerének kidolgozásáért, Mark Meyerrel, valamint volt kollégáival, John Andersonnal és Andrew Witkinnel együtt.

Az Academy hivatalos nyilatkozata szerint a Taz egy robosztus mass-spring hajszimulációs rendszer, mely frizurák széles skálájával képes életre kelteni az animált karakterek digitális haját, egyenestől a göndör stílusokig.

A Taz használata digitális fürtök létrehozásához hamar bizonyosságot nyert, legelőször Merida hajának szimulálásához alkalmazták a 2012-es Brave-ben.

A Walt Disney Animation Studios hajszimulációs rendszerének alkotói -Kelly Ward Hammel senior szoftvermérnök, Aleka McAdams, Toby Jones, Maryann Simmons és Andy Milne – szintén elismerésben részesültek.

Az Academy kiemeli a Moana hajszimulációjához kifejlesztett elastic rod model-t és azon képességét, mely lehetővé teszi az artist-ok számára a hiperrealisztikus hajmanipulálást az erős sziluettek létrehozáshoz.”

ILM és Weta elismerés a fotorealisztikus frizurák rekreálásáért

Az Academy további díjait a két kulcsfontosságú visual effects hajszimulációs tool, az Industrial Light & Magic Haircraft csapata és a Weta Digital Synapse fejlesztői kapták.

A Haircraft-ot az ILM fejlesztette ki a 2016-os Warcraft filmhez, melynek nagy hasznát vették az orkok fonott frizuráinak elkészítéséhez – nem beszélve a mellkas, a hát és az orr szőrzetekről.

Az Academy a rendszert, amely a frizura általános formáját reprezentáló tetraéderes hálós térfogatokba ágyazott görbék segítségével szimulálja a hajat „fizikailag robusztus hajdinamikai modellként” írja le, „egyedi rugós vezérlőrendszerrel”.

A díjat szokatlan módon egyetlen személy kapta: Stephen Bowline, az ILM senior kutatómérnöke, munkáját a fenti videóban megtekintheted.

A Weta volt lead szoftverfejlesztője, és a Nuke VortechsFX folyadékszimulációs tool-okat gyártó cég alapítója Niall Ryan, valamint Christopher Sprengerrel és Gilles Daviet is elismerésben részesültek.

A Weta hajrendszere a Synapse részét képezi, az Academy „robusztus, kiszámítható és rendkívül skálázható helyzetalapú dinamikai rendszerként” írja le.

A gyártás nyomon követésének legfontosabb tool-jait, a Shotgun-t és az ftrack Studio-t is díjazták

Az idei off-the-shelf tool-ok közül díjat kapott a VFX és animációs pipeline-ban használt két legfontosabb gyártáskövető tool, a Autodesk Shotgun és az ftrack ftrack Studio.

Mindkét eszköz lehetővé teszi a stúdiók számára a komplex projektek kezelését és azok gyártáskövetését, az asset-kezelő és shot-véleményezési opciók segítségével.

Az Academy-t idézve “a Shotgun segítségével sikeresen nyomon követhetőek a nagyszabású mocap-ek gyártási adatai”

A rivális ftrack Studio – melyet a Shotgun indulása után 5 évvel adtak ki 2011-ben – lehetővé teszi a „kis és nagy stúdiók számára az összetett filmes projektek kezelését.”

A díjnyertes Embree library felgyorsítja a CPU raytracinget olyan render motoroknál, mint a V-Ray

Díjat nyertek továbbá az Embree nyílt forráskodú technológiának a fejlesztői, melyet számos off-the-shelf rendermotorban is használnak.

A nagy teljesítményű kernelek széles körben elfogadottak, hogy CPU-alapú alternatívákat kínáljanak a GPU-megjelenítési technológiákhoz, valamint integrálva vannak a V-Ray, az Unreal Engine és a Blender Cycles renderer-be is.

Az Academy szerint az Embree a “mocap renderelés elengedhetetlen kelléke”

Ide kattintva elolvashatod a Scientific and Technical Academy idei díjazottjainak teljes listáját, beleértve a kulcsfontosságú kamera, monitor és audiotechnológiák fejlesztőit is.

Share.

About Author

Leave A Reply