Ismerd meg a MetaHuman Creator-t!

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

Az Epic Games bemutatta a MetaHuman Creator-t, az új, úttörőnek számító böngészőalapú alkalmazást, amellyel a felhasználók fotorealisztikus, animálásra kész digitális embereket készíthetnek játékokhoz és más virtuális produkciós munkákhoz.

Az Epic nyilatkozata alapján a szolgáltatás a következő hónapokban, early-acces programban indul útjára, az egyik általuk készített Unreal Engine projekt két ingyenesen letölthető mintakaraktert tartalmaz.

Az eddigi legfejlettebb valós idejű karakterkészítő tool?

A MetaHuman Creator nem az első Unreal Engine-s karakterkészítő app, – számos alternatíva áll rendelkezésre, nyílt forrású szoftverektől egészen a Reallusion digital human tool-okig – de úgy tűnik, hogy messze a legfejlettebb.

Az app célja, hogy a felhasználók kevesebb, mint egy órán belül digitális karaktereket készíthessenek, olyan minőségi szinten, amely alkalmas a következő generációs játékplatformokhoz és a high-end virtuális produkcióhoz.

Számtalan csodás tech demo-t láthattunk már az Epic-től, melyekben bemutatták a digitális embereket Unreal Engine-ben, s azóta a vállalat megvásárolta két kulcsfontosságú tech partnerét, a 3Lateral-t és a Cubic Motion-t.

“A 3D-s tartalomkészítés egyik legnehezebb feladata a realisztikus, meggyőző digitális emberek megalkotása” – mondta Vladimir Mastilovic, a 3Lateral alapítója, s az Epic Games digital humans technology alelnöke.

“Több évtizedes kutatás és fejlesztés után az Unreal Engine-nek végre sikerült áttörni ezt azt akadályt”

Fotorealisztikus 3D-s karakterek hajjal és ruházattal a stock contenc library-ből

Új karakter létrehozásakor a felhasználók rengeteg stock content-ből válogathatnak és variálhatják azokat: a fenti videó bemutatja a kész testek, arcok, szemek, frizurák és arcszőrzetek gyűjteményét.

Az alap contenct egy meglehetősen egyszerű csúszka segítségével módosítható.

A finomabb kézi beállításokat egy arcon mutatják meg, amelyet több control point manipulálásával szerkesztenek a szem, a szemöldök, az orr, az arc és a száj formájának beállításához.

A karaktereknek ruhát is készíthetünk, a videóban láthatjuk a “top”, “bottom”, “shoes” és “choose beetween hairstyles” opciókat.

Unreal Engine projekt-ként és Maya forrásadatként is elérhető

A karakter létrehozása után letölthetjük a Quixel Bridge-el, a Quixel Megascans könyvtárának ingyenes assetkezelő tool-jával, amelyet az Epic 2019-ben vásárolt meg.

Az Unreal Engine projekt mellett a felhasználók kapnak egy Maya fájlt, amely tartalmazza a forrásadatokat, beleértve a karakter mesh-eket, a material-okat és az animációs rig-eket, nyolc részletességi szinten.

Az animációs rig tartalmazza a facial és finger control-okat. Az Epic ígérete alapján az egyik MetaHuman-hez készített animáció más MetaHuman-en is fog futni, nemtől és testtípustól függetlenül.

A rig kompatibilis az olyan arcanimációs adatokkal is, amelyeket az Epic ingyenes Live Link Face alkalmazásával rögzítettek. A cég jelenleg azon dolgozik, hogy támogassák a külső forrásokból származó arcfelvételeket és animációs tool-okat, beleértve a Faceware Technologies-t, a JALI-t, a Speech Graphics-t, a Dynamixyz-t és a DI4D-t.

Update

Az Epic közzétett egy 40 perces demot a MetaHuman Creator által generált facial rig-ekről, s megmutatják azt is, hogy hogyan lehet azokat Unreal Engine-ben szerkeszteni.

A rig tartalmaz számos különálló kontrollert az arc különböző kulcs-pontjaihoz, kiegészítő kontrollereket a száj és nyelv pozicionálásához, illetve egy készletnyi extra kontrollert a szemöldök és ajkak tweak-eléséhez.

Ár, elérhetőség és rendszerkövetelmények

A MetaHuman Creator a következő hónapokban, early-acces programban indul útjára. Böngészőalapú szolgáltatásként minimálisak a rendszerkövetelmények.

Az Epic megerősítette a CG Channel-nek, hogy a MetaHuman Creator az Unreal Engine-el ingyenesen használható lesz.

A platformmal létrehozott karakterek „elsősorban” az UE4-ben használhatók, egy nyilatkozat alapján a 3Lateral-el és a Cubic Motion-el is folynak az egyeztetések.

A cég két, az alkalmazás segítségével létrehozott mintakaraktert is közzétett, melyek kompatibilisek az Unreal Engine 4.26.1+ verzióval, és letölthetők a lenti linkre kattintva.

Olvass többet MetaHuman Creator-ról az Epic blogján (tartalmazza a letöltési linket is)

Share.

About Author

Leave A Reply