Preview: Blender viewport comp és új haj tool-ok

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Blender Foundation ízelítőt tett közzé a Blender későbbi verzióiban várható következő két új eszközkészletről: az egyik egy görbe alapú hair grooming rendszer, a másik pedig egy GPU-gyorsított valós idejű kompozitáló.

A görberendszer a Blender 3.3 részét képezi, amelynek stabil kiadása szeptemberben várható, míg a valós idejű kompozitáló elérhető a nyílt forrású 3D-szoftver kísérleti buildjében.

Az új, görbe alapú hair rendszer egyesíti a procedurális és a brush-based grooming eszközöket

A hair grooming eszközkészlet a Blender új node alapú architektúrájának egyik tagját képviseli a procedurális modellezés és az objektumszórás mellett.

A Geometry Nodes rendszer görbetámogatására építve vezérli a procedurális hair grooming folyamatot, amelyet hair grooming céljából brush alapú munkafolyamaton keresztül egy új, nem procedurális eszközkészlet egészít ki.

Az első kiadás középpontjában a nem procedurális – egyszeri hero karakterhez szánt – „destruktív” eszközkészlet áll, amely a Blender Studio művészeti igazgatója, Andy Goralczyk által rögzített fenti videón látható.

A felhasználók különböző ecsetekkel közvetlenül a karakter figurájának felületére festhetnek guide szőrzetet fésülés, a sűrűség beállítása, vagy akár a felületen egyes szőrszálak elcsúsztatása céljából.

A Blender meglévő particle alapú hair rendszerével ellentétben a festés 3D-térben történik, nem pedig 2D-projektálással, leegyszerűsítve a munkafolyamatot, illetve csökkentve a természetellenesen kinéző elváltozásokat.

A Blender Developers Blog ezen bejegyzése szerint az új rendszer várhatóan „legalább 120 000 hajszál egyidejű szerkesztésének támogatására lesz képes”.

Ez a Blender 3.3 verzióban elérhető első eszközkészlet a haj vágására és simítására való eszközökkel és új, szőrzetspecifikus curve node-okkal fog bővülni, ideértve a szőrzet interpolálását és elválasztását célzó node-okat.

Az új, GPU-gyorsított backend lehetővé teszi a Blender 3D viewportján belüli kompozitálást

A valós idejű kompozitáló egy új, GPU-gyorsított backend a Blender beépített kompozitálója számára, amelynek az a célja, hogy a felhasználók képesek legyenek közvetlenül a Blender viewportjában kompozitálni úgy, hogy nem kell előtte kirenderelniük a 3D-elemeket.

Blender Developers Blog bejegyzésében látható példák elég egyszerűek – egy stilizált animáció és egy termékszemléltetés, vizuális effektek nélkül– az első tesztelők azonban igen gyorsnak írják le a rendszert.

Noha a legnagyobb valószínűség szerint a Blender Eevee nevű valós idejű renderelőjével együtt fogják használni, a valós idejű kompozitáló együttműködik bármely viewport renderelővel, mint amilyen például a Blender produkciós renderelője, a Cycles is.

A hagyományos kompozitáló munkafolyamatok felgyorsítására 3D viewporton kívül is használható.

Bár még nem építették be a Blender 3.3 verziójába – a még nem támogatott jellemzők felsorolása itt található meg –, „már használható állapotban van”, és egy tesztágon keresztül nyilvánosan hozzáférhető.

Kiadási dátumok és rendszerkövetelmények

Az új hair tool-ok már megtalálhatóak a jelenleg alfa állapotban hozzáférhető Blender 3.3-ban. A stabil kiadást jelenleg 2022. szeptember 7-ére tervezik.

A hair groom demó videója letölthető a Project Heist tartalomgalériájából.

A valós idejű kompozitáló a Blender ezen tesztágán keresztül hozzáférhető. A stabil kiadásnak még nincs hivatalos kiadási dátuma.

Mindkét ág lefordított binárisai ingyenesen elérhetők Windows 8.1+, Linux és macOS 10.13+ rendszerhez.

Olvass többet a Blender 3.3 új hair tool-jairól

Olvass többet a Blender 3.3 új real time kompozitálójáról

MEGOSZTÁS:
Meshmag