Betekintés: Houdini 19.5

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A SideFX közzétett egy ízelítőt a Houdini procedurális 3D-szoftver következő verziójáról.

A változások a Houdini teljes toolset-jét érintik, a 3D modellezéstől kezdve a karaktereffekteken, a folyadékszimuláción, a Pyro füst- és tűzszimuláción, a Solaris scene layout rendszeren át a Houdini új renderelő motorjáig, a Karmáig.

Az alábbiakban időkódokkal együtt felsorolva láthattok mindent, amit bemutattak a videóban.

Folyadékszimuláció

A Houdini 19.5-ben frissültek a FLIP folyadékszimulációs munkafolyamatok, úgymint up-resing szimuláció, illetve az, hogy FLIP-szimulációhoz egy tetszőleges alakzatot is használhatunk boundary-ként, ahogyan az a fenti képen is látható.

00:24 SOP FLIP workflow

SOP-okban elérhető FLIP fluid sourcing és solving

00:43 SOP FLIP viscosity

00:53 SOP FLIP configs

„Számos kényelmes beállítás” FLIP-hez a SOP-okban – a példák tartalmaznak lávát, vízpartot, hullámokat, óceánt

00:58 SOP FLIP Boundary

Custom FLIP boundaries

01:02 SOP FLIP Domains

Átméretezhető domainek a tank-on belül több collisionnel

01:07 SOP FLIP Upresing

A részletesség megtartása érdekében az alacsony és magas felbontású szimulációk közötti egyensúly megteremtése, ahol kell

01:22 Kelvin Wakes (az SideFX Labs közvetítésével)

Új, időfüggetlen deformer

3D-modellezés

A 3D-modellező eszköztárban helyet kapott egy átalakított Curve tool, de a teljesen új eszközök többsége elérhető a SideFX kísérleti Houdini kiegészítőinek SideFX Labs nevű online tárában.

01:26 Curve Orientation

Továbbfejlesztett Curve tool orientation és auto-tangent támogatással

01:34 PolyScalpel (az SideFX Labs közvetítésével)

„Rendkívül sokoldalú” vágó eszköz görbékhez és felületekhez

01:54 PolyWireUV (az SideFX Labs közvetítésével)

UV-generálás polywire geometriához

A rig kivitele a Houdini új KineFX rigging toolsetjével történő pose és deform céljából

Füst- és tűzszimuláció

Teljesítményt és munkafolyamatokat érintő fejlesztéseket kapott a Houdini füst- és tűzszimulációs eszközcsomagja, a Pyro.

02:40 Pyro Source Instancing

GPU-gyorsított instancing és turbulence

02:50 Environment Lights

Továbbfejlesztett fényelés a 3D viewportban füsthöz és felhőkhöz hasonló halmazállapotokhoz

02:57 Content Library

Ingyenes, renderkész Pyro projektfájlok a Houdini Karma renderelője, Unreal Engine és Unity számára

Solaris

Tovább fejlődik a Houdini USD-alapú scene layout és lighting eszközcsomagja. a Solaris azzal, hogy a felhasználók új ecseteket kapnak a jelenetekben objektumok lerakásához, majd ezeknek a hair groomhoz hasonló „fésüléssel” történő tájolásához.

03:18 Layout Line Brush

Több speciális ecset Solarisban környezetek építéséhez

03:30 Render Region

Mozgatható IPR-ablak a 3D Hydra viewportban

03:37 USD asset adatbázis

Egyedi adatbázisfájlok készítése, mentése és betöltése az assetekhez történő gyors hozzáféréshez

03:45 Layout Paint Brush

Random méretű, tájolású és sűrűségű USD assetek elhelyezése

03:55 Layout Stack Brush

Vertikális asset placement opcionális spacing, randomizált translation és rotation mellett

04:03 Layout Comb Brush

USD assetek tájolása a kurzor iránya alapján: nagyon hasonlóan működik, mint a hair groom brush

04:22 Light Filters (elérhető a Karma renderelőben)

Gobo és barn door

Light projection és gel

04:45 Light Filter Networks (csak a Karma CPU-ban elérhető)

Tömegszimuláció

A Houdini tömegszimulációs eszközei crowd agentekhez kaptak egy átalakított look-at rendszert – ahol az artistok más agenteket vagy pontfelhőket használhatnak célként –, továbbá gaze duration beállításához egy „attention span” lehetőséget.

05:08 Crowds LookAt

Újratervezett és kibővített Agent LookAt képességek

Haj és szőrzet szimuláció

A hair és fur munkafolyamatok is fejlődtek a valós idejű hair grooming céljából, a teljes változásnapló felsorolásában emellett egy interaktív hair cutting eszköz is szerepel.

05:22 Grooming improvements

Aszimmetrikus groomokon is működnek a tükrözött brush műveletek

05:40 Hair HDA procedural

Egyszerű fur készítése és/vagy összetett hair groomok deformálása render időben

Együttműködik a következőkkel: Karma CPU, Karma XPU bármely Hydra delegate, köztük RenderMan és Arnold

Nem használ Houdini Engine licencet

Karma renderelő

Tovább fejlődik a Solaris részeként bemutatott új renderelő motor, a Karma. A renderelő új, GPU-gyorsított verziója, a – jelenleg nyilvános alfa állapotban lévő – Karma XPU „majdnem kész” állapotban van a leírás szerint.

05:51 Karma Ocean

Speciális oceánrenderelés Karma Ocean LOP-pal

Encino wave-ek az Ocean Spectrum SOP-ban

06:16 MaterialX Nested Dielectrics

06:21 Ongoing Karma XPU development

06:29 Facing-ratio és Curvature VOP

Csak Karma CPU

06:31 Rounded Edge VOP

Csak Karma CPU

06:44 Coving

Watertight subdivision/displacement mindkét Karma motorban

06:50 MaterialX SSS

Random walk subsurface scattering

06:57 Motion Blur

Speciális Motion Blur LOP egyszerűsített set up-hoz

Karaktereffektek

A karakter artistok fejlesztéseket kapnak a Houdini lágy szövetekhez való position-based dynamics solveréhez, a Vellumhoz, viszont az új KineFX rigging toolset főleg a munkafolyamatot és a teljesítményt érintő fejlesztéseket kap ezúttal.

07:02 Muscles és Tissue

Vellum izom-, szövet- és bőrszimuláció: gyorsabb, pontosabb és robusztusabb

Javított tissue sliding

Egyéb új funkciók

Az újdonságok teljes felsorolását 07:25-nél találjátok meg a videóban. Ezek közé tartozik a korábban már említettek mellett:

Karma CPU

Texture baking (béta)

Auto-crop post process

Motion vector és heatmap AOV

Karma XPU

Bump mapping

Volume velocity blur

Karaktereffektek

Pose-space muscle deformation FEM Deformmal

Cavity mapek révén merev részeket lehet meghatározni a bőrön

A szövetréteg-vastagság és az izomtömörség szabályozása

VFX

Shallow Water Solver SOP: maszkokon keresztül testre szabható nagyon gyors 2D solver

Unreal Engine és Unity integráció

Unreal Engine 5.0 támogatás, a macOS-t is ideértve

Unreal Nanite támogatás output mesh-ekhez

Skeletal mesh I/O az Unrealtől

Output SOP-támogatás Unreal End Unity-hez

Modellezés/geometria

Újratervezett LIDAR-import több formátumban

Új spiral generator

Hexahedron primitive támogatás

A SideFX Labs közvetítésével elérhető új eszközök

Fast remesher

Tubular UV unwrapperek

Physical ambient occlusion

Fast Gaussian curvature

Spectral feature transfer

Geometry data-scan és mesh-scan clean-up

Buildings from patterns

Hair groom exportálás Unreal Engine-be

Árak és rendszerkövetelmények

A Houdini 19.5 már elérhető Windows 8+, macOS 10.15+ és Linux disztribúciókhoz.

A Houdini FX node-hoz kötött licence 4495 dollárba; floating licence 6995 dollárba kerül. A fejlett szimulációs eszközöket nélkülöző Houdini Core node-hoz kötött licence 1995 dollárba; floating licence 2995 dollárba kerül.

Létezik egy ingyenes Houdini Apprentice tanulói kiadás és egy olcsóbb, csak bérelhető Houdini Indie kiadás is. Mindkettő a saját fájlformátumába ment, és szolgáltatásaiban korlátozott. A termék-összehasonlító táblázat itt tekinthető meg.

A Houdini 19.5-ről az SideFX honlapján lehet többet olvasni

MEGOSZTÁS:
Meshmag