Megjelent a Multiverse | USD 8.0.2 for Maya

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A J Cube kiadta a Multiverse | USD 8.0-t, az USD alapú Maya layout, lookdev, lighting és rendering toolset legújabb verzióját nagyméretű VFX és animációs adatok manipulálásához. 

A frissítéssel a felhasználók támogatást kapnak a CAD és BIM adatformátumokhoz, az USDZ material-okhoz, valamint a teljesítményben is történt változás, a nagyméretű USD hierarchiák betöltése “akár 100x” gyorsabb lett. 

USD alapú megoldás nagyméretű jelenetek készítéséhez és vizualizációjához VFX-hez és animációkhoz

A Multiverse-t olyan komplex jelenetek készítéséhez, lejátszásához, valamint módosításához tervezték, mint a shot layout és lookdev során generált vizuális effektek és animációk. 

Bár a 6.0 verzió megjelenését követően a szoftver képes olvasni az Alembic fájlokat, a workflow főleg USD alapú, mely széles körben támogatott a DCC szoftverekben.

AZ USD fájlok írása és olvasása mellett a felhasználók a ‘MEOW’ interface használatával közvetlenül Maya-ban készíthetnek USD hierachiákat. A leírások szerint a folyamat “kielégítő, logikus és extrémen gyors” 

A Maya 2022 óta a Maya for USD plugin megjelenésével a Maya támogatja az USD-t, de a Multiverse | USD a Maya régebbi verzióival is működik, mind a Python 2.7-ben, mind a 3.7/3.9-ben.

Az online dokumentációból kiderül, hogy ez miben különbözik a többi USD megoldásból. 

Támogatás új DCC és CAD fájlformátumokhoz 

A Multiverse | USD 8.0 kiterjesztette a szoftver által támogatott fájlformátumok skáláját, így ezentúl olvassa és procedurálisan rendereli az OBJ ÉS FBX fájlokat, valamint a CAD és BIM adatokat IFC, IGES, STEP ÉS STL formátumokba. 

A szoftver ezentúl az USDZ material pakkokat is támogatja (textúrákat tartalmazó pre-made mateiral-ok) és képes szerializálni a Maya shading network-öket a formátumban. 

Workflow és teljesítményt érintő változások

A primítívek MEOW-ban történő lazy loading-jának hála a teljesítmény akár 100x-os javulása tapasztalható.

Több lehetőség is van annak szabályozására, hogy a Multiverse beolvassa-e az adatokat külső fájlokból Mayába való streameléssel, vagy a hagyományos módon importálja azokat: a részletek a kiadási jegyzékben olvashatóak. 

Új felhő licencek home office-ban dolgozó csapatoknak

A J Cube bemutatta a Multiverse Pro Cloudot: egy felhő alapú licencrendszert „garantált 99,95%-os üzemidővel”, amelyben a licencek nincsenek egyedi felhasználói gépekhez kötve.

Az új licencek, amelyek együtt létezhetnek a meglévő offline licencekkel, célja, hogy VPN nélkül lehetővé tegyék a Multiverse használatát a home office-ban dolgozó csapatok számára.

Ár és elérhetőség

A Multiverse | 8.0 USD elérhető Maya 2018+ verziókhoz Windows, Linux és macOS rendszereken. Kompatibilis az Arnold 5.2+, 3Delight 2.0+, Redshift 3.0.67+, RenderMan 23.2+ és V-Ray 4.3+ verziókkal.

A szoftver csak előfizetéses alapon érhető el, a Pro Offline előfizetések ára 270 dollár/év az interaktív floating licencek esetén, és 90 dollár/év a render licencek esetében. A Pro Cloud előfizetések ára 30 USD/hó vagy 300 USD/év.

Március 26 Update

A Cube kiadta a Multiverse USD 8.0.2-t.

Ez egy kisebb bugfix update, de az első 8.x-es verzió, amely tartalmazza az indie artist-oknak szóló ingyenes Solo kiadást, amely kereskedelmi projektekben is használható.

További információk a Multiverse | USD-ről a J Cube honlapján

Tekintsd át a Multiverse | USD 8.0 új funkcióinak teljes listáját az online kiadási jegyzékben

MEGOSZTÁS:
Meshmag