A Chaos kiadta a Corona 10-et 3ds Max és Cinema 4D-hez

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Chaos Czech kiadta a Corona 10-et, a 3ds Max és Cinema 4D renderelő legújabb verzióját. Kibővítették továbbá a Corona Decal-t és a volume-ok támogatását a Corona Camera-ban, ezzel javítva a highlight blurring-et. 

A Corona Decal mostmár per-channel is működik displacement effektekhez

A Corona 10-ben számos már meglévő funkciója frissült a szoftvernek, beleértve a decal-okat, volume renderelést, depth of field-et és procedurális cloud-okat. 

A Corona Decal textúra projection rendszer ezentúl használható az egyes material channel-ek vezérlésére, lehetővé téve, hogy olyan displacement alapú effektek vezérlésére használjuk mint például a repedések vagy a lábnyomok a homokban. 

A volume-ok teljes támogatása a Corona Camera-ban

A Corona Camera innentől kezdve teljesen támogatja a volume-okat, beleértve a Volume material-t, a Phoenix-ben készített szimulációkat, valamint a VolumeGrids-t OpendVDB objektumokhoz. 

A változtatás lehetővé teszi, hogy a renderkamerát félig a volume-ba pozicionáljuk - például egy úszómedence vízszintjéhez - anélkül, hogy egy Slicer-t kellene pozicionálni a kamera köré hogy lyukat vágjon a volume-ba. 

Depth of field-et és procedurális cloud-okat érintő fejlesztések

A renderelést érintő fejlesztések közé tartozik még az új DOF Highlight Solver, melynek célja hogy definiáltabb highlight-okat generájon a kép depth of field által blur-özött részein. Támogatja az egyedi aperture shape-eket is.

A Corona 9 óta ismert procedurális cloud rendszert immár a Corona Sun Direct Color tulajdonsága befolyásolja, ami megkönnyíti a napszak effektek létrehozását. 

Ezenkívül a cautics sokkal világosabb és részletesebb 4K és nagyobb felbontású rendereléskor. 

Átdolgozott lister-ek az összetett jelenetek könnyebb navigálásáért 

A munkafolyamatokat érintő fejlesztések közé tartozik a szoftver lister-jeinek frissítése a jelenetobjektumok megtekintéséhez és szerkesztéséhez. Az egyesített Corona lister mostantól egy jelenetben listázza az összes fényt, proxyt, displacement material-t, valamint kamerákat. 

A Cinema 4D kiadásban a Scatter Lister hozzáadásra került a fő listához; a 3ds Max-ban viszont külön, de “teljesen átdolgozott” interface elem marad. 

Egyszerűbb material randomizálás 3ds Max-ban, nested scatter támogatás Cinema 4D-ben

A 3ds Max-ot érintő módosítások között szerepel a lehetőség, hogy ugyanazt a Triplanar, Color Correciton vagy Mapping Randomizert több map-re is applikáljuk. 

A material editor cache-eli a renderelt preview-kat, így “akár 22x gyorsabb”

A Cinema 4D-s újdonságok közé tartozik a scatter-ek nest-elése a Chaos Scatter plugin használatakor. 

Magán a szoftveren kívül a Corona Benchmark frissítve lett a corona 10 render core-ra. 

A kisebb változtatásokról van egy hosszú lista, mely a cikk végén található linkre kattintva érhető el. 

A Chaos Cloud online render rendszer támogatása és a Corona Material Library - Chaos Cosmos egyesítés el lett tolva a Corona 11 kiadásáig. 

Ár és rendszerkövetelmények

A Corona 10 kompatibilis a 3ds Max 2016+ és a Cinema 4D R17+al.

A szoftver online előfizetéses alapon érhető el. A Corona Solo előfizetések ára 53,90 USD/hó vagy 358,80 USD/év. A Corona Premium előfizetések ára 67,90 USD/hó vagy 478,80 USD/év.

Tekintsd meg a  Corona 10 új funkcióinak teljes listáját a Chaos Czech blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag