Így segített az új AI workflow a BYE-BYE indie VFX kisfilm megalkotásában 

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Freddy Chávez Olmos artist és rendező kiadott egy érdekes technikai összefoglalót a BYE-BYE indie VFX horror film megalkotásáról, különösképp, hogy miként voltak segítségükre az új AI-alapú tool-ok. 

A kétperces rövidfilm elkészítéséhez a Leonardo.ai generatív AI platformot használták, illetve a Nuke, valamint Photoshop új gépi tanuláson alapuló funkcióira támaszkodtak a rotózási, painting és arcátalakító munkák során. 

Megkerestünk Chávez Olmos-t, hogy egy kicsit többet megtudjunk a folyamatról, és arról, hogy az AI hogyan segíthet a többi, korlátozott költségvetéssel rendelkező indie filmesnek komplex VFX-et készíteni. 

Városi legendából nyugtalanító VFX kisfilm

A BYE-BYE egy városi legendát mesél el, melyben két nő, Karlah és Hannah egy elhagyatott peronon várakoznak a metróra, amikor a sötétségből dermesztő suttogások törnek elő. 

Jelenleg fesztiválokon vetítik a filmet, így csak rövid ízelítőt találunk az interneten, de a technikai breakdown ad némi betekintést arról, hogy mi történik ezután. 

Időigényes effektek készítése AI-t használva 

A BYE-BYE a Kanadai Rendezők Szövetségének kezdeményezésére jött létre, mely nyolc rendezőnek adott lehetőséget egy rövidfilmes projekt megrendezéséhez a vancouveri Lumostage-nél.

A forgatásra mindössze két óra állt rendelkezésre, ezért Chávez Olmos - akit korábban a speciális effektek make-up legendája, Dick Smith mentorált - új, AI-alapú workflow-t alkalmazott az egyik szereplő összetett make-up look-jának megalkotásához. 

“Tudtam, hogy két óra nem elég egy forgatásra, így az AI és gépi tanuláson alapuló eszközök használata merült fel megoldásként” - mondta.

AI tool-ok: CopyCat roto és matte munkákhoz

A munkákhoz a Boxel VFX és animációs stúdió, ahol Chávez Olmos AI kreatív igazgató, számos új AI és gépi tanuláson alapuló tool-t használt. 

Az egyik legjelentősebb a CopyCat volt, amely a Nuke része, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját neural hálózatokat készítsenek a VFX task-ok automatizálásához. 

A Boxel a CopyCat-et a MODNet real-time portrait matting modell-el együtt használta, hogy elkülönítsék a két szereplőt az élő felvétel hátterétől. 

“A CopyCat hatékonynak bizonyult, sokat használtuk ebben a projektben “ - mondta Chávez Olmos. “A rotoszkópos process és a DI mattes generálásában támaszkodtunk rá.”

AI tool-ok: Leonardo.ai digitális make-up-okhoz

A Boxel a CopyCat-et a Leonardo.ai-al együtt is használta a arctranszformációs effekt létrehozásához, amely során a színész átváltozik egy sokkal idősebb nővé. 

A produkciós munkákra hangolt AI modellek széles választéka mellett a generative AI platform lehetővé teszi, hogy a felhasználók testreszabott AI modelleket képezzenek saját forrásképeket használva. 

„A Leonardo.ai segítségével létrehoztuk a saját, személyre szabott modellünket, amely összhangban volt azzal a stílussal, amelyet a vén hölgy karakteréhez elképzeltem” – mondta Chávez Olmos. “Azáltal, hogy a Leonardo-ban konzisztens keyframe-ket hoztunk létre, úgy a Copycat-tel in-between-eket tudtunk generálni, majd map-elni azokat a plate-re.”

A ControlNet funkcióinak használata a képről-képre történő irányításhoz kulcsfontosságú volt a munka szempontjából. „Lehetővé tette, hogy hűek maradjunk a színész teljesítményéhez, és a mozgása, valamint pózai irányítsák a generatív folyamatot” – mondta.

AI tool-ok: Photoshop Generative Fill a háttérfestéshez

A festési munkákhoz a Generative Fillt-t használták, az AI-alapú objektumeltávolító és háttércserélő eszközt az év elején mutatta be a Photoshop. 

Chávez Olmos szerint nagyon praktikus eszköz, hozzátette, hogy nagyon várja a jövőbeni fejlesztéseket, különösen, hogy az Adobe videós csomagjaihoz is elérhető legyen. 

Virtuális gyártás és mesterséges intelligencia: új lehetőségek az indie filmkészítésben?

A set extension munkálatok Unreal Engine-ben történek, és bár a Boxel nem használt AI-t a munka ezen részéhez, a csapat tesztel néhány AI/ML tool-ot Unreal-ben a következő projekthez. 

Juan Carlos Galindo, a BYE-BYE Unreal Engine VP supervisor-a és a Boxel Studio új technológiákért felelős igazgatója szerint a virtuális gyártás és a BYE-BYE-n használt mesterséges intelligencia-alapú munkafolyamatok kombinációja új utakat nyit meg a filmkészítők előtt.

„A feltörekvő technológiák átalakítják a tájat” – mondta. „A rendezők teljesen új eszköztárat kaptak elképzeléseik megvalósításához.”

További információk a BYE-BYE-ről Freddy Chávez Olmos honlapján

Tekintsd meg Chávez Olmos további technikai ismertetőit az AI használatáról

MEGOSZTÁS:
Meshmag