Az Epic Games kiadta a Twinmotion 2021.1-et!

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Epic Games kiadta a Twinmotion 2021.1-et, az Unreal-Engine alapú, real-time vizualizációs szoftver legújabb verzióját.

A friss verzió jobb integrációt biztosít az Epic többi szoftveréhez, egy új, kísérleti fázis alatt álló plugin-t is kapunk a Twinmotion jelenetek Unreal Editorba importálásához, valamint a Megascans asset könyvtár egy részének integrálásához.

További változtatások között szerepelnek az előre beállított, non-realisztikus render stílusok, a lighting és material frissítésétek, valamint egy olyan új rendszer, mellyel megoszthatjuk a Twinmotion Presenter-el készített projektjeinket a felhőben.

Egyszerűen használható eszköz a CAD adatok vizualizációjához

A KA-RA francia vizualizációs stúdió által létrehozott Twinmotion úgy lett kialakítva, hogy lehetővé tegye a korlátozott 3D-s tapasztalattal rendelkező építészek számára épületeik képi vagy animált megjelenítését.

A hero modelleket számos standard 3D fájlformátumba képes importálni, illetve live linkeken keresztül CAD alkalmazásokhoz is. A felhasználók ezután a beépített stock könyvtár segítségével elkészíthetik a háttér environment-et, valamint hozzárendelhetik a fényeket is.

A légköri tulajdonságokat – ideértve a felhőket, az esőt és a havat, valamint a környezeti megvilágítást a földrajzi elhelyezkedés és a napszak alapján – csúszka alapú kezelőfelületen tudjuk beállítani.

A szoftvert az Epic 2019-ben vásárolta meg, s ez év elejéig ingyenes bocsájtotta rendelkezésre, egészen a kereskedelmi kiadás megjelenéséig.

Újdonság a Twinmotion 2021.1-ben: Twinmotion jelenetek importálása Unreal Engine-be

A friss verzió jobb integrációt biztosít az Epic többi szoftveréhez, különösen az UE4-hez, melyet a Twinmotion Importer for Unreal Engine plugin-nak köszönhetünk, mellyel jelenetek importálhatunk az Unreal Editorba.

Az Epic azt is lehetővé teszi, hogy előzetes concept-eket dolgozzunk ki Twinmotion-ön belül, majd más artistok UE4-en belül finomítsák azt.

A tavaly kiadott plugin, mely hivatalosan még mindig csak bétaverzió, megőrzi a Twinmotion jelenet legfontosabb jellemzőit, beleértve az asset-eket, anyagokat, a rétegek hierarchiáját és a világítást.

A bonyolultabb funkciók, úgy mint az időjárási effektek, napszakok, helyalapú megvilágítások, kamera effektet, valamint a Twinmotion library egyes asset típusai továbbra sem támogatottak.

Új Datasmith-alapú importerek egyéb CAD és DCC tool-okhoz

A Twinmotion Importer workflow-ja az Epic Games Cad assetek UE-ben történő importálása szolgáló toolset-jén, a Datasmith-en alapszik.

A vállalat megkezdte a Datasmith Direct Link támogatás hozzáadását más szoftverekhez.

A funkció szinkronizálja a geometriát és a BIM információkat egy külső CAD vagy DCC alkalmazás és a Twinmotion között, mely végső soron a szoftver egyéb integrációs bővítményeinek helyettesítésére szolgál.

Egyenlőre csak a Revit kapta meg az új importer-t, így lehetővé vált több Revit fájl szinkronizálása is ugyanazzal a Twinmotion projekttel, azonban még nem konvertálja automatikusan az objektumokat és anyagokat eredeti Twimotion ekvivalenseikre.

A Megascans scan-ek és material-ok elérhetőek a Twinmotion asset library-n keresztül

Az Epic elérhetővé tette továbbá a Megascans library néhány asset-jét a Twinmotion-ön belül, kezdve a "3D Assets" és "Surfaces" kategóriákkal.

A könyvtár, amelyet az Epic 2019-ben vásárolt meg, ingyen használható az UE4-el.

Az artist-ok ezentúl közvetlenül a Twinmotion asset library-ben keresgélhetnek a Megascans asset-ek és surface material-ok között, majd letölthetik azokat a felhőből tárolásukhoz és használatukhoz.

Az egyéb Megascans contentek, beleértve a 3D-s növényeket és ecseteket, jelenleg nem állnak rendelkezésre az asset library-n keresztül, a texture map-ek felbontása pedig 2K-ra van korlátozva.

A Presenter Cloud segítségével az ügyfelek webböngészőn keresztül tekinthetik meg a Twinmotion projekteket

A Twinmotion 2021.1 további fontos változásai közé tartozik a Presenter Cloud, mely egy új rendszer a Presenter-rel létrehozott content-ek megosztására.

A rendszer célja, hogy lehetővé tegye a low-end hardvereken dolgozó ügyfelek számára a Twinmotion content-ek megtekintését egy egyszerű webböngészőn keresztül.

Fokozatosan kerül bevezetésre, jelenleg csak a fizetős, kereskedelmi licenccel rendelkező felhasználók számára érhető el, bár valószínűleg az ingyenes licencekkel dolgozó hallgatóknak és oktatóknak is elérhető lesz a jövőben.

A megosztott projektek maximális fájlmérete 2 GB lehet, és maximum 100 emberrel oszthatjuk meg a tartalmakat.

A Presenter fájlok mostantól támogatják a Twinmotion 2020.2-ből ismert Phasing nevű multitrack timeline-alapú toolset-et is az épületek építési ütemtervének vizualizációjához.

Non-realisztikus render stílusok, material és asset library frissítések

Hat új, Twinmotion-ben és Presenter-ben is elérhető readymade technikai render stílust is kapunk: hidden line, shaded hidden line, clay material, wood, valamint metal.

A heightmaps-ek támogatást kapnak, lehetővé téve a növényzet árnyalatainak és színeinek megváltoztatását, a törzsek és a levelek esetében is.

A beépített asset library 140 asset-et tartalmaz a Megascans content-ek mellett, úgy mint fák, edzőgépek, pózolt emberek, s el is menthetjük őket kedvencekként.

Új, stabilabb projekt fájlstruktúra, de a régi Twinmotion 2018-al nem kompatibilis

Az Epic Games megváltoztatta a Twinmotion projektek geometriai adatstruktúráját.

Habár a frissítéssel javult az „általános teljesítmény és stabilitás”, a projektfájl betöltésének ideje megnövekedett, valamint hivatalosan nem kompatibilis a Twinmotion 2018-as és korábbi verzióival.

Ár és rendszerkövetelmény

A Twinmotion Windows 10 és macOS 10.14.6+ rendszerekhez érhető el. Az integrációs plugin-ok az ArchiCAD 19+, SketchUp Pro 2017+, Revit 2017+, Rhino 5+ és RikCAD 9+ alkalmazásokhoz állnak rendelkezésre.

Az új licencek MSRP-je 499 USD. A szoftver tanulók és oktatók számára ingyenes.

A Twinmotion Importer for Unreal Engine kompatibilis a Twinmotion 2020.2 és újabb verziókkal, valamint az Unreal Engine 4.26-al.

Olvasd el az Epic Games összefoglalóját a Twinmotion 2021.1-ről

Tekints meg a Twinmotion 2021.1 új funkcióinak teljes listáját az online kiadási jegyzékben

MEGOSZTÁS:
Meshmag