Ismerd meg a PixCap-et, az új böngészőalapú 3D animációs szoftvert

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.
A PixCap felhőalapú animációs rendszer lehetővé teszi, hogy 3D animációkat készítsünk webböngészőkben. Ebben a szponzorált cikkben a PixCap csapata elmagyarázza, hogy hogyan kívánnak könnyen használható platformot nyújtani 3D animátorok, játékfejlesztők, valamint AR és VR tartalomkészítők számára, valamint hogy mit várhatunk a szoftvertől a jövőben.

Hivatalosan is elindult a PixCap, az első böngészőalapú 3D animációs szoftver. A PixCap célja, hogy 3D játékfejlesztők és animátorok számára egyaránt könnyen használható tool-okai kínáljon. A zárt bétát több száz felhasználó jól fogadta, így a PixCap csapata úgy véli, hogy a platform készen áll arra, hogy szélesebb közönség számára is elérhető legyen.

Miben különbözik a PixCap a többi 3D animációs tool-tól?

Számos 3D animációs tool áll az animátorok és játékfejlesztők rendelkezésére, ami viszont közös bennük, hogy igen összetettek. A PixCap megkönnyíti a hosszadalmas tanulási folyamatot, több funkció is elérhető, melyek felgyorsítják az olyan 3D animációs workflow-kat, mint például az AI alapú motion capture.

CJ Looi, a PixCap társalapítója szerint a 3D-s tartalomkészítés továbbra is összetett, időigényes és költséges. A PixCap erre kínál egyszerűbb alternatívát az iparági szabványnál.

A PixCap ígéretessége abban rejlik, hogy teljes mértékben böngészőalapú, ezáltal az online mód alapértelmezés szerint engedélyezett, mely a 3D-s munkafolyamatokat tekintve számos előnnyel jár. Ilyen például az automatikus szoftverfrissítés, a folyamatosan frissülő 3D animációs könyvtár és a store is.

A Pixcap az alábbi funkciókat tartalmazza:

  • AI alapú motion capture
  • Felhőalapú rendszerek
  • Webes publikálás
  • Egyszerű IK setup gyors animáláshoz

Indie artist-ok számára is megfizethető nívós, AI alapú motion capture

A PixCap egyik legkiemelkedőbb funkciója, az AI-alapú motion capture (mocap) lehetővé teszi az emberi mozgások videókból történő rögzítését 3D-s animációs adatokként, melyeket aztán alkalmazhatunk a platformon belüli karakterekre.

Motion capture-t gyakran használnak nagy költségvetésű filmekhez és triple A szintű játékokhoz. Az AI alapú mocap fontos szempont lehet a PixCap user-ek számára, mivel nagy költségvetés, speciális hardverek, és mocap ruha nélkül is élvezhetőek a mocap előnyei. Könnyebbé és gyorsabbá teszi az animációs folyamatokat, valamint a többi AI alapú motion capture cégtől eltérően a platform teljesen önálló, all-in one megoldásokat kínál.

Fejlesztés alatt álló funkciók

Jelenleg folynak a munkálatok egy ready-to-go animációs könyvtáron és egy autorigging rendszeren, amely támogatja a humanoid és négylábú 3D-s modelleket is. Az autorigging-nek hála a 3D modellezők és animátorok könnyen hozhatnak létre skeleton-okat és rig-eket a meglévő 3D mesh-eken belül. Ezután a mesh-ek a rig csontjainak mozgatásával animálhatóak.

Az ipar kihagyta az autorigging-ből a négylábú modelleket, A PixCap a humanoid karaktereken túlmutató támogatással igyekszik ezt orvosolni.

Nem csak animátoroknak

A PixCap-et nem csak animátoroknak szánták. A cég célcsoportjába tartoznak a játékfejlesztők, designer-el, valamint az AR/VR tartalomkészítők is. A felhőalapú megoldás lehetővé teszi a közös munkát a világ bármely pontjáról, így a projektek gyorsabban haladhatnak. A PixCap célja a 3D animációs iparág megváltoztatása azáltal, hogy támogatja a kezdő artist-okat ötleteik megvalósításában.

A tesztelés során a béta felhasználók akár 3x gyorsabban készítettek animációkat PixCap-et használva a meglévő animációs szoftverekkel összehasonlítva, így hónapok helyett akár pár nap alatt megtanulható a 3D animáció csínja-bínja,

Következő lépések és jövőbeni tervek

Az iparági trendek alapján egyre nagyobb az igény a PixCap-hez hasonló megoldásokra. Folyamatosan növekszik a kereslet az egyszerűbb 3D animációs tool-ok iránt és számos szoftver válik felhőalapúvá. Amint azt a Facebook metaverse iránti érdeklődése mutatja, egyre nagyobb a szükség 3D-s asset-ek hozzáférhetőbbé tételére.

Bár a 2D-s tartalomkészítés egyszerűsítésében történt előrelépés, a 3D animációs tool-ok eléggé lemaradtak, melyet a PixCap elsőként kíván orvosolni.

A következő fázis

A nyilvános megjelenést követően a PixCap a következő fejlesztési fázisokra fókuszál, melyek fő célja a szoftver továbbfejlesztése és egy felhasználói közösség létrehozása.

Az AI alapú autorigging rendszer és az animációs könyvtár várhatóan 2022 elejére fog elkészülni.

A közösségfejlesztés érdekében a PixCap tervezi a nagy elérésű influencerek és kreátorok felkeresését, magas minőségű kontentek generálását remélve a platformon.

Végezetül pedig, a Pixcap nyitni szeretne egy szélesebb célközönség felé is, mely magába foglalja az AR/VR fejlesztőket, 3D modellezőket és animációt oktatókat is. Ezekben a szegmensekben jelentős növekedés tapasztalható, így potenciálisan profitálhatnak az elérhetőbb 3D animációs tool-okból.

Összegzés

A PixCap egyszerűvé teszi az animációt kezdő és haladó animátorok számára egyaránt. A könnyen használható online tool-ok létrehozására összpontosítva növelheti a 3D animáció hozzáférhetőségét. Bár még korai szakaszában van, a platform jól átgondolt koncepciót és egyedi megközelítést mutat a 3D-s design tool-okhoz, melyek előnyt jelentenek versenytársaival szemben.

További információért a PixCapról és a cég jövőbeli terveiről látogasd meg a PixCap honlapját, vagy írj a social@pixcap.com email címre.

Látogass el a PixCap social média felületeire is: Instagram, Facebook, Twitter, Twitch, YouTube.

MEGOSZTÁS:
Meshmag